חדשות והודעות

"טיסת ניסוי": עיצוב קרמי תוצרת .H.I.T מכון טכנולוגי חולון

תהליך התמזגותו של הקראפט (אומנות) עם העיצוב פותח מערכת שלמה של שאלות הנעות על הציר של ממוחיות והבנת התהליך החומרי מצד אחד, ופיתוח מוצרים המגדירים מחדש חווית שימוש, חוויה חומרית וניתוח תרבותי מצד שני.
 
שלומית באומן, אוצרת התערוכה "טיסת ניסוי" ומנחת הסדנא לעיצוב קרמי ב-.H.I.T: "תעשיית הקרמיקה הישראלית, אשר נעלמה כמעט כליל עקב שינויים כלכליים ותרבותיים - מקומיים וגלובליים, היוותה בעבר חממה להתמודדות עם יצירת זהות מקומית של אובייקט (קרמי) ישראלי. לאור המצב החדש, צריכים אמנים ומעצבים להגדיר את דרכם מחדש. בשנים האחרונות אנו עדים לפעילות ענפה בתחום העיצוב הקרמי, תוך כדי ייצור סדרות קטנות, בשיטות סמי-תעשייתיות. במציאות זו, המשתנה ללא הרף, על המעצב הקרמי העכשווי להתמודד עם הצפת השוק בתוצרים שהם תוצאה של ייבוא זול מצד אחד, ועם מורכבות רעיונית של עולם פוסט-מודרני, פוסט-תעשייתי, בין-חומרי ובין-תרבותי, מצד שני".
 
באומן מוסיפה כי ב-H.I.T. מכון טכנולוגי חולון מתפתחת בשנים האחרונות סדנא לעיצוב קרמי, בה לומדים בעיקר סטודנטים מן המסלולים לעיצוב תעשייתי ועיצוב פנים. העבודות בסדנא נעשות מתוך הגדרת התחום בהקשר של תרבות חומרית בכלל, תוך ניסיון לפיתוח נקודת מבט המגיבה על התמורות התרבותיות להן אנו עדים בשנים האחרונות בפרט.
 
הפעילות בסדנא מאפשרת התייחסות מרובדת בספרה שבין עיצוב, שימושיות, סביבה, תרבות, חלל ואמנות. קבוצת העבודות שנבחרו לתערוכה "טיסת ניסוי" נבחרה כמייצגת קשת של גישות הבודקות את הגבולות של ההיבטים השונים, כמעין ניסוי רעיוני וחומרי.