חדשות והודעות

הסודות על הפוליטיקה שמאחורי הפרויקטים הגדולים בישראל

יום עיון מיוחד, משותף ל H.I.T  מכון טכנולוגי חולון ולעמותת PMI , שיתקיים
ב 15 באפריל 2010 בהשתתפות חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) , סמנכ"ל פרויקטים בחברת החשמל, מר יעקב (יאשה) חאין, וראש עיריית חולון מר מוטי ששון, ידון בכל מה שקורה באמת מאחורי הקלעים של פרויקטים ממשלתיים ועירוניים  בישראל.


אנחנו משלמים יותר כסף על מים בגלל מחסור במתקני התפלה, אנחנו שואפים אוויר מזוהם בגלל עיכוב הקמת תחנות כוח על בסיס גז, אנחנו נתקעים מידי בוקר שעות בפקקים בגלל מחלף חדש שהקמתו תקועה כבר חודשים ומאבדים את ערך הדירה החדשה שקנינו על סמך ההבטחה שהרכבת אוטוטו תעצור לנו מתחת לבית.

 

רק אופטימיים חסרי תקנה ועולים חדשים שהרגע ירדו מהמטוס, מאמינים לתאריך היעד המתוכנן של סיום הפרויקט. הריאלים שבינינו כבר יודעים ש-2008 יהפוך בקלות בעוד מספר חודשים ל-2011 ואחר כך ל-2015 או 2020 ולעיתים לאם בכלל.

 

בגלל חשיבות הפרויקטים והשפעתם על איכות חיינו, הציפייה היא שהפרויקטים ינוהלו ויבוצעו בהקדם האפשרי ועל הצד הטוב ביותר, אך בישראל כמו בישראל: ציפיות לחוד ומציאות לחוד.


בערב עיון מיוחד בסדרת ההרצאות "מבט לפרויקט" המתקיימת ב
H.I.T מכון טכנולוגי חולון,  ינתן מבט אל מאחורי הקלעים של העשייה הפרויקטלית הממשלתית בישראל: מההצעה והתכנון, דרך האישור, הקשיים, הלחצים, האינטריגות, האגו, הביצוע המתעכב ועד לגזירת הסרט החגיגית.

הערב יציג את הפוליטיקה מאחורי הפרויקט משלוש נקודות מבט שונות: התעשייתית, העירונית והממשלתית.

 

ח"כ איתן כבל, מר מוטי ששון ומר יעקב (יאשה) חסין יחשפו בפנינו, את הצד הפחות מוכר של ההתנהלות הקלוקלת, המרתיחה עד כדי אבסורד ולעיתים גם המפתיעה של פרויקטים ממשלתיים. התנהלות שאלמלא היתה נוגעת לכל אחד ואחד מאיתנו באופן אישי, בוודאי היינו משועשעים ממנה עד דמעות...



ערב העיון פתוח לקהל הרחב והוא ללא עלות כספית.
ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש באתר הכנס:

www.hit.ac.il/mc/pmi0410

ערב העיון ייערך ביום ה' , 15 באפריל, 2010 בין השעות 16:00 עד 19:30
ב
 - H.I.T
מכון טכנולוגי חולון, רח' גולומב 52, חולון, 
באודיטוריום בנין 6.