חדשות והודעות

הכינוס הישראלי הראשון לחשיבה המצאתית שיטתית

האם כל ההמצאות הטכנולוגיות דינן להתגלות במקרה, כמו התגלית של ניוטון? אם תשאלו את פרופ' גדי גולן, דקאן הפקולטה להנדסה ב-H.I.T  מכון טכנולוגי חולון, ממציא ויזם בעצמו, תשמעו דעה נחרצת ולפיה התשובה היא, באופן חד משמעי, שבהחלט קיימת דרך אחרת, דרך ניתוח מסודרת ושיטתית המביאה לפתרונות המצאתיים. לכאורה, קיימת כאן סתירה שהרי פתרון שהתקבל בדרך שיטתית הוא פתרון שיגרתי ואילו פתרון המצאתי, בניגוד לו, חייב להתקבל בדרכים לא שגרתיות. התשובה לשאלה זו טמונה בתורה חדשה המכונה בשם TRIZ והכוונה היא לחשיבה המצאתית שיטתית, שיטה הנלמדת בH.I.T מכון טכנולוגי חולון במסגרת הפקולטה להנדסת חשמל אלקטרוניקה ותקשורת.

 

פרופ' גדי גולן, דקאן הפקולטה להנדסה במכון: "הלימוד האוניברסיטאי התוחם את נושאי הלימוד ומגדירם כמקצועות יעודיים ספציפיים בהנדסת חשמל, חסר קורס קישור נוסף, המקנה גישת על לאיחוד המקצועות היעודיים הללו. פער זה, שאיננו מושג במסלול הלימודים האקדמי הסטנדרטי, יכול להיסגר באמצעות קורס "חשיבה המצאתית שיטתית", על מנת  שסטודנטים ובוגרים של הפקולטה להנדסה ב-H.I.T מכון טכנולוגי חולון, יוכלו ליישם באופן מוצלח את כל הידע התיאורטי הנלמד במהלך ארבע שנות לימודיהם בפקולטה. בעיני, זהו קורס חובה לבוגר כל אחד ממקצועות מדעי הטבע והמדעים המדויקים ומהווה תנאי הכרחי ליישום מוצלח של מכלול הלימודים האקדמיים של המהנדס לעתיד. אני מאמין, שכאשר אדם פותר בעיה בדרך חדשה ולא שגרתית, הרי שהוא עובר לרמת חשיבה גבוהה יותר, חשיבה יצירתית. אל המקום הזה אנחנו מבקשים להביא את הסטודנטים והבוגרים שלנו".

 

הכנס שיערך ביום שני הקרוב יתמקד בשיטת ה- TRIZ, שיטה לפתרון בעיות במערכות טכנולוגיות שונות.
ישתתפו בכנס ויציגו בו פרופ' אורי ליברמן, המשנה לנשיא
H.I.T מכון טכנולוגי חולון, פרופ' גדי גולן, דקאן הפקולטה להנדסה במכון, ד"ר שרה גרינברג, יו"ר הכנס ומרצה במכון. חברת הכנסת פרופ' יולי תמיר תציג דברים בנושא חינוך ויצירתיות ועימה עוד משתתפים רבים אחרים.

 

לכנס מוזמנים אנשי אקדמיה ותעשייה, חברי ארגון TRIZ בישראל, חברי סגל, סטודנטים וכן הקהל הרחב המוצא עניין בנושא. ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום, אך כרוכה בהרשמה מוקדמת באתר ההרשמה לכנס:  www.hit.ac.il/mc/triz09
 

 

 

הכינוס הישראלי הראשון לחשיבה המצאתית שיטתית ופתרון בעיות טכנולוגיות

H.I.T- מכון טכנולוגי חולון, רח' גולומב 52, חולון, בנין מדעים (בנין 8).

23 בנובמבר 2009, 09:00 עד 18:00