חדשות והודעות

הישג לתלמידי קרית שרת ומרצה מהמחלקה לטכנולוגיות למידה

קבוצת תלמידים מתיכון קרית שרת בחולון, בהנחיית מר יאיר צדוק, מרצה מהמחלקה לטכנולוגיות למידה ב-.H.I.T המכון הטכנולוגי חולון, זכתה השבוע במקום השני, מקרב 60 קבוצות מתחרות, בתחרות הרובוטיקה של ליגת הלגו של ארגון פירסט (FIRST - For Inspiration of Science and Technology), שהתקיימה בהיכל הספורט ביד- אליהו. את הפרסים לזוכים בתחרות חילק נשיא המדינה, מר שמעון פרס.

 

ההשתתפות בתכנית מהווה אתגר חשיבתי בתחומי הרובוטיקה, המדע, ההנדסה והטכנולוגיה המתקדמת. יאיר צדוק מסר כי "התחרות מושתתת על הסקרנות והיצירתיות הטבעית של תלמידים, המאפשרות להם להתמודד עם בעיות מורכבות ולפתח פתרונות יצירתיים בדרכים מגוונות".

 

במסגרת ההכנות לתחרות הגיעו התלמידים במשך שלושת החודשים האחרונים למעבדות  H.I.T. המכון הטכנולוגי חולון בשעות אחר הצהריים ובהנחיית מר צדוק התמודדו עם המשימה שעמדה לפניהם: בניית רובוט אוטונומי שמזהה מקורות אנרגיה מזהמים ומחליף אותם במקורות אנרגיה ירוקים לסביבה.

 

בנוסף ליעדים הטכנולוגיים, לתחרות של FIRST יש גם יעדים חברתיים. במסגרת זאת השתתפו התלמידים מחולון בפרויקט התנדבותי, שבו סייעו לבית האבות "משען" בעיר האבות לגבש מהלכים  לחיסכון באנרגיה. התלמידים המליצו על שיטה לחימום המים בבית האבות באמצעות אנרגיה סולארית במקום בגז.

 

לאחר הזכייה הוזמנו התלמידים לפגישה עם ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, שהביע סיפוק וגאווה מהפעילות שעורך H.I.T. המכון הטכנולוגי חולון בתחום זה והציע להרחיב אותה לאוכלוסיות נוספות.

 

תודה מיוחדת לסטודנטים מהמחלקה לטכנולוגיות למידה, שהתנדבו לארגון התחרות ולשיפוט של קבוצות הילדים.

תלמידי קרית שרת והצוות בעת הביקור אצל ראש עיריית חולון מר מוטי ששון
בתמונה: תלמידי קרית שרת והצוות בעת הביקור אצל ראש העירייה מר מוטי ששון