חדשות והודעות

הדמיון חובר למציאות בתערוכה ייחודית ויוצאת דופן של המעבדה לאינטראקציה ב H.I.T מכון טכנולוגי חולון

עולם בו אתם בוחרים את הטפט לקירות לערב אחד רומנטי, עולם בו אתם מתבלים את האוכל לפי צלילים, עולם בו אתם שומעים אם פספסתם כפתור בחולצה, עולם בו אתם בוחרים את גודל מסך הטלוויזיה בתנועת יד כל זאת ועוד יוצגו בתערוכת סיום קורס IDHO בתאריכים 18-19 בפברואר 2010 במעבדה לאינטראקציה במכון הטכנולוגי בחולון H.I.T

תערוכת סיום קורס IDHO  "עיצוב אינטראקציה בשרוולים מופשלים", תוצג בתאריכים 18-19 בפברואר, במעבדה לאינטראקציה שבמכון הטכנולוגי חולון (HIT ) . התערוכה הייחודית מסכמת את קורס IDHO בסמסטר הראשון השנה.

במהלך הקורס הבין-תחומי, המתקיים השנה בפעם הרביעית, התנסו 14 סטודנטים מפקולטות שונות במכון (הנדסת חשמל, עיצוב תעשייתי, טכנולוגיות למערכות  למידה, תקשורת חזותית ומדעי המחשב) בהגייה, פיתוח, עיצוב ובניה של אובייקטים אינטראקטיביים. מטרת הקורס היא לקחת סטודנטים מנקודות מבט, כישרונות ותחומים שונים, ולאפשר להם להתמודד יחד עם נושאים חדשים ולהגיע לתוצאות שלא היו יכולים להגיע אליהן לבד. התוצרים הינם מערכות עובדות, המאפשרות התנסויות וחוויות חדשות, שדרכן ניתן לבחון גם שאלות הנוגעות להשפעת הטכנולוגיה על חיינו.

קורס IDHO  התמקד השנה בנושא העשרת המציאות. ברשותנו כיום כלים לאיסוף, ניתור, איתור ומיצוי של כמויות עצומות של מידע, בסביבה הוירטואלית והפיזית. מידע זה יכול להעניק תכונות ויכולות חדשות לאובייקטים שסביבנו, ולהטעין אותם בערכים חדשים. האם ואיך נכון "להזריק" טכנולוגיות מתקדמות לתוך מוצרים "טיפשים" או להפוך מוצרים פסיביים לאינטראקטיביים? אילו צרכים יומיומיים ניתן לפתור על ידי התערבות חכמה בעולם הקיים? וכיצד ישפיעו המגמות של הוזלת הטכנולוגיה ומזעורה על המוצרים המוכרים לנו כיום? הפרויקטים שיוצגו ידגימו כיווני תשובה אפשריים.

התחום של עיצוב אינטראקציה  (Interaction Design) הולך ותופס תפקיד מרכזי יותר ויותר בעולמנו. כמעט כל יום אנו נחשפים למוצרים חכמים חדשים המשנים את האופן שבו אנו עובדים, מבלים ויוצרים קשרים. זהו תחום שבוחן מחדש בתיאוריה וביצירה את מערכת היחסים בינינו ובין הטכנולוגיה השזורה בחיינו. בעיצוב ובנייה של מוצרים אינטראקטיביים נדרש ידע וניסיון בחומר וצורה, תשוקה למחקר של התנהגות אנושית, ושליטה בטכנולוגיות דיגיטליות מגוונות. כמו חומרים אחרים, גם את החומר שקרוי אינטראקציה – הדיאלוג בין האדם לבין אובייקט שכולל בתוכו טכנולוגיה – צריך לחקור ולהכיר.

המעבדה לאינטראקציה נפתחה במכון הטכנולוגי חולון בשנת 2008 , במטרה לרכז פעילויות לימודיות ומחקריות העוסקות בתחום עיצוב האינטראקציות. המעבדה מתפתחת בקצב מהיר ומעבר לקיום הקורסים, התקיימה בה סידרת הרצאות, התארחו ופעלו בה יוצרים וחוקרים בעלי שם עולמי בתחום ובשנה שעברה אף אירחה סדנה ומפגש של קבוצת המחקר Sonic Interaction Design הממומנת על ידי האיחוד האירופי.



תערוכה:
H
.I.T- מכון טכנולוגי חולון, רח' גולומב 52, חולון, המזח (בנין 4).

יום חמישי, 18 בפברואר 2010,  19:00-23:00
יום שישי, 19 בפברואר 2010,   10:00-14:00


הדמיון חובר למציאות בתערוכה ייחודית ויוצאת דופן של המעבדה לאינטראקציה הדמיון חובר למציאות בתערוכה ייחודית ויוצאת דופן של המעבדה לאינטראקציה