חדשות והודעות

איכות ומצוינות בהוראה- מרצים זוכים בהוקרה

הלובי של בניין 8 במכון הטכנולוגי חולון לבש חג ביום חמישי, 18 בדצמבר 2008. לערב מיוחד ולארוחה חגיגית שנועדו לכבוד הענקת פרסים למרצים מצטיינים לשנה"ל תשס"ח הוזמנו הזוכים ובני/בנות זוגם, ובעלי תפקיד נוספים שהגיעו לברך. הטקס, מסורת חדשה אותה מבקש להנחיל נשיא המכון, פרופ' גדעון לנגהולץ, הוא צעד נוסף בתהליך הטמעת ערכים של איכות ומצוינות במכון בכלל ובתחום ההוראה בפרט.
 
בדברי הברכה שלו הקדיש נשיא המכון פרופ' גדעון לנגהולץ, חלק ניכר לנושא ההצטיינות והמצוינות בהוראה. פרופ' לנגהולץ ציין בדבריו, כי להצטיינות יש פנים רבות וכי אין רק דרך אחת להשיגה. לראיה, הוא אומר, גם אצלנו במכון מרצים שונים משיגים מצוינות בדרכים שונות. פרופ' לנגהולץ הוסיף כי אין מדובר רק בהישג חד פעמי, כי אם בדרך חיים, ובתהליך מתמשך. נשיא המכון הביא מדבריו של פרופ' אסא כשר: "ההצטינות אינה זר של עלי דפנה המעטר אחת ולתמיד את ראשו של המצטיין. כדי שעטרת הזר תעמוד בעינה, כדי שהעלים יהיו תמיד רעננים, ירוקים, שלמים, יש לזכות בזר כזה של עלי דפנה שוב ושוב כל פעם מחדש". בהקשר זה, פרופ' לנגהולץ ציין בחיוך כי המכון יכול להתגאות בכמה מרצים שהם "זוכים סדרתיים" בפרס הצטיינות בהוראה.
 
פרופ' לנגהולץ התייחס בדבריו אל המושא שמולו פועלים המרצים: ציבור הסטודנטים. "הסטודנטים נראים לנו תמיד צעירים נצחיים, וכל שנה מצטרף מחזור חדש של צעירים נמרצים למכון. צריך לזכור, שצעירים אלה הם הם המחייבים אותנו להיות תלמידים נצחיים. אחד מן האתגרים שלנו הוא להדביק אותם בהתלהבות שלנו ובסקרנות שלנו. מרצה מצטיין יכול להצטיין בדרכים רבות, אך המצטיין תמיד יהיה זה שמצליח לגרות חשיבה ומוטיבציה אצל הסטודנטים שלו". פרופ' לנגהולץ הוסיף בדבריו גם את היכולת של המרצה ליצור קשר בין-אישי המבוסס,בין היתר, על אהבה לסטודנט ועל אכפתיות כלפיו.
 
סגן הנשיא, פרופ' יוש כהנא, נשא דברים בטקס וסיכם את דבריו בכך שהוא מאחל לכל מרצה שיטביע את חותמו על הסטודנטים שלו, ושהם יזכרו אותו גם בעוד 40 שנה כמרצה טוב ומשפיע. פרופ' מוטי פרנק, יו"ר המרכז לקידום הוראה במכון, שאף זכה בפרס בעצמו,הדגיש בדבריו שבבסיס המצוינות בהוראה עומדת השקעה, שהיא תנאי הכרחי להשגת מצוינות בהוראה. את הפרסים למרצים מצטיינים הגישו נשיא המכון וחברי הוועדה לקידום איכות ההוראה במכון.
 
להודעת הברכה שפורסמה בעיתון הארץ יש להקיש כאן