חדשות והודעות

HIT מתייחד עם זכר הנופלים

 

כמידי שנה, בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה ערך המכון טקס לזכרם. השנה הוקדש הטקס לזכרו של צבי הלר ז"ל, בוגר מחזור א' של המכון במגמת הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, אשר נפל במלחמת יום הכיפורים.

 

צילום: דינה סטסקוביץ

 

בטקס מרגש מאוד, אשר נערך במכון בנוכחות חברי סגל, סטודנטים, בוגרי מחזור א' של המכון ומשפחתו של צבי הלר ז"ל,  התייחד HIT  עם הנופלים אשר למדו במכון:

 

רב סמל ברק מדמון, למד בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה.
נפל ב 24.11.2001

 

רב סרן עמי ווייס, למד בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה.
נפל ב 28.11.15

 

סרן אליאב גלמן, למד בפקולטה לטכנולוגיות למידה.
נפל ב 24.12.16

 

 

צילום: דינה סטסקוביץ

 

השנה הוקדש הטקס לזכרו של צבי הלר ז"ל, בוגר מחזור א' של המכון במגמת הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, אשר נפל במלחמת יום הכיפורים בתאריך 17.1.1974.
אלמנתו, חנה הלר ואחותו, אראלה דנמרק, סיפרו בשיחה מרגשת לתמר שמואלי על צבי, תחנות חייו ומשפחתו. 

 

צילום: דינה סטסקוביץ


את הטקס ליוו מיכל חיל ודני אנגל בשירה ונגינה.

 

צילום: דינה סטסקוביץ

 

צבי נולד ברומניה בשנת 1944 להורים ניצולי שואה.

המשפחה עלתה לארץ בשנת 1958.

כבר בתיכון נמשך צבי לתחום החשמל והאלקטרוניקה, ובחר במגמה זו בבית הספר "אורט נתניה". עם סיום הלימודים התגייס לצבא ושירת בחיל הים.

לאחר השירות הצבאי למד בבית הספר לקציני ים בעכו ועבד כקצין על אניות צי הסוחר הישראלי בחברת "צים". לאחר שנים של הפלגות ברחבי העולם, בחר צבי ללמוד חשמל ואלקטרוניקה במכון האוניברסיטאי לטכנולוגיה בחולון, שזה עתה הוקם.

צבי היה בן אדם חם ואוהב, נעים הליכות, חברותי עם יכולת ריכוז יוצאת דופן. הוא היה יכול להקשיב ולצפות במספר דברים במקביל ועדיין לתפוס את הרעיון העיקרי מאחורי כל אחד מהם. הוא היה סקרן, צמא לידע והיה משוכנע שחשמל ואלקטרוניקה הם הבסיס לפיתוח טכנולוגי עתידי בתחומים רבים. הוא נהנה מאד מתקופת הלימודים במכון, מהחברים שהכיר, מהידע אליו נחשף ומתהליך הלימוד עצמו. היו לו שלל רעיונות יצירתיים וחדשניים לפיתוח ולפתרון בעיות.

במהלך הלימודים התחתן צבי, ולזוג הצעיר נולד בן - עידו.

 

עם תום ארבע שנות הלימודים ומבחני הגמר התקבל צבי לעבודה באלביט מערכות, אך אז פרצה מלחמת יום הכיפורים הוא גויס למילואים לחיל התותחנים ושובץ לגדוד שהוצב באזור אגם המר בסיני.

בחג סוכות, ימים ספורים לאחר גיוסו, נפצע צבי קשה בהפצצה מהאוויר של מטוסים מצריים ופונה במסוק לבית החולים "תל השומר, שם שכב פצוע כשלושה חודשים.

למרות מאמצי הרופאים נפטר ב-17 בינואר 1974.
 

צילום: דינה סטסקוביץ

 

עם תום הטקס הוזמנו הנוכחים להסרת הלוט מעל מעבדת פרוייקטי הגמר של הפקולטה להנדסה אשר נקראה ע"ש צבי הלר ז"ל. חבריו לספסל הלימודים היו אלה אשר ביקשו להנציח את זכרו במכון, והנהלת המכון נענתה לבקשה המרגשת.

בנו של צבי, עידו הלר, הביע את תודתה העמוקה של המשפחה על המחווה המרגשת וציין כי המעבדה הזו, המחברת בין תיאוריה ופרקטיקה מהווה את הלב הפועם של העשייה הטכנולוגית וכי הוא שמח על כך שהסטודנטים אשר יעברו בה יוכלו להכיר ולו במעט את אביו דרך השלט הנושא את שמו ומספר את סיפורו.

 

צילום: דינה סטסקוביץ

 

פורסם: 13/04/2021