חדשות והודעות

אירוע סיום קורס "בלשנים צעירים"

 

קורס "בלשנים צעירים" הוא חלק מהקורסים משולבי עשייה חברתית המעודדים מעורבות חברתית של סטודנטים בקהילה ושילוב עשייה אקדמית במרחבים אחרים.

 


בשנה"ל תשע"ט השתתפו בקורס סטודנטים מפקולטות שונות (עיצוב, הנדסה, טכנולוגיות למידה ומדעי המחשב) ,בהנחייתה של ד"ר נאווה שקד, ראש המחלקה ללימודים רב תחומיים, אשר יחד עם תלמידי כיתה ה' מבית הספר גולדטק  בחולון. 

 

ד"ר נאווה שקד:

השנה הנושא שבו עסקנו היה Relationship. התבססנו על יחידת הלימוד באנגלית העוסקת ביחסים שונים של הילדים עם משפחתם, עם חבריהם, חוגים ותחביבים וכד.

 

 

כל קבוצה בחרה נושא רלוונטי תחת הקטגוריה הזאת ובנתה פרויקט – לומדה באנגלית סביב נושאים אלו. לדוגמא: משחק המאפשר למשתמש ליצור מסיבת יומולדת כולל קביעת תאריכים, יצירת הזמנות, וכל מה שקשור ליישום המסיבה. ותוך כדי כך לומדים שימוש בתאריכים, בשעות היום, שמות עצם וכד'.


פרויקט אחר עסק בגיבורי על – אותם בחרו התלמידים כך שבעזרת מענה נכון לשאלות הם יכולים לצייד את הגיבורים בכוחות על וכלי עזר. בכל הפרויקטים התלמידים ציירו ואיירו את הדמויות, הקליטו את כולם כחלק מתהליך המשחק והשפיעו על מהלך המשחק ועל הנראות שלו.

 


מה שמייחד את  הקורס הוא שאנחנו לא רק בונים את הלומדה אלא אף עורכים מבחני שימושיות כך שכל התלמידים מתנסים בכל הלומדות ואנו מודדים ערכים כגון: עקומת למידה, שגיאות והתאוששות, שיפור לאורך חיי המשחק. את הנתונים  הללו הסטודנטים מעבדים ואנו מקבלים מידע מעניין מאוד לנושא לימודיות, שימושיות ומתודולוגיות המשלבות מישחוק ואינטראקציה עם לימוד אנגלית  וזוהי מטרת הקורס.

 


אפשרי לאור שיתוף פעולה צמוד בין הדיקנט והמחלקה ללימודים רב תחומיים במכון ובית הספר ועבודה צמודה עם צוות המורים והמנהלת.

 

ד"ר יוליה עינב דקאנית הסטודנטים:

קורס בלשנים צעירים הוא אחד משישה קורסים שאנחנו מפעילים מדי שנה, שמטרתם להוציא את הסטודנטים אל הקהילה, ללמוד על אוכלוסיות חדשות, ולהכיר גם צדדים אחרים בחברה הישראלית. לפני כמה דקות סיימנו מפגש עם הסטודנטיות והסטודנטים של הקורס, בעיקר כדי לשמוע אותם, ללמוד על חוויית הלמידה שלהם ולהפיק לקחים. התרשמנו ממחוייבות הסטודנטים, מהאחריות הבית ספרית ומהידע ההדדי שנרכש במסגרת הקורס.


פורסם:11.2.19