חדשות והודעות

אירוע יום האישה 2021 ב-HIT

 

היחידה להוגנות מגדרית באקדמיה בראשות עו"ד אורנה קופלוביץ יועצת נשיא HIT להוגנות מגדרית, ארגנה לרגל יום האישה הבינלאומי 2021 פאנל בנושא "נשים, טכנולוגיה, איזונים ומה שביניהם".

 

 

את האירוע , שנערך בזום, כיבדו בנוכחותם נשיא HIT , פרופ' אדוארד יעקובוב ויו"ר הועד המנהל של HIT פרופ' אדיר פרידור.

בדברי ברכתו העלה פרופ' יעקובוב על נס את תרומתן של נשות הסגל האקדמי והמינהלי במכון וציין כי המכון חרת על דגלו את הובלת נושא השיויון המגדרי וכי בשנה האחרונה עלה מספר הנשים בסגל המכון בכ- 30% וזה הישג ראוי לציון.

פרופ' פרידור בירך את הנשים ואמר כי הוא מייחל ליום שבו התודעה שכולם שווים לא תצטרך עוד ציון מיוחד וכי הדבר יהיה ברור ומובן מאליו.

 

עו"ד אורנה קופלוביץ': "בשנת הלימודים הנוכחית פתחה היחידה להוגנות מגדרית את תוכנית 'המובילות', תוכנית מנהיגות המיועדת לסטודנטיות מצטיינות במקצועות הטכנולוגיים (STEM) המלווה אותן במהלך השנה הראשונה ללימודים. התוכנית מהווה מעטפת הכשרה המצטרפת למלגת עידוד שהמכון מעניק למועמדות בעלות נתונים גבוהים.

בנוסף, תוכנית 'הנבחרות - גשר בין האקדמיה לתעשייה' נכנסה לשנתה החמישית. תוכנית המנהיגות שמה לה למטרה לפתח דור של מנהיגות נשית הערוכה לעולם העבודה החדש.
התוכנית מקנה כלים ומיומנויות ניהול, במטרה למקסם את היכולות והפוטנציאל המנהיגותי שלהן ולהכין אותן לקליטה מיטבית בתעשייה, כחלק מתפיסה של צמצום פערים מגדריים בשוק העבודה.

התכנית בנויה משלושה חלקים: הכשרה למנהיגות נשית, יזמות חברתית ומיומנויות ניהול חשובות. כחלק מהתוכנית הסטודנטיות מקימות ומנהלות פרויקט חברתי בליווי מקצועי.

היחידה  ממשיכה בשיתוף הפעולה עם עמותת אליסקוד: עתודה טכנולוגית, לעידוד בנות צעירות ללמוד שפת קוד.במסגרת התוכנית הסטודנטיות שלנו, חונכות תיכונסטיות, שחונכות בנות בית ספר יסודי.

התוכנית מתבססת על מסלול מעגלי של תוכנית הלימודים, המקנה למשתתפות אופק קצר טווח וארוך טווח, המאפשר לבוגרות התוכנית השתלבות רכה בהייטק בעולם התעסוקה הטכנולוגי.

יעד מתמשך נוסף הוא קידום נשים בסגל האקדמי והמנהלי. המכון ממשיך להעלות את שיעור הנשים בקרב הסגל ולעודד קידום נשים, במיוחד במקצועות הטכנולוגיים, כאמור שיעור זה עלה בלמעלה מפי שלושה בחמש השנים האחרונות.

 

פאנל הנשים שהוזמנו לאירוע כלל את: יעל גבור, סמנכ"לית מו"פ וטכנולוגיה בחברת 'איזיברה חבישה מתקדמת בע"מ', ענת זלמה גורן, בעלים ומנכ"לית משותפת בחברת ZAGO ויו"ר משותף של איגוד מהנדסי תעשייה וניהול בלשכת המהנדסים וכן את ענת יהב, מנהלת אגף תשתיות בחטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים.

על השאלה מהו לדעתן החלק המשמעותי ביותר בעשייה שלהן, השיבה ענת גורן כי החלק האהוב והמיוחד בעיניה בתפקיד הוא האהבה לאנשים והיכולת לבצע חיבורים, ענת יריב השיבה כי מה שמניע אותה תמיד הוא האתגר והעניין להיות בעולם טכנולוגי המשתנה כל העת ודורש מקצועיות ואיזון. יעל גבור, שהיא עצמה בוגרת בהצטיינות של HIT במחלקה לעיצוב תעשייתי, השיבה כי מה שמייחד את העשייה שלה הא הידיעה שהמוצר שפיתחה החברה שלה הוא בעל יכולת לחולל שינוי אמיתי לאורך שנים.

על השאלה האם חשו שעובדת היותן נשים היוותה אי פעם מכשול בהתקדמות שלהן, השיבו השלוש כי הן לא נתנו למשהו להסיט אותן מהדרך ומהמטרה וזאת על אף העובדה שבמקרים רבים הן היו הנשים היחידות בחדר, או שגברים התקשו לקבל את העובדה שהן בעלות תפקיד בכיר.

 

לדברי השלוש, המפתח להצלחה ולהגשמה עצמית מלבד כוח רצון ואמביציה הוא גם נוכחותם של פרטנרים מאפשרים ובני זוג שיויוניים, יחד עם קבלה של העובדה שזה בסדר לא להיות מושלמת ולנסות לעשות הכל בבית, בעבודה ועם הילדים באופן מושלם.

כל הדוברות סיכמו כי קידום נשים ומתן אפשרויות וסיכויים עבורן להתקדם, תלוי קודם כל בהצלחה האישית שלהן לעשות זאת והתכווננות אל עבר המטרה. הן קראו לנשים לא לפחד לשנות כיוון ולצאת מאזור הנוחות בדרך לעשות את הדבר שהן אוהבות.

 

בחלק האחרון של האירוע התקיימה הרצאתה של יעל מן שחר, "למה לזברות אין אולקוס?" הרצאה מדעית והומוריסטית על ניהול סטרס במאה ה-21.
 

פורסם: 08/03/2021

עודכן לאחרונה: 10/03/202