חדשות והודעות

ביקור רשמי של ההנהלה הבכירה של ות"ת ב -HIT

חברי ההנהלה הבכירה של ות"ת (הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) ערכו ביקור רשמי ב- HIT.
 
האורחים, אשר הגיעו להתרשם מהפעילות הענפה הנערכת במכון, התקבלו על ידי נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב אשר סקר בפניהם את תולדות המכון משנת 1969 דרך הכרתו בשנת 1999 כמוסד עצמאי. "אנו מאמינים כי המשך קיומה של מדינת ישראל תלוי בהיותה מעצמה טכנולוגית, וביסוסה ככזאת תלוי במכון המכשיר מהנדסים, מדענים, מנהלי טכנולוגיה ומעצבים". הנשיא ציין עוד כי מבין המתקבלים ללימודים במכון 25% הם בעלי נתוני קבלה גבוהים במיוחד.
 
חברי הנהלת ות
חברי הנהלת ות"ת עם פרופ' אדוארד יעקובוב, הנהלת המכון וחברי הסגל האקדמי הבכיר. צילום: עומר ביטס
 
"HIT מגייס לשורותיו חברי סגל צעירים ודינאמיים בעלי ניסיון מרשים וזכיות בקרנות מחקר לאומיות ובינלאומיות. "אנו מכשירים את הסטודנטים בהתאם לצורכי התעשייה מבלי להתפשר על הדרישות האקדמיות הגבוהות ובד בבד מחנכים אותם לאזרחות טובה ואחריות חברתית. כמו כן אנו מרעננים את תוכניות הלימודים בהתאם לדרישות התעשייה וצרכיה ולראייה, בוגרינו משולבים בתעשייה בעבודה והסטודנטים שלנו משולבים בה במסגרת פרוייקטי הגמר".
 
המשלחת  האורחת כללה את  יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ;  ד"ר רבקה ודמני; גב' נמרה גורן – יועצת בכירה ליו"ר; מר יניב כהן – שבתאי, ממונה תחום תקצוב מכללות;  מר יותם בן שטרית – ממונה תחום תשתיות ופיתוח פיזי; רו"ח אביטל בליווס, חשבת בכירה; גב' סיגל מורדוך – יועצת בכירה לסגן יו"ר המל"ג; מר תומר ולנר, דובר  וגב' אסתי יעקב, מרכזת.
 
הביקור החל בפגישת עבודה בלשכת נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב בה השתתפו: פרופ' דוד שויחט – ס.נשיא לענינים אקדמיים; פרופ' מוטי חרדים – סגן נשיא לפיתוח אקדמי; מר שמואל גולדברג - מנכ"ל; ד"ר רפאל ברכאן – ראש רשות המו"פ וקשרי חוץ; ד"ר יוליה עינב – דקאנית הסטודנטים; עו"ד אורנה קופולוביץ – יועצת הנשיא לקידום נשים באקדמיה ונציבת מניעת הטרדה מינית; פרופ' יוסף בן עזרא – דקאן הפקולטה להנדסה; פרופ' דוד ראב"ד, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב משולב; פרופ' מיקי רונן – דקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה; פרופ' אריק שדה – דקאן הפקולטה לניהול טכנולוגיה ופרופ' עזרא זאב – דקאן הפקולטה למדעים.
 
במהלך הישיבה הוצג  בפני האורחים מגוון הפעילויות האקדמיות והמחקריות המתקיימות במכון לרבות מסלולי הלימוד וסגל המרצים, המחקר והיצירה, הפעילות הנרחבת הנעשית בתחום הנגשת ההשכלה הגבוהה, כולל הקורסים הייחודיים הניתנים לבני ובנות המגזר החרדי ולבני ובנות העדה הדרוזית, הפעילות לקידום נשים  במכון, וכן שיתופי הפעולה עם האקדמיה, התעשייה והקהילה בישראל ובעולם.
 
סגל המכון בישיבה עם חברי ות"ת
סגל המכון בישיבה עם חברי ות"ת. צילום: עומר ביטס
 
ד"ר רפאל ברכאן הציג את רשות המחקר, הפיתוח וקשרי חוץ וציין כי "המכון גאה בקידום האג'נדה המולטי דיסציפלינרית הן בהוראה והן במחקר. הקמת מרכזים ומעבדות רב תחומיים מאפשרים מחקר פורץ דיסציפלינות, שיתופי פעולה על התעשייה כמו גם בינלאומיות של הוראה ומחקר אקדמיים. המכון סימן לעצמו בשנים האחרונות לקדם אג'נדה זו ולנצל את מענקי המחקר וקשרי אקדמיה- אקדמיה –תעשייה לצורך זה". 

פרופ' יפה זילברשץ אמרה במהלך המפגש, כי היא שמחה להתארח במכון כחלק משיתוף הפעולה שלו עם ות"ת ולצורך ייעול תהליכי העבודה. עוד אמרה כי חלק מהיעדים של תוכנית החומש של ות"ת הינה הגדלת מספר הסטודנטים במקצועות ההיי טק לטובת צמצום המחסור הקיים בשוק.
 
"הכל זה מתמטיקה והכל זה עיצוב והמפתח הוא בשילוב שביניהם ובמובן זה המכון משתלב נהדר. העולם מתעדכן והופך לטכנולוגי ולשימור ולימוד הידע חשיבות מכרעת. פרופ' זילברשץ בירכה את המכון על בחירתו לקורס מקוון MOOC במסגרת פרויקט "ישראל הדיגיטלית" וציינה כי זו היא הוכחה על מסוגלותו של המכון לעמוד בסטנדרט אקדמי בשוק החופשי". עוד הדגישה כי שיתוף הפעולה עם מכון וייצמן הוא משמעותי ומבורך בעיקר בהקשר של מחקר משותף וקידום חברי הסגל במחקר.
 
פרופ' יפה זילברשץ וחברי ות
פרופ' יפה זילברשץ וחברי ות"ת בסיור במכון עם נשיא המכון - פרופ' אדוארד יעקובוב, ד"ר רפאל ברכאן – ראש רשות המו"פ וקשרי חוץ, מר שמואל גולדברג - מנכ''ל המכון. צילום: עומר ביטס
 
עוד שיבחה פרופ' זילברשץ את תוכנית "מצוינוער" המעניקה הכשרה אקדמית לתמידי תיכון מצטיינים ומסייעת להם להשיג תואר ראשון עוד בשלב לימודי התיכון ובכך עונה התוכנית על אחד היעדים של המכון הרואה בחינוך טכנולוגי  רציף מהגיל הרך יעד חיוני לחיזוקה של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית.
פרופ' זילברשץ אמרה כי הצלחת המכון היא הצלחת ות"ת וכי היא רואה חשיבות רבה בקידום המוסדות ובהזרמה נכונה של כספים אליהם על מנת שיפרחו.

ד"ר רבקה ודמני שיבחה את המכון על הנגשתו לטובות אוכלוסיות חשובות וציינה כי המכון פורץ דרך במובן של התאמת תוכנית הלימודים מבחינה אקדמית ויישומית.
 
הנשיא ציין בהמשך דבריו כי הוא רואה בחברי ות"ת שותפים להצלחת HIT וסיים בציטוט מפי מר שמעון פרס ז"ל אשר זכה בשנה שעברה באות הוקרה על מפעל חיים בטקס הענקת התארים במכון, אשר אמר "מי שיש לו יותר חלומות מאשר מעשים הוא עדיין צעיר." "כולנו צעירים וגם המכון", סיכם פרופ' יעקובוב.
 
לאחר הפגישה ערכו חברי המשלחת סיור בקמפוס. בין השאר ביקרו במרכז הסייבר ובמעבדת הרובוטיקה.
 
 
 
פורסם: 15.05.2017