חדשות והודעות

המעבדה לאינטראקציה בפעילות נון סטופ!

 
המעבדה לאינטראקציה שלנו, אחת מנקודות המפגש בין אנשים, טכנולוגיה ועיצוב במכון, פותחת צוהר לתחום בפני תלמידי תיכון, נותנת מענה לצורכי הקהילה ומציגה את תוצריה המלהיבים מעל במות חשובות ונחשבות.
 
 
 

 
"שניים על אופניים"

מיצב מבית המעבדה לאינטראקציה המוצג בתערוכת "אומנות בכל אופן" במוזיאון תל-אביב.
במהלך החודשים האחרונים שקד צוות המעבדה על בניית מיצג אינטראקטיבי עבור מוזיאון לאומנות תל אביב. המיצג "שניים על אופניים" מאפשר לשני "רוכבי אופניים" לרכב אחד מול השני ולשלוט יחד בגלגלי אופניים המצוירים על מסך שביניהם. ככל ששני הרוכבים מתאמים ביניהם את קצב הרכיבה, כן מתגלה בהדרגה העולם שבתוכו הם רוכבים.

המייצג יוצג בשנה הקרובה בתערוכת "אומנות בכל אופן" באגף לכל המשפחה של המוזיאון, העוסקת בגלגלים ואופניים בהקשר אומנותי, תרבותי ויצירתי. בתערוכה מוצגים מיצגים ויצירות של אמנים ומעצבים שונים.
 
אופניים לשניים
 
אופניים לשניים
תערוכת "אומנות בכל אופן", מוזיאון תל-אביב ,אולם הלן י' האפט וי' דוד האפט-(מפלס תחתון) הבניין הראשי
צילומים: יעל אבני ליבנה
 

תלמידי תיכון מבקרים במעבדה לאינטראקציה

במהלך השנה הקרובה תארח המעבדה לאינטראקציה תלמידי תיכון במסגרות שונות, תוך שיתוף פעולה עם מינהל הסטודנטים, עם מוזיאון העיצוב בחולון ועם מרכז פרס לשלום. תלמידי התיכון יעברו הרצאות וסדנאות שיאפשרו להם "להפשיל שרוולים" ולהתנסות בעצמם בעיצוב אינטראקציה.
סטודנטים בפעילות
צילום: יעל אבני ליבנה
 

 
"הבוטקה"- מעבדת אינטראקציה ניידת, עם הפנים לקהילה!

במסגרת פרויקטים קהילתיים במעבדה, נפתחה תכנית מלגה ייחודית, המזמינה סטודנטים לקחת חלק בפרויקט מלהיב ייחודי: "הבוטקה". מדובר במעבדת עיצוב אינטראקציה ניידת, אשר תוצב במיקום אסטרטגי בעיר חולון. הבוטקה יהיה פתוח ונגיש לציבור הרחב, ויזמין את התושבים לפנות ולהפנות אליו סוגיות שמעסיקות אותם באינטראקציות עם טכנולוגיה. 10 סטודנטים שיעבדו במעבדה לאינטראקציה יאיישו את ה"בוטקה". מתוך ההצעות שיגיעו מהפונים יבחרו כמה פרויקטים לפיתוח. צוותים של סטודנטים יפתחו אותם רעיונית, עיצובית וטכנית – לכדי אבי טיפוס עובדים – תוך קשר רציף עם הפונים. פרויקטים מבטיחים יזכו להמשך פיתוח בפעילות מחקר או כפרויקטי גמר, תוך אפשרות לקבלת מלגות המשך.
 

 
קורסים חדשים במעבדה

במהלך הסמסטר הנוכחי מועברים במעבדה שלושה קורסים שונים:
 
  1. קורס Global IDHO קורס IDHO, קורס הדגל של המעבדה מתקיים זו השנה השישית, ומיועד לסטודנטים תואר ראשון ממסלולי הלימוד השונים הנלמדים במכון. בסמסטר זה זכה הקורס לשם המבטיח: Global IDHO והוא נפתח עם 17 סטודנטים משלושה מסלולי לימוד שונים – הנדסה, עיצוב וטל"מ. הסטודנטים עובדים בצוותים בין-תחומיים ומפתחים פרויקטים אינטראקטיביים בנושא Global IDHO. שחר גייגר, מרצה הקורס מסביר: "מעל הראש שלנו, ממש ברגע זה, נשלחים מיילים, טוויטים, תמונות לאינסטגראם, שיחות טלפון, הזמנות כרטיסים, הזמנת מוניות, סטטוסים בפייסבוק, מיקומים של אנשים, סטטוסים של הזמנות מאמזון, מיקום אוטובוסים ורכבות ומטוסים, נתוני מזג אוויר, נתוני גלישה, מספרי כרטיסי אשראי, פגישות ביומנים, חיפושים בגוגל, תרגומים, סמסים, ממסים, וואטסאפים וגם אתרים שלמים עפים שם באוויר.
    בקורס IDHO Global אנו יוצרים אובייקטים אינטראקטיביים ומעשירים את האינטראקציות על ידי דאטה (נתונים) גולמית ודאטה שמגיעה בזמן אמת, מאי שם ברחבי הסייבר ספייס.
    הדאטה מהווה חומר גלם עבורנו, והיא תשתלב בבובות פייסבוק, בצעצועי בורסה, בספסלי מזג אוויר, במכונות קפה עולמיות ובכל אובייקט משמח אחר...
    limit The cyberspace is the

  2. קורס תרחישי אינטראקציה פיוטיים בעתיד טכנולוגי‬ (בשיתוף עם חברת אינטל)
    הטכנולוגיה מתפתחת במהירות, לפעמים מהר יותר מאשר השימושים שלה. כך נוצרים לעיתים מוצרים חסרי הגיון מבחינת המשתמש, ומפותחות טכנולוגיות שמסתבר שאין להן שימוש. בקורס מתמודדים סטודנטים מעיצוב עם שאלות על העתיד של האינטראקציה עם מיחשוב במובן הרחב: לא רק המחשב והטלפון החכם, אלא לאורך הקורס נבחנת כל המעורבות של חיישנים, בקרים ובינה ממוחשבת באובייקטים ובחלל שסובבים אותנו, בחיי העבודה, הפנאי והרגש. הקורס עוסק בהזדמנויות שהטכנולוגיה מביאה לחוויות אנושיות – כאלה שלוקחות בחשבון את מורכבותם של בני האדם, מפותחים במהלכו קונספטים המשלבים הבנה טכנולוגית עם חיפוש אחר איכויות של אסתטיקה, עניין וחדשנות בחוויה. הקורס מתקיים בשיתוף פעולה הדוק עם אינטל ומתמקד בשאלה על עתיד המיחשוב.
    בסיום הקורס ינתנו פרסים לעבודות המצטיינות.

  3. קורס במסגרת תואר שני בעיצוב משולב - השיחה על מוצרים ושירותים חדשים, ובמיוחד אלה המתבססים על טכנולוגיות חדשות, נסובה לעיתים קרובות סביב הניסיון לצמצם את המאמץ. "למה אתה מתאמץ, תתקין את הגירסה החדשה ושם זה אוטומטי!" בקורס זה הסטודנטים מתאמצים להעמיק במושג המאמץ. הם מתבוננים בהיבטים השונים של המאמץ שנחסכים, מיתוספים ומשתנים בחוויות מעוצבות של העת הזו: בתנועה, בתקשורת, בבידור, בעבודה, בצריכה, במחאה וגם במנוחה.
 

 
כנס DLD

כנס בינלאומי על חדשנות, מדיה דיגיטאלית, מדע ותרבות,המחבר אנשי עסקים, מובילי דעה ומפתחים, במפגש שמטרתו החלפת דעות והפריה הדדית.

בכנס נפגשו תעשיית המדיה הדיגיטאלית הישראלית עם אנשי מפתח בינלאומיים בתעשייה זו והוצגו בו שני מיצגים פרי המעבדה:
 
1.
פרויקט עקבות
יש המון דברים שקורים בבית, כך שקשה לעקוב אחריהם. לפעמים ביציאה מהבית אנחנו שוכחים ברז דולף, או דוד דולק, ובסוף החודש – חשבון החשמל והמים מנופחים.
פרויקט העקבות בא לתת מענה לבעיה זאת - בכל פעם שתצא מהבית, במידה שהשארת מאחוריך אור לא נחוץ דולק, או ברז דולף, העקבות שתשאיר אחריך יעידו על כך.כמה צעדים ספורים לאחר היציאה מהבית, יוקרנו עקבות אחרי צעדיך. אלה מתארים בצורה גרפית בזבוז של מים או חשמל ועוד, שיכול להצטבר, במידה ולא תחזור הביתה על מנת לתקן את המצב המשובש.
יוצרות: נעמי אגסי, שני יסמין

פרוייקט עקבות
צילום: חיים יפים
2.
Talking motion
מיצג של אמנות אינטראקטיבית המתקיים במרחב מוגדר.‬ ה"צופה" בעבודה הוא זה שמפעיל אותה על -ידי כניסה למרחב ותזוזה בו.‬ ההשראה לעבודה הגיעה מצפייה בשפת הגוף של אנשים בזמן שהם משוחחים. תנועה איטית יוצרת דיבור איטי ותנועה מהירה תגרום לדיבור תזזיתי.‬
יוצרים: דורון סגל, דנה מיק, שי מרסי, דיוויד קנטור
 

 
מיצג אינטראקטיבי במרכז 'בגובה העיניים'
 
פרויקט ראש מסתובב
איך ההרגשה להחזיק את הראש שלך בידיים?
מעין קסם בו האובייקט רואה את המשתמש, שואב את דמותו לתוך כדור ומאפשר למשתמש לגעת ולהזיז את ראשו שלו.
מהרגע שהראש נקלט על-ידי הכדור הוא נשאר במרכזו בזכות אלגוריתם זיהוי פנים ועקיבה ממוחשבת. האינטראקציה ממומשת באמצעות מצלמה דיגיטלית, גלאי תנועה סיבובית ותוכנה הכתובה בסביבת תכנות Max.
סרטון
יוצרים: דיויד קנטור, דינה אבן-פז, עומר בן-נעים

פרוייקט ראש מסתובב האובייקט נוצר בקורס IDHO והוא חלק מהתערוכה "תזזים" במרכז "בגובה העיניים" שבמתחם מוזיאון הילדים בחולון. התערוכה תוצג עד סוף אוגוסט 2013.
מוזיאון הילדים הישראלי, חולון, רח' מפרץ שלמה 1, פארק פרס, חולון.