חדשות והודעות

הסכם שת"פ ייחודי בין HIT לבין מתקן התפלה שורק

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT ומנכ"ל מתקן התפלה שורק, מר סמיון ברובר חתמו על הסכם שת"פ ייחודי במסגרתו סוכם כי סטודנטים מהפקולטה למדעים יפתחו מערכת תומכת החלטה, מבוססת למידת מכונה, בשת"פ עם מהנדסים במתקן ההתפלה שורק, במטרה לייעל את תהליכי קבלת ההחלטות הקשורות לתהליך ההתפלה. הפיתוח הזה יסייע למנהלים בדרג הניהולי והתפעולי לקבל החלטות במצבי אי ודאות.

 

מימין: ד"ר ברכאן, מר גולדברג, מר כהן, פרופ' יעקובוב, מר ברובר, מר דמטוב, מר ישראל

 

 

נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב בירך על השת"פ ואמר: פיתוח משק המים הוא פרויקט לאומי המדבר על מים כמצרך קיומי, לא רק לאדם אלא גם לסביבה. מים משמשים בנוסף למילוי הצרכים הקיומיים גם לקידום ומימוש יעדיה הלאומיים של ישראל: חקלאות, נוף, מים לטבע והסכמים מדיניים. המכון הטכנולוגי יכול וחייב לקחת חלק פעיל בפיתוח משק המים בישראל בידע, בחדשנות הטכנולוגית ובקדמה המדעית הקיימים במכון".

 

מנכ"ל החברה מר סמיון ברובר אמר כי המתקן מספק מים באיכות טובה של מי שתייה למערכת המים הארצית בישראל וכי הוא נחשב למתקן הגדול בישראל ואף בין הגדולים בעולם.

 

סמנכ"ל הכספים במתקן התפלה שורק, מר מארק דמטוב, הציג את היעדים להקמת המתקן כפרויקט לאומי ואת הטכנולוגיות והתהליכים להתפלת מי ים ולקבלת מים שפירים הראויים לשתיה או לחקלאות. ההתפלה מבוצעת בשיטת הממברנות והאוסמוזה ההפוכה' (SWRO) בתהליך זה מעבירים את המים המלוחים, בלחץ גבוה מאד, דרך ממברנות המאפשרות מעבר מים בלבד ומונעות מעבר מלחים. המים שעוברים דרך הממברנות הינם מים מותפלים ואילו המים שנשארים בתמיסה הם רכז המוזרם חזרה לים.

 

מר אהרון כהן, ראש מרכז הפרויקטים בשת"פ עם התעשייה בפקולטה למדעים ב-HIT, אמר כי ההסכם עם מתקן שורק מהווה המשך ישיר להקמת מעבדת החדשנות לבקרה ואוטומציה בשת"פ עם שח"מ מקורות, לפיתוח משאבי מים בתחום ערים חכמות. ומשתלב היטב בפיתוח חזון ה’קמפוס החדש’ הפועל לקידום תפיסת החדשנות, יצירת תרבות יזמית ושינוי פני הקמפוס. כל זאת, במטרה להביא ולהטמיע את עולם החדשנות והחשיבה היזמית בתוך הקמפוס, לקדם מרכזי יזמות תוססים ומעוררי השראה שיעודדו את הסטודנטים לאקטיביות ולחשיבה פורצת דרך בשיתוף מיטב המהנדסים בתעשייה ומיטב החוקרים במכון הטכנולוגי.

 

מר מארק ישראל מנהל הפיתוח במרכז הפרויקטים אמר כי ההסכם הזה מהווה הוכחה ברורה להצלחת המיזם "מרכז הפרויקטים ושת"פ עם תעשייה". פרויקטים המתבצעים במסגרת המיזם הם פרויקטים מולטי-דיסציפלינריים, ברמה הגבוהה ביותר לדעת אנשי התעשייה המעורבים בפעילות וממצבים את HIT בחזית המחקר והפיתוח.
 

 

 

 

פורסם: 27/12/2020