חדשות והודעות

75 שנה לסרט המאויר שלגיה

 
ספריית HIT מכון טכנולוגי חולון גאה לארח את חברי אגודת המאיירים בישראל החוגגים 75 שנה לצאת הסרט שלגייה ומביאים לכם את סיפור "שלגיה" במיטב הפרשנויות.
 
בתערוכה, שנפתחה ביום שלישי ה- 13/11/12, בספריית HIT, ניתן לראות איורים אשר נוצרו בטכניקות שונות כמו : ציור דיגיטאלי, אקריליק על קנבס, עץ ונייר, עיבודי מחשב, צבעי עפרון, טכניקות משולבות ועוד. יש מי שנותר נאמן לסיפור אך שיווה לדמויות מראות שונים, יש מי שבחר בגרסאות אפלות, בפרשנויות חדשניות ועדכניות וכולם עשויים בכישרון רב.
התערוכה תהיה פתוחה בין ה- 13/11/2012 ועד ל- 13/1/2013.
 
שלגיה- סיליה יצחק
מאיירת: סיליה יצחק
 
כמה דברים שלא ידעתם על אגדת שלגייה המקורית:
 
אגדת שלגייה, נפוצה הייתה בגרסאות שונות ברחבי אירופה, צפון אפריקה, טורקיה והודו.
רבים מן הנוסחים עוותו ואיבדו את מה שנחשב כשלד האגדה. מעטים אולי יודעים, כי בנוסח הראשוני של האגדה על שלגייה אשר נמסר לאחים גרים כבר ב 1808, אמה האמיתית של שלגיה, ולא אם חורגת, היא המקנאה בה מפאת יופייה ומבקשת להמיתה.
 
הסצנה בה מטילה המלכה על הצייד להרוג את שלגייה והוא מערים עלייה וחס על חייה, חסרה לחלוטין ואביה של שלגיה, הוא המזדמן לבית הגמדים ויחד עם רופאיו מציל את חייה. בהיותה בביתה, נישאת שלגיה לנסיך יפה תואר.
 
 המלכה, אמה האמיתית, באה על עונשה. נוסח גלוי שכזה אינו אופייני לאגדות עם בעיקר לא לאלו המוגדרות "אגדות חלום" .

באגדה שהופיעה בספרם של האחים גרים במהדורה השנייה ב 1819 הושלמה האגדה כפי שהיא מוכרת לנו כיום לאחר ששוכתבה ומוזגה עם גרסאות שונות.
גרסה זו, שנעשתה כה פופולארית זכתה לגרסה קולנועית, מאוירת מאולפני דיסני אשר מיצבו עצמם כשחקן מוביל בתעשיית האנימציה בארה"ב החל משנות ה 20 של המאה ה 20. גרסתו המאוירת של דיסני לשלגיה נחשבת כסרט המאויר הראשון באורך מלא.
 
 
טעימה קטנה מהתעורכה:
 
שלגיה-מריה גיבנר שלגייה שלגיה
איירה: מריה גיבנר איירה: איריס גת אייר: אבי כץ
שלגיה- יודי מרטון
אייר: יודי מרטון
 
אוצרת התערוכה, מיכל חיל : "הקריאה בה יצאתי לחברי אגודת המאיירים הייתה ליצור כיד הדמיון הטובה עליהם, לא להיות שבויים במוכר ובידוע, מה שעניין אותי היה לבחון את הפרשנויות, סקרנה אותי ראיה אחרת, הפרצופים השונים שיקבלו הדמויות והרבדים האחרים שיקבל הסיפור."