חדשות והודעות

ה"בוסטר" של HIT - זכיה במענק להקמת אקסלרטור למיזמים יישומיים בקרב חוקרים

ה"בוסטר" של HIT - זכיה במענק להקמת אקסלרטור למיזמים יישומיים בקרב חוקרים


HIT זכה יחד עם אוניברסיטת אריאל והמרכז הרפואי קפלן במענק של משרד המדע, לקידום מיזמים יישומיים ועידוד יזמות בקרב חוקרים באקדמיה, ולפיתוח תכנית שתגשר על הפער הקיים במימון מיזמים בעלי היתכנות מסחרית עתידית בשלבי הבשלה מוקדמים.


ד"ר מני קירמה


ד"ר מני קירמה, מנהל פיתוח העסקי וקשרי אקדמיה-תעשייה בלשכת סגן הנשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות במכון, אשר פעל להקמת המאגד אומר: "עצם הזכייה מהווה אות כבוד ואמון במצוינות המחקר היישומי במכון. למעשה, בזכייתו המכון קיבל הכרה מכמה ממובילי הדעה הנחשבים ביותר בישראל, כדוגמת המדען הראשי של משרד המדע (פרופ' אבי דומב) וצוות הוועדה השופטת, אשר הורכב מאושיות בולטות בתחום מסחור הידע האקדמי בישראל".


במענה לקול קורא של משרד המדע זכה המאגד במענק לארבע שנים שבאמצעותו הוא מקווה להתגבר על חסמים במחקר יישומי-יזמי ולהגביר את האווירה היזמית בקמפוסים, תוך כדי ניצול הסינרגיה בין שותפי המאגד.


בתשובה לשאלה: "מדוע חשוב שמוסדות מחקר ייצרו גם מדע יישומי?", ד"ר קירמה ציין בסיפוק: "בעת האחרונה, מתברר יותר ויותר כי תפקיד האקדמיה אינו יכול להתמצות רק בהקניית תארים וידע לסטודנטים, וכי האקדמיה חייבת למלא תפקיד מרכזי גם כמנוע ליצירת חדשנות ופיתוחים יישומיים שיגיעו לכדי תוצרים לשימוש כלל הציבור והמשק".


עבודת בניית המאגד עם אוניברסיטת אריאל, עימה יש למכון כבר תוכנית מענקים משותפת, והמרכז הרפואי קפלן נעשתה לאחר מחשבה רבה, וזאת על מנת למקסם את היכולות המולטי-דיסציפלינריות של המכון ולייצר סינרגיה בין השותפים בתחומים יישומיים מגוונים, כגון:Bio-convergence, מדעי הנתונים, הנדסה, סייבר, פיתוח מכשור ואפליקציות רפואיים ועוד. המרכז הרפואי קפלן יהווה את הזרוע הקלינית ויתמוך במחקרים שיתחילו בין השאר במחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה במכון, היחידה מסוגה בארץ. בכך, המאגד מאשש למעשה את שאיפת המכון למולטי-דיסציפלינריות, ולשילוב בין יכולות של הנדסה, AI, מדעים, עיצוב, ניהול, טכנולוגיות למידה ורפואה דיגיטלית.


ד"ר קירמה: "החזון של המאגד הוא לבנות גשר בין האקדמיה והתעשייה ולייצר פתרונות לצרכי שוק אמיתיים מישראל ומהעולם, אשר לפחות חלקם יבשילו לכדי הקמת חברות חדשניות אשר יעמידו מוצר אמיתי, בעל ערך כלכלי, על המדף. אני מצפה מאוד לעבודה פורייה עם חוקרי המכון וליצירה של תנופה יישומית-יזמית במכון".


ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות, ומי שהקים את המחלקה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה במכון, הוסיף כי זהו עוד נדבך של הבעת אמון מצד התעשייה ומשרד המדע ביכולות המכון לייצר מיזמים חדשניים בתחומי ידע מתפתחים כדוגמת הרפואה הדיגיטלית.


טלי מלאך בנאים, העומדת בראש Future, מרכז החדשנות והיזמות במכון: "האקסלרטור שיוקם במשותף עם אוניברסיטת אריאל והמרכז הרפואי קפלן יהווה נדבך משלים וממשיך ל- Future, אשר רכש לעצמו בשנים האחרונות מוניטין רב בזכיות סטודנטים ובוגרים בתחרויות לאומיות יוקרתיות."



פורסם: 13/12/2021