חדשות והודעות

לתלמיד מצויינוער הוענקה תעודת מצטיין נשיא


רון קרטר מחולון הוא רק בן 18, אך כבר לומד בשנה ב' במחלקה למתמטיקה שימושית. ואם זה לא מספיק, ממוצע הציונים שלו הוא מעל 97! ביום שני 20.4.15 הוא הוכרז כמצטיין נשיא, בטקס מצטייני נשיא ומצטייני דקאן.

רון קרטר, בן 18 מחלון הוא תלמיד כיתה יב' באורט חולון. אך העובדה הזו לא מפריעה לו באותה עת להיות סטודנט שנה ב' ב HIT, במחלקה למתמטיקה שימושית. והבגרויות? אה, אותן הוא כבר סיים במהלך כיתה יא'...

מה זה מצוינוער?
רון מסביר: "אני סטודנט במכון במסגרת תכנית מצוינוער. אני לומד באורט חולון, שם יש כיתה שנקראת כיתת מופ"ת. מופ"ת זהו מסלול מצוינות שנועד לקדם תלמידים בעלי יכולות לגשת למבחני בגרות ברמת 5 יחידות במקצועות מתמטיקה, אנגלית ופיזיקה כבר בכיתה י' ובמקצועות הבגרות הנוספים להיבחן במהלך כיתה יא'. התלמידים במסלול זה מסיימים תואר ראשון כבר לפני הצבא במקצועות המדעים המדויקים".

רון קרטר. בקמפוס HIT
רון קרטר בקמפוס HIT

"עמדה לפנינו הבחירה לפנות ללימודים באוניברסיטת ת"א או במכון. לשמחתי אני לומד פה במכון יחד עם עוד כ 20 תלמידים שעשו בחירה דומה לשלי, ואני ממליץ בפה מלא על הבחירה ללמוד תואר במכון. המכון מפעיל את תכנית "מצויינוער" ואימץ גישה שמאד מחבקת את הסטודנטים הלומדים בתכנית. אנחנו מרגישים את זה במגוון היבטים, החל מהאוזן הקשבת של רכזות הפקולטה והמרצים, וממשיך בהתחשבות בבחינות הנופלות בתאריכים מקבילים, תגבורים אם יש צורך וכו'. חשוב לציין שהתכנית מנוהלת בהתאם לדרישות המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) ועליה לעמוד בסטנדרטים אקדמיים מחמירים אליהם כפופים כל הסטודנטים במכון. כך שאין לנו הנחות..."

"אני בחרתי ללמוד במחלקה למתמטיקה שימושית, ואני מאושר עם הבחירה הזו. אני חש שנפתח בפני עולם מגוון, ושלל אפשרויות בעתיד. אני עדיין לא יודע מה אעשה בצבא, אך אני סקרן לקראת האפשרויות והדלתות שיפתחו בפני בעקבות התואר שאני לומד. למעשה, התלמידים בתכנית "מצויינוער" דוחים את השירות שלהם בשנה, אך נכנסים לצבא כבוגרי תואר ראשון במדעים B.Sc."

לא מוזר לשבת בכיתה אחת עם חבר'ה שכבר סיימו צבא?
"למרבה ההפתעה לא. קבוצת הלמידה במחלקה למתמטיקה שימושית מאד מגובשת. אנחנו נהנים ללמוד ולתרגל את החומר יחד. אני לא מרגיש שגילי הצעיר מפריע למרקם היחסים שנוצרו. לפעמים דווקא בגלל שאני צעיר ורק לא מזמן נבחנתי במתמטיקה ופיזיקה, החומר עוד ממש טרי אצלי בראש וזה יכול מאד לסייע".

איך ההרגשה לקראת הטקס בו תקבל תעודת מצטיין נשיא?
"אני מאד מתרגש. זו למעשה הפעם הראשונה שאני מקבל תעודת הצטיינות במכון. אני כעת שנה ב', אך התעודה שאקבל היא על הישגי שנה שעברה, אותה סיימתי בממוצע גבוה מ 97. ההורים שלי יגיעו לטקס, וגם סבתא שלי. כולם מאד גאים בי ומעודדים אותי".

רון (מימין) וחברים נהנים באחד מאירועי אגודת הסטודנטים
רון (מימין) וחברים נהנים באחד מאירועי אגודת הסטודנטים

האם למי שלומד לבגרויות ולתואר ראשון במקביל נותר זמן לבלות?
"אני לא יכול לדבר על הסטודנטים האחרים בתכנית "מצויינוער", אך על עצמי אני יכול לומר שדווקא כן. פעמיים בשבוע אני מוצא זמן לחדר כושר ופעמיים בשבוע אני שוחה. בסופי שבוע אני נפגש עם חברים. אנחנו אוהבים ללכת לסרטים ולבלות, ועם ההורים אני נוהג מידי פעם לצאת להצגות. כך שבסך הכל, לשמחתי, החיים שלי די מגוונים, ולא כוללים רק לימודים".

שאיפות לעתיד?
"אני חש שאני לומד תחום שבהחלט תהיה לו חשיבות הולכת וגדלה בעתיד. יש הרבה תחומים שמרתקים אותי כמו לוחמת סייבר ומערכות משובצות מחשב המשלב גם אלקטרוניקה וגם מתמטיקה. יש הרבה חברות שנראה לי מעניין להשתלב בהן, כמו גוגל או אינטל. אבל אני עדיין לא יודע. בינתיים אני מתרכז בלימודים ומלא סקרנות לגבי השירות הצבאי שלי".


טקס מצטייני נשיא ומצטייני דקאן יתקיים בתאריך 20.04.2015
להזמנה לטקס



תכניות אקדמיות לנוער

ב- HIT, מכון טכנולוגי חולון, שמים דגש רב על הקשר לקהילה וטיפוח דור העתיד. בתוך אווירה זו צמחו התכניות האקדמיות לנוער "מצויינוער" (לתלמידי כיתות מופ"ת בתיכון אורט) ו- "אקדמיה צעירה" (הפתוחה לכלל התלמידים מהעיר ומסביבתה, בהתאם לתנאי הקבלה). מטרת תכניות אלה היא להקנות תואר ראשון במדעי המחשב ו/או מתמטיקה יישומית בהדגש של Cyber Security ו- Big Data בטרם הגיוס לצה"ל (בתכנית ה"מצויינוער" ניתן ללמוד לתואר גם בהנדסת חשמל).

תכניות אקדמיות אלה בנויות כך, שהן הבוגרים והן הצבא נהנים מפירות התכנית והעמל הרב המושקע בהן: הדבר מאפשר לצה"ל לקבל לשורותיו, כבר בראשית הגיוס, כוח אקדמי מעולה בתחום נדרש, ולהעסיקו במחקר ובפיתוח בתחום התמחותו כבר במסגרת שירות החובה. לבוגרים, התכנית מאפשרת השתלבות בהווי הקמפוס ובאווירה הסטודנטיאלית במקביל להפנמת הרגלי למידה סטודנטיאליים ותעשייתיים (במסגרת פרויקטי הגמר) במהלך לימודיהם, ושירות מועיל, פורה ותורם במסגרת הצבאית, במהלכו גם ירכשו ניסון מקצועי רב.

בוגרי תכניות יוקרתיות אלה, היוצאים עם ידע וניסיון מעשי לשוק האזרחי לאחר שירותם, הם בעלי פוטנציאל ויכולות גבוהים במיוחד להיות גורם מוביל ודמויות מפתח מובילות במחקר ובפיתוח בתחומי המדע והטכנולוגיה בישראל ובעולם.

התכניות נמצאות באחריות רשות המחקר, הפיתוח וקשרי החוץ, כאשר ראש תכניות הנוער ב HIT הוא ד"ר גיא יוסקוביץ, סגן ראש רשות המחקר, והיועץ האקדמי של התכנית הוא ד"ר דימיטרי גולדשטיין מהפקולטה למדעים.