חדשות והודעות

אות הוקרה על מפעל חיים הוענק לרב ישראל מאיר לאו בטקס הענקת תארים

במסגרת טקס הענקת תארים 2017 שהתקיים בתחילת יוני, הוענקו אות הוקרה על מפעל חיים ותארים לשם כבוד, באירוע שהפך כבר למסורת מכובדת ב HIT.
 
חברי הועדה להענקת תארים לשם כבוד: פרופ' אדוארד יעקובוב – יושב ראש הוועדה, עורכת-דין אורנה קופלוביץ', מר פנחס (פיני) כהן, מר איציק מלאך, מר צבי טרופ, פרופ' אדיר פרידור, פרופ' עזרא זאב ופרופ' רשף טנא.
 
השנה הוענק אות הוקרה על מפעל חיים לרב ישראל מאיר לאו, ותארים לשם כבוד הוענקו לפרופ' נילי כהן ולמר יאיר המבורגר.
 
הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר וחתן פרס ישראל על מפעל חיים, קיבל אות הוקרה על מפעל חיים.
 
הרב ישראל מאיר לאו ופרופ' יעקובוב
הרב ישראל מאיר לאו ופרופ' אדוארד יעקובוב. צילום: סיוון פרג'.
 
מנימוקי הועדה להענקת האות: במשך שנים רבות ידוע הרב לאו כמשמיע דברה של היהדות בדרכי נועם, גם באוזני קהלים הרחוקים ממנה. במסגרת התפקידים הרבים שמילא, בראשם הרב הראשי לישראל, חרט על דגלו את נושא החינוך לסובלנות וקירוב הלבבות. עשייתו חוצה גבולות, עמים ודתות והוא פועל ללא לאות גם בתפוצות, תוך ביסוס קשרים טובים בין היהדות לדתות אחרות, ובראשן הנצרות".
 
כמו בשנים קודמות, בחר המכון להעניק תואר לשם כבוד לאנשי חזון ומעש, פורצי דרך בתחומם ובעלי תרומה בולטת למדע לחברה, למשק ולכלכלה.
 
תואר לשם כבוד הוענק לנשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים וכלת פרס ישראל בחקר המשפט, פרופ' נילי כהן ולמר יאיר המבורגר יו"ר ומנכ"ל "קבוצת הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים בע"מ" דמויות המהוות דוגמה להגשמת הערכים הקיימים בחזונו של המכון.
 
פרופ' נילי כהן
פרופ' נילי כהן. צילום: סיוון פרג'.
 
מנימוקי הוועדה למתן תואר לשם כבוד לפרופ' נילי כהן: "פרופ' כהן השכילה לשלב בעשייתה האקדמית תחומי ידע שונים, כגון: משפט וספרות, זכויות אדם ומדע, תוך יצירת מארג רב-תחומי ייחודי ומפרה. פעילותה הנמרצת להבטחת תקציבי מחקר למען קידום המדע במדינת ישראל וכינון שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיה למחקר, משקפת את חזונו והתוכנית האסטרטגית של המכון, הרואים בהקמת מסגרות מתקדמות להוראה ולמחקר יישומי ורב-תחומי מטרה ראשונה במעלה לשימור מעמדה של מדינת ישראל בחוד החנית המדעי והטכנולוגי".
 
מר יאיר המבורגר
מר יאיר המבורגר. צילום: סיוון פרג'.
 
מנימוקי הוועדה למתן תואר לשם כבוד למר יאיר המבורגר: "מר המבורגר מוביל נמרצות את הסקטור הפיננסי במדינת ישראל להטמעת האחריות החברתית בכל רבדי פעילותו - בהתנהלות הסביבתית, בשירות הלקוחות ובתרומה לקהילה. קבוצת "הראל" בראשותו חרטה על דגלה את נושא המחויבות החברתית והינה מעורבת, תורמת ותומכת בעמותות חברתיות שונות, כמו גם מעודדת את עובדיה למעורבות ותרומה פעילה בקהילה.
 
פעילויות אלה משקפות את חזונו ואת התוכנית האסטרטגית של המכון, הרואה בנושא המעורבות החברתית חלק בלתי נפרד מהלימודים האקדמיים.
 
 
פורסם: 8.9.17