חדשות והודעות

כיוון טכנולוגי לעולם התיירות

שר התיירות, ח"כ יואל רזבוזוב, ביקר ב-HIT במטרה לבחון מקרוב אפשרויות של שילוב טכנולוגיות תיירות(Travel Tech)  בישראל וברחבי העולם, תוך שימוש ביכולות המחקר והפיתוח הקיימות בHIT- בתחומי מדעי המחשב, עיצוב וטכנולוגיות למידה. פגישה זו היא פרי של שרשרת ביקורים של מנכ"ל משרד התיירות וצוותו, בהמשך להיכרות עם המכון כמוסד רב-תחומי בעל יכולות לפיתוח טכנולוגיות מתאימות.
מימין לשמאל: מר גולדברג, השר רזבוזוב, פרופ' יעקובוב

מימין לשמאל: מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג, שר התיירות וח"כ יואל רזבוזוב, נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב


נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב סיפר על יכולות המכון לתרום בתחום טכנולוגיות תיירות וסקר את הפעילות המחקרית והאקדמית המתבצעת בנושא החדשנות ואת שיתופי הפעולה הקיימים עם אוניברסיטאות במדינות שונות, כולל מדינות אירו-אסיה, לרבות תוכניות לימוד להשלמת תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה יישומית וחילופי סטודנטים בין המדינות. 


השר רזבוזוב ציין כי מגפת הקורונה פגעה בעולם התיירות וישנם שני אתגרים מרכזיים העומדים בפתחנו: הגדלת מספר התיירים והתמודדות עם מחסור בכוח אדם דרך פיתוח טכנולוגיות תיירות חדשות.


נשיא HIT , פרופ' אדוארד יעקובוב, אמר כי יחד עם הפגיעה האנושה שחווה עולם התיירות בעקבות המגפה, התפתחה  גם ההבנה ששימוש ב"טכנולוגיות תיירות" יכול לסייע לפתרון בעיות רבות בתחום הזה כי המכון וישמח לקחת חלק בפיתוח טכנולוגיות חדשניות המבוססות על בינה מלאכותית (AI), רובוטיקה, שימוש במדעי הנתונים ואלגוריתמים חכמים. 


השר ציין כי הוא רואה בפיתוחים טכנולוגיים פתרונות אפשריים ויישומיים למשבר כוח האדם הפוקד את הענף ובהכירו את היכולות הטכנולוגיות והמחקריות העומדות לרשות המכון בתשתיות וכן בסגל אקדמי וסטודנטים, הוא רואה ב- HIT שותף להקמת פלטפורמה טכנולוגית אשר תסייע במציאת פתרונות מעשיים לעולם התיירות במישור הלאומי והבינלאומי.


נשיא  המכון אמר כי  יעלה את הנושא בפגישה שתתקיים בטשקנט במהלך חודש ספטמבר, עם סגן ראש ממשלת אוזבקיסטן, שר התיירות ורקטור האוניברסיטה לתיירות בסמרקנד, במסגרת הכנס האקדמי-מדעי המרכזי  2 DSTEM שיתקיים באוזבקיסטאן. 


השר יואל רזבוזוב אמר כי הוא רואה בתחום ה Travel Tech -את עתיד עולם התיירות וכי הוא שם דגש מיוחד על  פיתוח שיתופי פעולה בנושא זה במדינות  רבות  בעולם, לרבות מדינות אירו-אסיה וכי המדינות הללו צמאות לידע והכוונה טכנולוגית ויכולות לשמש עוגן לטכנולוגיה הישראלית, במיוחד בתחומי התיירות, אותן מציע המכון. 
בפגישה השתתפו גם מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג, גב' טוני לוי, אחראית קשרי חוץ במכון וכן יועצו של שר התיירות מר מיקי פישמן.



פורסם:12/08/2022