חדשות והודעות

"מצוינוער" התוכנית האקדמית לנוער של HIT חוגגת עשור

 
התכנית האקדמית לנוער "מצוינוער" מתקיימת במכון מזה כעשור. במהלך שנים אלה הוכשרו עשרות בוגרים אשר סיימו בהצלחה את לימודי התואר הראשון, ועשו זאת במקביל ללימודיהם התיכוניים. קיום התכנית וההשקעה המרובה בה, הינם הודות לגיבוי ולתמיכה מפרופ' יעקובוב נשיא המכון. עבודה זאת נעשית בשיתוף עם ד"ר רפי ברכאן, ראש רשות המחקר , הפיתוח וקשרי החוץ, המלווה התכנית על כל היבטיה, האקדמיים והאדמיניסטרטיביים ומבטיח בכך את הצלחתה.
 
ד"ר גיא יוסקוביץ, סגן ראש רשות המחקר הפיתוח וקשרי חוץ וראש תוכנית "מצוינוער"
 
ד"ר גיא יוסקוביץ, סגן ראש הרשות למחקר פיתוח וקשרי חוץ וראש התוכנית ציין בטקס סיום שנת הלימודים תשע"ו כי מספר הסטודנטים שהתקבלו ללימודים הכפיל עצמו. "אנו מתגאים בליווי המתמיד שמקבלים הסטודנטים הלומדים בתכנית, הכולל סיוע וליווי של הגב' מייטל סנקש, שעושה ימים כלילות ומשקיעה רבות בכל סטודנטית וסטודנט. כמו גם השקעתם הבלתי מתפשרת של היועצים האקדמיים ד"ר דימיטרי גולדשטיין מהפקולטה למדעים וד"ר יוליה עינב מהפקולטה להנדסה .
 
מאי ירדן בת ה-16 שלומדת במצוינוער תואר הראשון במדעי המחשב והנדסה בראיון בתכנית של "אור ומיה" בערוץ 10
 
זו היא גם השנה הראשונה בה הוחלט כי סטודנטים המעוניינים בלימודי הנדסה ועומדים בתנאי הקבלה של הפקולטה, יוכלו להתחיל את לימודיהם ישירות בפקולטה זו.
 
השנה לראשונה הוענקו מלגות סיוע כלכלי ומלגות הצטיינות לסטודנטים בתכנית. חלוקת המלגות התאפשרה לנו בזכות תרומתו הנדיבה של מר יוסף בר נתן. בשנת הלימודים הזו, סטודנטים מ"מצוינוער" השתתפו בפרויקטים שנתיים ופרויקטי גמר בתוך המכון ומחוצה לו, בתעשייה. בין הפרויקטים ניתן למנות את הקמת אתר הקורס המקוון באלגברה לינארית, פרויקטים שנעשו בחברת צ'ק פוינט, מחברות אבטחת המידע המובילות בעולם, שני פרויקטים שנעשים בבית החולים איכילוב, פרויקטים נוספים במרכז למיפוי ישראל, ועוד.
 
ענבר, תלמידת המצוינוער במכון, יחד עם המרצה שי גול בראיון בערוץ 2
 
לאחר השלמת התואר, בוגרי ובוגרות התכנית המתקבלים לתכנית "אקדמיזציה בצה"ל" מתגייסים במעמד קצין מקצועי אקדמאי לתפקידי עילית יוקרתיים ומבוקשים. בהתאם לתפקיד ולדרישות הצבא, חלקם ישלים קורס קצינים ואף ילמד לתואר שני במסגרת השירות, ובתום חמש שנות שירות צבאי נראה בין מסיימי ומסיימות התכנית קצינים וקצינות בעלי תואר ראשון ושני עם ניסיון מעשי של חמש שנים ויותר.
 
לאחר השירות, בוגרי/ות תכנית יוקרתית זו, יוצאים עם ידע וניסיון מעשי לשוק האזרחי והופכים להיות גורם מוביל ושחקן מרכזי במחקר והפיתוח בתחומי המדע, הטכנולוגיה והתעשייה העילית בישראל ובעולם.