חדשות והודעות

HIT מתייחד עם זכר הנופלים במערכות ישראל

הבוקר התקיים במכון טקס זיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשע"ז. הדובר המרכזי בטקס היה תת אלוף (מיל') יום טוב תמיר, אשר סיפר את סיפורו האישי והמרתק ממלחמת ששת הימים ועד למלחת יום הכיפורים.
תא"ל (מיל') תמיר, בוגר הפנימיה הצבאית של בית הספר הריאלי חיפה היה ממקימי גדוד 79 בחטיבה 7. במלחמת ששת הימים פיקד על פלוגת טנקים שלחמה בחזית המצרית תחת פיקודה של חטיבה 7. במהלך הקרבות נפצע ואושפז.
 

את מלחמת יום הכיפורים החל בפיקוד על גדוד 9 אשר ספג אבידות כבדות בקרבות, כולל 67 הרוגים, ונשחק לגמרי, עד שנותרו בו שני טנקים כשירים בלבד ולמעשה חדל מלהתקיים.
תמיר חבר למפקד חטיבה 460 שהגיעה לחזית במוצאי יום הכיפורים, וסייע לכוחות החטיבה להתמצא בגזרה. למחרת נענה לבקשה ומונה לקצין האג"ם של החטיבה והמשיך בתפקיד לאורך קרבות הבלימה, הצליחה וקרב העיר סואץ. הקים את הגדוד מחדש וחבר לאריאל שרון.
על פועלו במלחמה זכה תמיר בעיטור המופת.
בהמשך שירותו הצבאי פיקד תמיר על חטיבה 188 במבצע ליטני ובמבצע שלום הגליל פיקד על אוגדה 880 ששימשה עתודה פיקודית וכוחותיה נשלחו לסייע בקרב סולטאן יעקוב תפקידיו הבאים היו מפקד אוגדה 252, ראש מטה פיקוד הצפון, סגן ראש אגף התכנון ונספח צבאי בבריטניה.
את הטקס ליוותה בשירה נוי דקל, סטודנטית מהפקולטה לעיצוב .
יהיה זכרם של הנופלים ברוך.

פורסם: 30.4.2017