חדשות והודעות

מפגשים אקדמיים בינלאומיים מקוונים עם מדינות מרכז אסיה בהשתתפות HIT

 

לאחרונה התקיימו מספר מפגשים של נשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב ומרצים מהמכון, עם אישים ומוסדות במדינות מרכז אסיה. מפאת המצב התקיימו המפגשים ב-ZOOM.

 

 

 

היכרות עם השגרירה החדשה של אוזבקיסטן בישראל

פגישת היכרות עם השגרירה החדשה של אוזבקיסטן בישראל גב' פרוזה מחמודובה (Feruza Mahmudova) ונציגים אקדמיים ממחוז בוכרה, איתם נחתם הסכם במהלך ועידת STEMM שנערכה לפני שנה באוזבקיסטן. מדובר במפגש הראשון שהיה לשגרירה עם כניסתה לתפקיד. שגרירות אוזבקיסטן אחראית על ביסוס הקשרים עם בוכרה. לאור משבר הקורונה נדחה גם ביקורה של משלחת גדולה בישראל להשקת ברית ערים תאומות חולון- בוכרה. בין המשתתפים במפגש: רקטור האוניברסיטה של בוכרה, רקטור המכון להנדסה וטכנולוגיה של בוכרה, מנהל סניף בוכרה של המכון להשקייה וחקלאות בטשקנט ומנהל המכון הרפואי של בוכרה.

 

 

פורום CA20

נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב, הוזמן להשתתף בפורום CA20, פורום העסקים של מרכז אסיה, בהשתתפות כ-800 נציגים, במטרה להדק את הקשרים ולקדם את הדיאלוג עם המכון הטכנולוגי, ליצור שיתופי פעולה אקדמיים לקידום הכלכלה, דיגיטציה ואוטומציה של תהליכים עסקיים. בין הדוברים: מומחים מאוזבקיסטן, קזחסטן, קירגיסטן וטג'יקיסטן האחראים על קידום החדשנות במדינותיהם.

 

 

כנס בינלאומי משותף עם האוניברסיטה הלאומית בסמרקנד

לרגל חגיגות 600 שנה לאוניברסיטה הלאומית בסמרקנד, אורגן כנס בינלאומי משותף הראשון מסדרת הכנסים עם האוניברסיטה הלאומית בסמרקנד ו-HIT, בהשתתפות מעל 600 אנשי מקצוע וסטודנטים. הדוברים היו מ-HIT, מהודו, רוסיה, בלארוס, אוזבקיסטן וקזחסטן. הכנס הוקדש לנושאי יישום טכנולוגיות מידע חדשניות ועכשוויות בחינוך, מדעים וניהול. פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT ורקטור האוניברסיטה הלאומית בסמרקנד פתחו את הכנס בדגש על הנושאים האקטואליים בתקופת משבר הקורונה. מטעם המכון הטכנולוגי הרצו בכנס, פרופ' גילה קורץ - דיקאנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה, פרופ' זינובי לנדסמן מהפקולטה למדעים ,ד"ר מיכאל וינוקור מהפקולטה לניהול טכנולוגיה, ד"ר שמעון פרידקין מהפקולטה לניהול טכנולוגיה וגב' טוני לוי מהפקולטה לניהול טכנולוגיה.

 

 

התנהלות אקדמית בזמן הפנדמיה

התקיימה פגישת עדכון חשובה של נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב עם רקטור האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן פרופ' מרקחימוב, לגבי ההתנהלות האקדמית בשני המוסדות בזמן הפנדמיה. נסקרו השינוים הנחוצים, מצב התשתיות ואיכות ההוראה.

 

 

כנס בינלאומי לדיון במשבר הקורונה

כנס בינלאומי רב משתתפים (מעל 1000 איש) אורגן ע"י המכון הרפואי הלאומי של סמרקנד והמכון לרפואת ילידם בטשקנט, הודגש לדיון במשבר הקורונה. דוברים מטורקיה, רוסיה, הודו, אוסטריה, ישראל, אוקראינה ואוזבקיסטן שוחחו על שיתופי פעולה על מנת להציף את בעיות התקופה ולהציג פתרונות על ידי הצגת CASE STUDIES. מטעם המכון הרצה בכנס גב' טוני לוי מהפקולטה לניהול טכנולוגיה.

 

 

פורסם: 30/06/2020