חדשות והודעות

מלגות הוענקו למסיימי בתוכנית האקדמית לנוער "מצוינוער" תשע"ז

 
טקס סיכום שנה וחלוקת מלגות הצטיינות לתכנית האקדמית לנוער "מצוינוער". האירוע התקיים במעמד נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב, ראש עיריית חולון מר מוטי ששון ,מר יוסף בר נתן, תורם המלגות, מנכ"ל המכון מר שמיל גולדברג, סגן ראש מנהל החינוך מר משה לייבה, ראש התוכנית ד"ר גיא יוסקוביץ ואורחים נוספים. המלגות מוענקות תודות לתרומתו של מר בר נתן ובסיוע עיריית חולון.
 
התכנית האקדמית לנוער "מצוינוער" מתקיימת במכון מזה למעלה מעשור, מאז התחילה בפקולטה למדעים על ידי פרופ' יעקובוב, כשליווה תלמידי תיכון בעלי כישורים מיוחדים כל הדרך להשלמת התואר במקביל ללימודים התיכוניים. מאז ועד היום הוכשרו עשרות בוגרים אשר סיימו בהצלחה את לימודי התואר הראשון ומצאו לאחר מכן את מקומם בתחומים אלה בצבא ובתעשיית העילית הישראלית.
 
מקבלי המלגות בתמונת מחזור עם הנהלת המכון, ראש עריית חולון ותורם המלגות. קרדיט צילום: טל קליין
 
בין מר יוסף בן מתן למכון נוצר קשר חם ועמוק המאפשר קידום בני נוער אלה, שההשקעה בהם היום תהפוך אותם מחר לחוד החנית הטכנולוגי וההנדסי של המדינה. בשנת הלימודים הזו, הצטרפה עיריית חולון לפרויקט היוקרתי הזה, והעניקה סיוע כספי ומלגות לטובת הסטודנטים המצטיינים מבני העיר חולון.
 
בשנת הלימודים הזו, סטודנטים מ"מצוינוער" השתתפו בפרויקטים שנתיים ופרויקטי גמר בתוך המכון ומחוצה לו, בתעשייה. בין הפרויקטים ניתן למנות את הקמת אתר הקורס המקוון באלגברה לינארית, פרויקטים שנעשו בחברת צ'ק פוינט, מחברות אבטחת המידע המובילות בעולם, שני פרויקטים שנעשים בבית החולים איכילוב, פרויקטים נוספים במרכז למיפוי ישראל, ועוד.
 
לאחר השלמת התואר, בוגרי ובוגרות התכנית המתקבלים לתכנית "אקדמיזציה בצה"ל" מתגייסים במעמד קצין מקצועי אקדמאי לתפקידי עילית יוקרתיים ומבוקשים. בהתאם לתפקיד ולדרישות הצבא, חלקם ישלים קורס קצינים ואף ילמד לתואר שני במסגרת השירות, ובתום חמש שנות שירות צבאי נראה בין מסיימי ומסיימות התכנית קצינים וקצינות בעלי תואר ראשון ושני עם ניסיון מעשי של חמש שנים ויותר. לאחר השירות, בוגרי/ות תכנית יוקרתית זו, יוצאים עם ידע וניסיון מעשי לשוק האזרחי והופכים להיות גורם מוביל ושחקן מרכזי במחקר והפיתוח בתחומי המדע, הטכנולוגיה והתעשייה העילית בישראל ובעולם.
 
פרופ' אדוארד יעקובוב הודה לתורם המלגות מר יוסף בר נתן ולראש עיריית חולון אשר השנה הצטרפה ותרמה אף היא, ואמר בדברי ברכתו לסטודנטים הצעירים: "אתם האליטה של מדינת ישראל ומוכיחים בכל יום שהשמיים אינם הגבול. אני גאה מאוד בכך שהמוסד שלנו נחשב למוביל התוכנית בארץ בזכות הצוות המעולה שלנו. התרומה של מר בר נתן ועיריית חולון מביאים לנו תמיכה חשובה ואנו מצידנו מעניקים מענה חינוכי למשימה לאומית חשובה".
 
ארד כהן, ד"ר גיא יוסקוביץ, מר יוסף בר נתן, פרופ' אדוארד יעקובוב, מר מוטי ששון, פרופ' עזרא זאב, פרופ' יוסף בן עזרא קרדיט צילום: טל קליין
 
ראש עיריית חלון מר מוטי ששון ציין כי שיתוף הפעולה עם המכון הוא מהטובים ביותר שהיו אי פעם ואמר לסטודנטים כי הם מקור גאווה וכבוד לעיר.
 
מר יוסף בר נתן, תורם המלגות אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בקידום החינוך הטכנולוגי ומקצועות העתיד. "אני בטוח שכולכם תהיו המובילים של דור העתיד וגאה במכון ובעיריית חולן אשר מהווים אבות רוחניים לסטודנטים הצעירים".
 
ד"ר גיא יוסקוביץ, סגן ראש הרשות למחקר, פיתוח וקשרי חוץ וראש התוכנית אמר בהתרגשות לסטודנטים ולסטודנטיות "עמידה ביעדי התכנית אינה דבר של מה בכך. בחרתם בלמידה והעמקה אקדמית במקביל ללימודים התיכוניים ולפעילויות חברתיות אחרות בהן אתם לוקחים חלק. אנו גאים בכם מאוד על בחירתכם ומודים לכם על ההזדמנות שניתנה לנו לצפות בכם מן הצד ולראות את ההתפתחות האישית של כל אחת ואחד מכם, על המעבר מהחששות וההססנות בתחילת הדרך והפיכתכם לסטודנטים מובילים ומצטיינים בסמסטרים שלאחר מכן.. יאנוש קורצ'אק אמר כי הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים. אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להיות מעורב בחינוך ובהשכלה של כל אחד ואחד מכם.בידיכם היכולת להיות העתיד של העילית הטכנולוגית בישראל ובעולם, ממשו הפוטנציאל שבכם והשתמשו בכוחכם בתבונה. אני מאחל לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך."
 

תאריך פרסום:16.6.17