חדשות והודעות

מתרופות סבתא לתרופות ריפוי גנטי

 
 
תלמידי תיכון בעיר נחשפים ללימודים במגמות הריאליות הנלמדות בתיכון-במסגרת הרצאות חשיפה מרתקות
 
במטרה ליצור זיקה ומוטיבציה של תלמידי התיכון בעיר ללימודים במגמות הריאליות הנלמדות בתיכון, נולד שיתוף פעולה בין עיריית חולון – המרכז להעשרה חינוכית ובין HIT מכון טכנולוגי חולון.
כחלק משיתוף פעולה זה, ביום ראשון ה 4.10.2012 הגיעה קבוצה של כ 50 תלמידי תיכון ממגמות הכימיה והביולוגיה בחולון לשמוע הרצאה על פיתוח תרופות. ההרצאה "מתרופות סבתא – לתרופות ריפוי גנטי" עסקה בהתפתחות הרפואה. בהרצאה זו הסביר ד"ר אלעד שגב מהמחלקה למתמטיקה שימושית את הסיבות לכך שתרופות סבתא יכולות לרפא מחלות ולשפר את תחושת החולה, אך הן אינן נחשבות תרופות וכי השפעתן הינה ברובה מנטלית (פלסיבו).
בהמשך סיפר ד"ר שגב על עתיד הרפואה, עתיד שבו לכל אדם תהיה תרופה מותאמת אישית לו ולמחלתו - תרופה המבוססת על הגנום שלו.


ד"ר אלעד שגב הוא מרצה במחלקה למתמטיקה שימושית ועוסק במסגרת המכון במגוון מחקרים: מחקר על השמנת יתר, בעיות אופטימיזציה של שוק הדלק החלופי, טכנולוגיות לאגירת מימן ופיתוח שביבם לאיתור סרטן על בסיס שיטות ננו טכנולוגיה. את התואר הראשון שלו עשה ד"ר שגב בכימיה, במטרה להבין את המנגנונים הכימיים והמולקולריים השולטים בחיינו. הוא המשיך לתואר שני בביולוגיה מולקולרית, ומשם לתואר שלישי בכימיה פיסיקאלית של מולקולות ביולוגיות. את הפוסט דוקטוראט עשה במתמטיקה שימושית, שם בנה מודלים לתיאור של מערכות ביולוגיות. לד"ר שגב ניסיון מצטבר של כ- 4 שנים בפיתוח תרופות בחברות סטארט-אפ.
 
בנוסף זכו התלמידים לסיורים ולהדרכה במעבדות המחקר של ד"ר אלכס לייכטמן וד"ר איגור לפסקר, שם הם נחשפו למחקרים המבוססים מקרוסקופיה אטומית ואלקטרונית.