חדשות והודעות

הטיק טוק שיגן מפני קורונה

 

המכון באמצעות מרכז היזמות FUTURE יחד עם המחלקה לתקשורת חזותית יזמו האקתון בנושא חזרה לשגרה, בשיתוף משרד הבריאות. המטרה: פיתוח אמצעים ליצירת אחריות חברתית אצל בני נוער באופן התנהלותם בנושא הקורונה.

 

 

עם למעלה מ-5 מיליון מחוסנים והסרת חלק ניכר מההגבלות ניתן לחוש שאננות או אופוריה מסוימת בישראל בנוגע לנגיף הקורונה. אולם, בעוד מצב התחלואה נמצא בירידה בישראל באוכלוסייה הכללית, מספר החולים בגילאים 16-19 עולה. המספרים מראים כי כמחצית מבני הנוער בלבד התחסנו והם כמו בקבוצות גיל אחרות גם פחות ופחות מקפידים על הכללים.

 

על כן, אגף ההסברה במשרד הבריאות יחד FUTURE והמחלקה לתקשורת חזותית, בפקולטה לעיצוב, יזמו האקתון בנושא חזרה לשגרה, תחת הכותרת " "לא חוזרים ל 100 מטר". בהאקתון התבקשו המשתתפים לפתח דרכים לעידוד בני הנוער לנהוג באחריות חברתית: להתחסן או לפחות להקפיד על הכללים: ההנחיה הייתה לדבר בשפה שלהם. להתייחס לחששות שלהם. להבין את התסכול שלהם מהשנה האחרונה "שלקחה להם את הנעורים", לתרגם את התסכול הזה לאחריות ולא ל – "שבירת הכלים".

 

בהאקתון, שנערך לאורך יום שלם, לקחו חלק כ 20 סטודנטים אשר עבדו ב5 צוותים. קהל היעד היה תלמידי תיכון "אלון" מרמת השרון אשר סיפקו מידע על תחושותיהם, איך הם מרגישים עם כל מה שקורה, מה גורם להם לפחד, להתעצבן, להקשיב או להיאטם. על מנת לסייע למשתתפים גויסו מנטורים אשר הסתובבו בין הקבוצות לצורך מתן מענה לשאלות, ייעוץ והכוונה. ביניהם: מרצים מהמחלקה לתקשורת חזותית, נציגת אגף ההסברה של משרד הבריאות: גב' קרני ברזיס נציגות מרכז היזמות והחדשנות FUTURE HIT: טלי מלאך בנאים ושירה באום.

 

הפרויקטים נשפטו בסוף היום על פי 5 קריטריונים מובנים: קונספט, התאמה לקהל היעד פוטנציאל לוויראליות התוצר, חדשנות ויצירתיות וערך מוסף. צוות השופטים הורכב באופן אקלקטי כך שיכלול את השקפה הרחבה ביותר של הנוגעים בתוצר הסופי:

  • גב' עינב שימרון – סמנכלית, אגף ההסברה משרד הבריאות
  • מר ארז בכר – מרצה במחלקה לתקשורת חזותית
  • גב' דנה קול – בעלת משרד פרסום הדיגיטלי 'דיבור'
  • דן בנאים – תיכוניסט מתל אביב
  • יונתן מדרר – בן 22 מתל אביב

 

 

בתום יום הפעילות הציגו הצוותים תוצרים מרשימים חדשניים ומגוונים, המכוונים לקהל המטרה. הסטודנטים עשו שימוש במגוון פלטפורמות בכדי לייצר שיח עם בני נוער בנושא שמירה על שגרת חיים בריאה. מסרטוני טיק טוק ועד בוטים במגוון אפליקציות. הצוות שזכה במקום הראשון היה מורכב מ 4 סטודנטים: שניים המפקולטה לעיצוב מהמחלקות לעיצוב פנים ועיצוב תעשייתי, אחד מהתואר הראשון ומהתואר השני בניהול טכנלוגיה.

 

הקבוצה הציע דרך "להתלבש" על תבנית טיקטוק קיימת ולהתאימה לנושא החיסונים. תוך שימוש באושיות רשת לקידומה. צוות השיפוט מצא את הצעתם בעלת פוטנציאל לוויראליות גדול וסיכויי השפעה על בני הנוער. גם הפרויקטים האחרים זכו לשבחים כאשר נציגי משרד הבריאות התרשמו מהתוצרים הסופיים. "תוצרי ההאקתון נותנים מענה מצוין לאתגרים שהציבו בפנינו נציגי משרד הבריאות. הם פשוטים יחסית ליישום ופונים בצורה ישירה ובלתי אמצעית לקהל היעד שהוגדר" סיכמה גברת מלאך בנאים.

 

 

פורסם: 04/04/2021

עודכן לאחרונה: 05/04/2021