חדשות והודעות

גילה אלברט- מרצה מצטיינת

 
"הסטודנטים שלי הם השותפים שלי"

זו השנה החמישית שד"ר גילה אלברט מהפקולטה לניהול טכנולוגיה זוכה בתעודת הוקרה על הצטיינותה בהוראה. השנה קיבלה גילה, בנוסף, גם תעודת הוקרה על הצטיינותה במחקר בשנה"ל תשע"ב.
 
ד"ר <a class=staff_id360 href="https://www.hit.ac.il/faculty_staff/Gila_Albert">גילה אלברט</a> ד"ר גילה אלברט , בוגרת הטכניון, היא בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול, ותואר שני ושלישי במדעי התחבורה. היא לימדה במשך שנה באוניברסיטת סנטה קלרה בעמק הסיליקון בקליפורניה, ולפקולטה לניהול טכנולוגיה במכון היא הגיעה לפני שבע שנים. היא מלמדת במכון קורסי חובה לתואר ראשון: "כלכלה תעשייתית" ו"יסודות תורת ההחלטות", וקורסי בחירה לתואר ראשון ושני: "יישומי תורת המשחקים" ו"ניהול מערכות תחבורה". בתחבורה היא מתמחה בעיקר בקבלת החלטות אצל נהגים, בכלכלת תחבורה ובהערכת אמצעים טכנולוגיים לבטיחות.
כיצד הגעת דווקא לתחום התחבורה, תחום עיסוק שאינו מאד שגרתי?
כמו כל הדברים הטובים בחיים – הגעתי לזה לגמרי במקרה. אבל, כנראה ששום דבר איננו לחלוטין מקרי. לאחר התואר הראשון רציתי להמשיך ללמוד תחום יישומי כלשהו בו אוכל להסתמך על הידע שרכשתי בתואר בראשון בכלכלה וניהול. החלטתי לנסות ללמוד תחבורה. רק לנסות, אך הנושא הזה מיד ריתק אותי. יש בו תמהיל כל-כך עשיר של אלמנטים רבים שיוצרים מערכת מורכבת ומרתקת. באופן טבעי הנטייה שלי היתה ליישם כלים כלכליים ואסטרטגיות של קבלת החלטות בפתרון בעיות במערכת התחבורה כמו בטיחות, ביטחון וגודש.

זו הפעם החמישית שאת זוכה בתעודת הצטיינות בהוראה. מה סוד הקסם שלך?
הסוד הוא פשוט: לסקרן, לעניין, לעודד חשיבה, שאלות ותהיות. למקסם הבנה. ולא פחות חשוב: להסתכל לסטודנטים בגובה העיניים, כי הם השותפים שלי במזמור הזה.


מה האני מאמין שלך לגבי מחקר?

להיות סקרנית. לפתח עניין, חשיבה, ולעולם לא לפחד לנסות. אני מאמינה שבצעדים מדודים אפשר להגשים חלומות ולפתור בעיות.

 
משהו שאף אחד לא יודע עלייך (אבל לא אכפת לך שידעו...)
מידת הנעליים שלי היא 42.5 וככה זה מגיל 12. בעולם של אז זה לא היה פשוט בכלל...
 
המוטו שלך לחיים
אני מאמינה שבחיים צריך לאהוב לאין קץ את מה שעושים. אני חושבת שזה לא רק הסוד להצלחה, אלא גם הסוד להנאה ולהנעה בחיים.

 
בימים אלה ד"ר אלברט בשנת שבתון ומבלה את מרבית זמנה במחקר שהיא עורכת בטכניון בנושא השפעת טכנולוגיות על התנהגות נהגים. כמון כן היא שוקדת על עריכה משותפת של ספר בנושא הביטחון במערכות תחבורה, בהוצאת Springer היוקרתית. בין לבין היא מבלה עם בני משפחתה, בעלה ושני ילדיה, תאומים – בן ובת. הם מתגוררים בישוב הקהילתי שמשית בעמק יזרעאל.