חדשות והודעות

סיפורו של H.I.T המכון הטכנולוגי חולון - גישה אינטגרטיבית להשגת איכות ומצוינות במערכת מורכבת מאת דב פלג,

במלון דן אינטרקונטיננטל בתל-אביב. המאמר הוצג במושב "איכות ואקדמיה", תחום חדש המגשש דרכו בעולם האיכות והמצוינות. סיסמת הכינוס הייתה "שיתוף במצוינות גלולבלית".בכינוס השתתפו מיטב המומחים מהארץ ומהעולם העוסקים בקידום האיכות והמצוינות בארגונים. נציגי הארגונים, וביניהם מנכ"ל המכון, הציגו את הניסיון המעשי המצטבר ביישום מתודולוגיות מובילות בתחום האיכות והמצוינות

המאמר המצורף הוצג בכנס על ידי דובי פלג. המאמר מתאר את סיפורם של עובדי ומנהלי ה-"המכון הטכנולוגי חולון"-   "H.I.T"ומתמקד בדרמה הארגונית שהתרחשה במכון בשלוש השנים האחרונות.

דרמה שלמרות שלא ניכרה כלפי חוץ ולא השפיעה על איכות הלימודים ועל פעילות הסטודנטים, הובילה את המכון ממצב של תחושה כאוטית, ואי וודאות, למצב של צמיחה ארגונית, של שמחת עשייה, של גיבוש  זהות ארגונית, והשגת יעדי איכות ומצוינות בכל תחומי העשייה.

ניהול נבון ושקט של המשבר, פיתוח מנהיגות מעצבת, והעצמת הכוחות החיוביים במכון, הובילו, בסופו של דבר, לעליה מובהקת באיכות ומצוינות המכון בכל המימדים וכפי שבאו גם לידי ביטוי ברמת שביעות הרצון של מקבלי השירות - סגל המכון והסטודנטים.

במאמרו מגולל דובי פלג את הדרמה ואת ההתרגשות שלוותה את התהליך והדרך שבה נבנה על בסיס ההתרחשויות בפועל מודל עבודה ייחודי למכון.

במאמר מוצגות  גם התפיסות הערכיות והתיאוריות הארגוניות שעמדו בבסיס עיצוב מודל העבודה.

במאמר מפורט גם חלק מהמערך המחקרי, שליווה את תהליך השינוי ואת תוצאותיו. תוצאות התהליך משקפת פתיחה של פרק חדש שהולך ונכתב בתולדות המכון הטכנולוגי חולון.