חדשות והודעות

תערוכת נר זוכר

 
תערוכת נרות זיכרון שעוצבו על ידי סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון.
התערוכה פרי שיתוף פעולה עם עמותת "מחוברים לשואה", מציגה נקודות מבט מרתקת של המעצבים הצעירים על זיכרון ושואה.
 
התערוכה תוצג בגלריה "ויטרינה" בפקולטה לעיצוב HIT. פתיחת התערוכה: יום חמישי 4/4/13 בשעה 18:30
לרגל יום השואה תיפתח התערוכה "נר זוכר", נרות זיכרון, שעוצבו על ידי סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון, פרי שיתוף פעולה עם עמותת "מחוברים לשואה". התערוכה תוצג בגלריה "ויטרינה" בפקולטה לעיצוב HIT. פתיחת התערוכה יום חמישי 4/4/13 בשעה 18:30, נעילה יום חמישי 18/4/13. הנרות הם פרי יצירתם של סטודנטים שנה ג' בקורס "מבואות לנתיבים בעיצוב". מנחי הקורס: לוקה אור ורן אמיתי | אורי בן-צבי ולירון צנחני | עדי כתרי ומאיה בן-דוד
 
נר זוכר
 
זיכרון הוא היכולת לאגור מידע פרקטי ורגשי ולהשתמש בו. מתוך בחינת מושג זה אל מול שואת העם היהודי, יצרו סטודנטים נרות זיכרון לשואה המציגים דיאלוגים במשמעויות השונות של הזיכרון, בחשיבות שלו, בנטל המידע, בבחינת דרך הזיכרון המסורתית אל מול דרך עכשווית להנצחה של שואת העם היהודי. הנרות שעוצבו מהווים תמונת ראי מרתקת לאופן שבו חווה דור הסטודנטים את זיכרון השואה.
 
נר זוכר נר זוכר נר זוכר
 
מכלול המנהגים והחוויות סביב יום השואה מתרכז בטקסי יום זיכרון ממלכתיים ומכיל בתוכו מורכבויות היוצרות מתח בין האינדיבידואל לקולקטיב בחוויית הזיכרון עצמה או מול מושא הזיכרון. כיצד ניתן לייחד את נר הזיכרון הגנרי לשואה? כיצד ומה נזכור? את מי? אחד או שישה...? איך הנר מפעיל מנגנון טקסיות אישי ומשפחתי לזיכרון הקרובים? אלו ועוד ממגוון מהשאלות שהועלו עם מקימות עמותת "מחוברים לשואה", אלישה יעקובי וליאת זיכרון, בפנייתן למחלקה לעיצוב תעשייתי ב HIT לקבלת השראה ורעיונות להשלמת פעילויות שהן נוקטות.

 
התערוכה תוצג בגלריה "ויטרינה" בפקולטה לעיצוב HIT. פתיחת התערוכה: יום חמישי 4/4/13 בשעה 18:30