חדשות והודעות

הדמיון חובר למציאות במעבדה לאינטראקציה

סטודנטים נבחרים ממגוון מחלקות חוברים יחדיו כדי לעבוד על החוויות הטכנולוגיות של המחר. המעבדה לאינטראקציה מזמינה אתכם לאירוע הסיום של הקורס שהועבר בסמסטר האחרון!

המעבדה לאינטראקציה במכון הטכנולוגי חולון היא בית לפעילות מחקרית בתחום הרחב של עיצוב אינטראקציה (Interaction Design). במעבדה חוקרים ומעצבים את נקודות המפגש בין אנשים ובין טכנולוגיה: עובדים על הגאדג'טים, על האובייקטים האינטארקטיביים ועל החוויות הטכנולוגיות של המחר. רעיונות חדשים על היחסים בינינו לבין הטכנולוגיה שבחיינו נחקרים, נבדקים ובאים לידי מימוש מפתיע ומאתגר. במעבדה מתכנס מקבץ של סטודנטים מובחרים מכל הפקולטות במכון – עיצוב, הנדסה, מדעים, ניהול טכנולוגיה והמחלקה לטכנולוגיות למערכות למידה – המשתתפים בקורס מעשי בין-תחומי, שבו הם חולמים, ממציאים, ומגשימים אובייקטים אינטראקטיביים.
 

מאז פתיחתה בשנת 2008, מרכזת המעבדה לאינטראקציה פעילויות לימודיות ומחקריות בתחום העיצוב המוביל כיום בעולם בפיתוח מוצרים טכנולוגיים. סטודנטים של המעבדה הציגו את תוצריהם בתערוכות בעלות תהודה ובהן תערוכות במוזיאון תל אביב ובמוזיאון העיצוב חולון, עבדו בשיתוף פעולה מחקרי עם נציגים של התעשייה הטכנולוגית, אירחו כנסים בינלאומיים, ופרסמו מחקריהם בכנסים מרכזיים באקדמיה הבינלאומית.
בעיצוב ובנייה של מוצרים אינטראקטיביים נדרש ידע וניסיון בחומר וצורה, תשוקה למחקר של התנהגות אנושית ושליטה בטכנולוגיות דיגיטליות מגוונות. כמו חומרים אחרים, גם את החומר שקרוי אינטראקציה – הדיאלוג בין האדם לבין אובייקט שכולל בתוכו טכנולוגיה – צריך לחקור ולהכיר. בימים אלה מתמקד המחקר במעבדה בשורה של נושאים ובהם אינטארקציה במרחב הציבורי בעידן הטלפון החכם, סינכרון בין-אישי דרך טכנולוגיה, ועיצוב אינטראקציה לילדים.
 
את המעבדה לאינטראקציה מובילה מיכל רינות, מעצבת אינטראקציה, בוגרת בית הספר הראשון בעולם שהוקדש לתחום זה, Interaction Design Institute Ivrea, שבאיטליה. לצדה של רינות פועל שחר גייגר, בוגר תכנית תלפיות של צה"ל ותואר בעיצוב תעשייתי, ועוד יוצרים חוקרים שמביאים ידע מעולמות הטכנולוגיה, הסאונד, ועוד - כולם לטובת עיצוב של אינטראקציות בין אנשים לטכנולוגיה, ובין אנשים לאנשים אחרים דרך טכנולוגיה.
 
עניה מלאכי, סטודנט שנה ג' במחלקה לטכנולוגיות למידה, מספר על החוויה שלו בקורס הבינתחומי שמתקיים במעבדה לאינטראקציה: "אני מרגיש שפיתוח התוצרים והעבודה בצוות מעולמות אחרים (עיצוב, מדעי המחשב, הנדסה) חשף אותי למקומות שלא הייתי מגיע אליהם. כל אחד הביא את המיומנויות שרכש במהלך הלימודים, בין שאלה סטודנטים לעיצוב שעיצבו את התוצרים, או סטודנטים להנדסה או מדעי המחשב שכתבו את הקודים ובין שאלה סטודנטים לטכנולוגיות למידה שאפיינו את הממשקים, הניעו את התהליך, או סייעו בכתיבת הקוד. הקורס נתן לי את ההזדמנות לקחת רעיון ולהוביל אותו שלב קדימה לרמת עשייה ממשית. אני חושב שיש כמה דברים מאתגרים בעשייה פה, אחד הדברים המהותיים היו האינטראקציה עם השותף. כל אחד ביטא עצמו בתוך הפרויקט ויחד הגענו לנקודות שלא חשבנו עליהם."
 
החלה ההרשמה לקורס IDHO מגע באור
קורס IDHO - Interaction Design Hands On הבינתחומי מלמד ומאפשר יצירה של אובייקטים אינטראקטיביים עובדים; יצירה המשלבת עיצוב של האובייקט ושל התנהגותו. זהו קורס בגישה של עשייה, ניסוי וטעייה. התוצרים הם פרויקטים אינטראקטיביים שמאפשרים התנסות ישירה. הקורס מתקיים מזה 8 שנים ותוצריו הוצגו בתערוכות בארץ ובחו"ל.

 


 

בסמסטר זה יתמקד הקורס באינטראקציות עם אור. בעזרת טכנולוגיות נגישות, נשתמש באור כחומר גלם ליצירת אינטראקציות חדשות וייחודיות - כמרכיב מוחשי במרחב, כחלק ממוצר, כמקור מידע או כמגדיר סביבה. בקורס נתנסה באופן מעשי בעיצוב עם אור תוך דגש על התנהגות האור והתנהגות עם אור, ננסה לבחון את גבולותיו כחומר בהקשרים אלו.

הקורס יתקיים ביום שלישי בין 9-13 במעבדה לאינטראקציה שבמכון.

בסמסטר זה לא נקיים ראיונות קבלה ואנחנו מזמינים את מי שמרגישים בעלי יכולות חזקות בתחומם ופתיחות רבה לתחומים אחרים, ומוכנים לעבודה קשה - להירשם. הקורס פתוח במערכת הבחירה לשנים הרלוונטיות: עיצוב שנה ג', הנדסה שנים ב'-ד', מדעים שנים ב'-ג' וטל"מ שנים ב'-ג'.
 

בואו לאירוע הסיום של הקורס שהועבר בסמסטר האחרון!
הקורס הוקדש לבחינה של אובייקטים מן העבר ושל אובייקטים מן העתיד כדי לשאוב השראה לעיצוב אינטראקציות עכשוויות

6 בפברואר | 16:00 עד 22:00 | בנין 4, המעבדה לאינטראקציה