חדשות והודעות

מבט למציאות: מסתכלים לעולם התקשורת בעיניים

 
השופטת דליה דורנר, יוסי שריד, פרופ' אריה אלדד ומנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר הם רק חלק מהמרצים האורחים במסגרת הקורס "מבט למציאות". בואו גם אתם להרחיב אופקים ולהכיר את עולם התקשורת בארץ, כפי שמעולם לא הכרתם...
 
עקב הביקוש הרב של אנשי סגל וסטודנטים להגיע להרצאות, הרצאות הקורס מתקיימות באודיטוריום בנין 6, מידי יום רביעי, בין השעות 16:00- 18:00. מומלץ להתעדכן בלוח האירועים. כולם מוזמנים!
 
מספרים שלפני הרבה שנים מי שהיה נשיא הטכניון בחיפה, הטיל על הסטודנטים שלו משימה: לתכנן פרויקט של צינור מאילת לחיפה. הוא אמר להם: "אני מבקש להעביר דם מאילת לחיפה ואתם מתבקשים לתכנן. אם יש לכם שאלות, אני לרשותכם". אחרי כמה ימים חזר הפרופסור לכיתה ואמר: "קרה כאן דבר מדהים! שאלתם הרבה שאלות, מצמיגות הדם והרכבו ועד לקוטר הצינור. אבל, אף לא אחת או אחד מכם, חזרתם אליי ושאלתם: "הלו פרופסור, בשביל מה? של מי הדם? למה בכלל, צריך להזרים את הדם מאילת לחיפה?" לכן, מהחודש הבא, יהיו כאן שיעורי חובה בהומניסטיקה". כך, פעם בשבוע הסיעה מונית את פרופסור ישעיהו לייבוביץ' ופרופסור ישראל אלדד (שייב), מירושלים לטכניון, והם העבירו קורס חובה בצדדים ההומאניים של המציאות.
 
 

מוטי שקלאר
מוטי שקלאר, לשעבר מנכ"ל רשות השידור בהרצאתו "השידור הציבורי שייך לנו" שנערכה במסגרת הקורס
 


יש הטוענים שבוגרות ובוגרי המכון מועמדים להיות מובילים חברתיים בסביבתם. מוביל חברתי חייב להבין ולחיות את המציאות רבת הפנים שמסביבו. זו הסיבה, שגם אצלנו במכון, במסגרת החוג ללימודים כלליים, מוצע לסטודנטים מגוון של קורסים שאינם מתמקדים רק בלימודי הליבה המקצועיים, אלא מאפשרים "טעימה" ממגוון נושאים רחב. במסגרת זו גם מועבר גם הקורס "מבט למציאות". נושא הדיונים בקורס הוא התקשורת. זו של הטלוויזיה, הרדיו, העיתונות הכתובה, ואתרי האינטרנט. את הקורס נבחר להוביל העיתונאי ואיש הטלוויזיה מנשה רז. הבחירה במנשה רז היא קנה מידה למדיניות המכון להביא אלינו את הטובים ביותר בתחומם.
 

יוסי שריד
יוסי שריד, בהרצאתו "האם התקשורת בישראל שמאלנית?" שנערכה במסגרת הקורס
 

 
מידי שבוע מתארחים בקורס מרצים ומרצות הנמנים על השורה הראשונה של מקבלי ההחלטות במקצועות התקשורת בישראל. המרצים שהתארחו עד כה, והנושאים והדעות שהובעו, עוררו בקמפוס תסיסה, הן בקרב הסטודנטים והן בקרב אנשי הסגל האקדמי והמנהלי של המכון.
 

פרופ אריה אלדד
פרופ' אריה אלדד, בהרצאתו "האם התקשורת בישראל שמאלנית?" שנערכה במסגרת הקורס
 

השופטת דליה דורנר, בהרצאתה "תקשורת ודמוקרטיה" שנערכה במסגרת הקורס