חדשות והודעות

האלוף (מיל') אודי אדם, מנכ"ל משרד הביטחון, בביקור רשמי ראשון בHIT

 
האלוף (מיל') אודי אדם, מנכ"ל משרד הביטחון,  ערך ביקור רשמי ראשון ב HIT במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין המכון למשרד הביטחון וצה"ל.
 
מימן לשמאל: פרופ' יעקובוב, מר כהן, האלוף (מיל') אדם,מר טרופ וגב' בר. צילום: עופר עמרם
מימן לשמאל: פרופ' יעקובוב, מר כהן, האלוף (מיל') אדם,מר טרופ וגב' בר. צילום: עופר עמרם

אל האלוף אדם נלוו : תת-אלוף (מיל‘) משה צין, סמנכ“ל וראש האגף הביטחוני-חברתי, גב‘ חמדה מרק, מנהלת הקרן וראש היחידה להכוונת חיילים משוחררים, ועו“ד עמרי גילה – עוזר המנכ“ל לניהול.
מטעם HIT  נכחו בפגישה מר פנחס (פיני) כהן, יו“ר חבר הנאמנים, מר צבי טרופ, יו“ר הוועד המנהל, פרופ‘ אדוארד יעקובוב, נשיא  המכון הטכנולוגי  עו“ד אורנה קופלוביץ, יועצת הנשיא לקידום נשים באקדמיה ,  מר שמואל גולדברג, מנכ“ל המכון וד“ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר.
 
מר פיני כהן, יו"ר חבר הנאמנים, ציין  בדברי הפתיחה  את שיתוף הפעולה ההדוק של HIT עם התעשייה בישראל, ואמר כי המכון הטכנולוגי  הפך כבר למותג בכל מה שנוגע לקשרי אקדמיה- תעשייה.
מר צבי טרופ , יו"ר הועד המנהל אמר כי העובדה שהסטודנטים של HIT יכולים לבצע את פרויקט הגמר שלהם עבור גורמים בתעשייה מאפשר להם להשתלב לאחר מכן כעובדים באותם מקומות , מה שמביא לחיזוק הקשרים הקיימים.

נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב דיבר על החשיבות רבה ביצירת שיתופי פעולה עם משרד הביטחון וצה"ל במספר תחומים ביניהם: המכינות ללוחמי הגדוד החרדי "נצח יהודה", תחום הסייבר, בהקשר של הכשרות מקצועיות ואקדמיות וכן  הקשרים האקדמיים עם אוניברסיטאות במדינות מרכז אסיה.
 
ביקור במרכז הסייבר. צילום: עופר עמרם
ביקור במרכז הסייבר. צילום: עופר עמרם

במסגרת זו מציע המכון למשרד הביטחון וצה"ל תכנית לימודים לתואר ראשון B.Sc. במדעי המחשב עם התמחות בסייבר וביטחון לאומי, מחקר משותף בתחום הסייבר וכן  קורסים והשתלמויות במסגרת בית הספר ללימודי תעודה.

פרופ' יעקובוב דיבר גם על החשיבות הרבה ביצירת קשרים אקדמיים עם המוסדות במרכז אסיה, כמנוף הקירוב המדינות הללו למערב. במהלך הביקור סיירו האורחים בכיתות הלימוד של המכינה לחיילים חרדים  לוחמי גדוד נצח יהודה. אלוף (מיל') אודי אדם  אמר בהתרגשות לחיילים: "אתם קובעים את העתיד שלכם וכולנו כאן למען העתיד שלכם".
 
הגב' חמדה מרק, מנהלת הקרן וראש היחידה להכוונת חיילים משוחררים, ציינה לשבח את פעילות המכינה לחיילים חרדים  ב HIT  בראשות גב' שרה בר, ואמרה כי נעשית כאן עבודת קודש. בהמשך ביקרו האורחים במרכז הסייבר החדש שהוקם במכון ושמעו הסברים מפי ד"ר הראל מנשרי ,ראש תחום סייבר ב HIT
הביקור הסתיים בקריאה משותפת להידוק הקשרים בין משרד הביטחון ל HIT ובשאיפה לקדם את האינטרסים המשותפים לשני הגופים.