חדשות והודעות

שיתופי פעולה מקדמי חדשנות

 

נציגי אוניברסיטת סאן מרטין מארגנטינה התארחו ב- HIT כדי לבחון שיתופי פעולה אקדמיים ומחקריים השמים דגש על חדשנות.
 
חברי המשלחת בסיור בקמפוס המכון
חברי המשלחת בסיור בקמפוס המכון
 
ביום שני 05.05.15 ביקרו ב- HIT נציגי אוניברסיטת סאן מרטין מארגנטינה. אוניברסיטת סאן מרטין (UNSAM) הינה אוניברסיטה צעירה יחסית (נוסדה בשנת 1992), אשר בזמן קצר השכילה להפוך ולהיות מהאוניברסיטאות המובילות בתחומי ההוראה, המחקר, והפיתוח בארגנטינה. האוניברסיטה ממוקמת במקום ה- 12 בדירוג הארגנטינאי בייצור ידע ובמקום השני בפרסומים בכתבי עת נחשבים. לאוניברסיטה קשרים ענפים עם אוניברסיטאות שונות בעולם, בפרט בארה"ב ובאירופה.

הביקור ב HIT  מכון הטכנולוגי חולון נערך במסגרת תכנית העבודה של האוניברסיטה להרחיב את שיתופי הפעולה הבינלאומיים ובמטרה לצקת את היסודות לשיתוף פעולה בין המכון לאוניברסיטה בתחומי לימוד ומחקר חדשניים.
 
ביקור במעבדה לננוחומרים
ביקור במעבדה לננוחומרים
 
בתחילת הביקור הציגו פרופ' מוטי חרידים, סגן הנשיא לפיתוח אקדמי וד"ר רפאל ברכאן, ראש רשות המחקר, הפיתוח וקשרי החוץ את המכון, את הנעשה במכון לרבות את תחומי הלימוד והמחקר בו, מעבדות ומרכזי המחקר ושיתופי פעולה קיימים עם מוסדות אקדמיה ותעשייה בארץ ובחו"ל. דגש מיוחד הושם על תחומים מולטי-דיסציפלינריים המשלבים הנדסה, מדעים מדויקים ומדעי הבריאות, בהם קיים עניין רב לנציגי  UNSAM לשתף פעולה. לאור זאת, הביקור כלל סיור במרכז לננו-חומרים של הד"ר אלה זאק ומרכז המצויינות החדש לביו-הנדסה שהוצג ע"י ד"ר דרור לדרמן. במהלך הסיור והביקור בכללותו הוצגו בפני נציגי ה UNSAM מחקרים ותוצרי מחקר חדשים, חדשניים ובעלי פוטנציאל להיות פורצי דרך, תוך שימת דגש על אופציות לשיתוף פעולה בתחומים אלה.

הפעילות הנעשית במכון מול בתי-ספר ובני נוער כולל התכניות האקדמיות וחינוך למצוינות וחדשנות כבר מגיל צעיר הוצגו בפני האורחים ע"י ד"ר גיא יוסקוביץ, סגן ראש רשות המחקר, הפיתוח וקשרי החוץ.
 
במרכז המצוינות לביו-הנדסה
במרכז המצוינות לביו-הנדסה
 
רקטור UNSAM, פרופ' קרלוס רוטה, וראש רשות המחקר באוניברסיטה פרופ' חניבעל גטונה, הציגו את התחומים הנלמדים והנחקרים באוניברסיטה, ובהם תחומים אפשריים לשיתופי פעולה - עם פרופ' גאלו סולר, דיקאן המכון לננו-מערכות, פרופ' חורחה הרננדז מיאלו ממכון המחקר להנדסה סביבתית וכן עם פרופ' מאריאנו מאן, ראש תחום מערכות מידע ותקשורת. פרופ' גטונה ציין כי הוא רואה חשיבות גדולה בשיתוף פעולה עם HIT גם בתכניות חילופי סגל וסטודנטים ובגיבוש הדדי של תכניות אקדמיות ומסגרות מחקר חדשות.