חדשות והודעות

טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט הדגל של מעונות הסטודנטים ב HIT


אירוע הנחת אבן הפינה לפרויקט המעונות של HIT התקיים במעמד נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב, ראש עיריית חולון מר מוטי ששון, מנכ"ל חברת סולל בונה מר אהוד דנוך, יו"ר חבר הנאמנים, מר פיני כהן, סגן יו"ר הועד המנהל ויו"ר ועדת בינוי, מר יצחק מלאך, מנכ"ל HIT מר שמואל גולדברג ומנכ"ל "עמיתים" מר יואב בן אור. 

 

בתמונה מימין לשמאל: מר מוטי ששון - ראש עיריית חולון, מר יצחק מלאך -סגן יו"ר הועד המנהל ויו"ר ועדת בינוי ב HITפרופ' אדוארד יעקובוב - נשיא HIT, מר פנחס (פיני) כהן - יו"ר חבר הנאמנים ב HIT, מר אהוד דנוך - מנכ"ל חברת סולל בונה, מר שמואל גולדברג - מנכ"ל HIT


סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי זכתה במכרז להקמת פרויקט BOT למימון, תכנון, הקמה והפעלה של מעונות סטודנטים ב-HIT בעלות של כ-140 מיליון שקל.
הפרויקט יכלול שלושה מבני מעונות בני תשע קומות, בשטח של כ-16 אלף מ"ר הכוללים כ-430 דירות, 472 מיטות וכן כ-1,200 מ"ר של שטחי מסחר, מועדון סטודנטים ושירותים נלווים אחרים. כמו כן, במסגרת המיזם ייבנה חניון תת-קרקעי בשטח של כ-9,500 מ" לכ-290 כלי רכב. צפי סיום הפרויקט - ספטמבר 2022.


החברה התחייבה לספק את כלל השירותים הדרושים לשם הניהול, ההפעלה והתחזוקה של מתחם המעונות על כל חלקיו, לרבות שטחי המסחר, למשך תקופת התפעול והתחזוקה של 24 שנה ו-11 חודשים. עלות השכירות תהיה מפוקחת על ידי המל"ג. 

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT

נשיא HIT פרופ' אדוארד יעקובוב בירך את הנוכחים ואמר כי הרגע הזה הגיע לאחר כעשרים שנות ציפייה. הנשיא ציין כי שיתוף הפעולה המוצלח וההיסטורי של המכון עם עיריית חולון תרם רבות להצלחת הפרויקט ולהגעה ליום הנוכחי. "אני משוכנע שיחד נהפוך את העיר חולון לאחת הערים החשובות ביותר בעולם", אמר הנשיא. עוד ציין בדבריו כי המכון הטכנולוגי הולך ומתפתח וכי קיומם של מעונות עשוי לשפר בהרבה את חיי הסטודנטים המבקשים להתקבל אליו הן מהארץ והן מחו"ל כמו גם את אורחי המכון המגיעים מחו"ל. עוד אמר הנשיא כי פרויקט מסוג זה יסייע למצב ולקדם את הפיכתו של המכון לקמפוס אוניברסיטאי ואת העיר חולון לעיר אוניברסיטאית.


ראש עירית חולון, מר מוטי ששון, סקר באוזני הנוכחים את השתלשלות ההיסטוריה של פרויקט המעונות וציין אף הוא את שיתוף הפעולה העמוק והמתמשך בין המכון לעירייה. עוד ציין ראש העיר את תרומתו החשובה של פרופ' יעקובוב, נשיא המכון יחד עם צמרת העירייה, במהלך כל השנים, לקידום הפרויקט. ראש העיר העלה על נס את הקשר ההדוק והחם שבין העיר למכון ואת פועלו המתמיד של נשיא המכון למען הקהילה בעיר חולון. 

 

מר פנחס (פיני) כהן, יו"ר חבר הנאמנים של HIT


מר פנחס (פיני) כהן, יו"ר חבר הנאמנים של HIT אמר בדברי ברכתו כי 4 ארגונים חברו יחד לאירוע הסטורי ודרמטי וכי המכון זכה לאורך כל התהליך לרוח גבית מהמל"ג והות"ת אשר הכירו בצורך הזה. עוד אמר מר כהן, כי אחד האספקטים החשובים של הקמת המעונות הוא תמיכה בבני העדה האתיופית אשר רבים מהם לומדים במכון, מתוך כוונה לעודדד אותם ללמוד מקצועות טכנולוגיים ומהזוית הזו מדובר בפרויקט לאומי.

 

מר יצחק מלאך, סגן יו"ר הועד המנהל ויו"ר ועדת בינוי


מר יצחק מלאך, סגן יו"ר הועד המנהל של HIT ויו"ר ועדת הבינוי, ציין בסיפוק את שיתוף הפעולה המוצלח בין כל הגורמים בתכנון הפרויקט אשר איפשרו להתגבר על מהמורות ומכשולים בירוקרטיים רבים אשר מנעו במשך שנים את מימוש הפרויקט וציין בשמחה את העובדה כי מספר שעות לפני הטקס התקבל היתר הבנייה המסמל את תחילת העבודה בשטח.


מר שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT בירך את הנוכחים וציין כי הפרויקט הזה ידע עליות ומורדות וכי יש משום סמליות בכך שהוא מושק בערב ראש השנה. מר גולדברג ציין את שותפות הדרך המתמשכת שבין עיריית חולון למכון הטכנולוגי והביע את תקוותו כי בחודש ספטמבר 2022 ייגזר הסרט בפתיחה הרשמית של המעונות.

 

בתמונה מימין לשמאל: פרופ' אדוארד יעקובוב - נשיא HIT, מר פנחס (פיני) כהן - יו"ר חבר הנאמנים ב HIT, מר מוטי ששון - ראש עיריית חולון, אהוד דנוך - מנכ"ל חברת סולל בונה, מר שמואל גולדברג - מנכ"ל HIT,  מר יואב בן אור - מנכ"ל "עמיתים"


מר אהוד דנוך, מנכ"ל שיכון ובינוי סולל בונה אמר כי הרגע הזה הוא שיאה של דרך ארוכה שעברה החברה יחד עם צוות ההיגוי של המכון והוא בבחינת "יגעת ומצאת –תאמין". מר דנוך ציין בסיפוק את העובדה שחברת סולל בונה משמשת כיזמית, כקבלנית וכאחראית על התחזוקה של הפרויקט. הוא שיבח את נחישותו של פרופ' אדוארד יעקובוב לאורך כל הדרך ואיחל הצלחה לכל העושים במלאכה.


מר יואב בן אור, מנכ"ל "עמיתים" בירך את הנוכחים וציין בגאווה את החיבור המתבקש ולדבריו, האידיאולוגי, שבין קרנות הפנסיה הותיקות לאקדמיה אשר מובילה את דור העתיד קדימה.

 

 בתמונה מימין לשמאל: מר שמואל גולדברג - מנכ"ל , מר יצחק מלאך, סגן יו"ר הועד המנהל ויו"ר ועדת בינוי, מר יואב בן אור - מנכ"ל "עמיתים"


הנוכחים התכבדו בהנחת אבן הפינה למבנה אשר כאמור עתיד לפתוח את שעריו בחודש ספטמבר 2022.

 

צילום: עופר עמרם

פורסם: 16/09/20