חדשות והודעות

כנס מתמטיקה בינ"ל מקוון ביוזמת HIT והאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן

 

הכנס, אשר נערך תחת הכותרת "בחזית המתמטיקה ומדעי המחשב 2020", מתקיים בתאריכים
12-15.10.2020 במטרה לדון ולקיים שיח לאור המצב ולבחון את היכולת לפתח כיוונים מרכזיים בתיאוריית הפונקציות, אלגברה, משוואות דיפרנציאליות ופיזיקה מתמטית, גיאומטריה דיפרנציאלית וטופולוגיה, מתמטיקה יישומית, טכנולוגיות חכמות ובסיסי נתונים ויישומם.

 

עוד על הכנסלאתר הכנסדברי סיכום הכנס

 

הכנס הינו יוזמה משותפת של HIT והאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן ונועד לשמש במה למומחים בעלי שם מעשרים מדינות, אשר יציגו סוגיות מרכזיות בעולם המתמטיקה.
את הכנס פתח פרופ' סדולאייב, מהפקולטה למתמטיקה באוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן וסגן יו"ר הכנס, אשר דיבר על החשיבות של קיום אירוע מסוג כזה בעת הזו.

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT: "בתקופה מאתגרת כמו זו שאנו נמצאים בה, מוסדות רבים ביטלו כנסים וועידות עקב המגפה, אולם נשיא האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן ואנוכי החלטנו דווקא לכנס את הועידה הזו כדי להראות כי רוחנו חזקה ולמרות הקורונה יצאנו ביוזמה משותפת לכנס בינלאומי אשר מארח את טובי המוחות והמומחים העולמיים בתחום המתמטיקה מעשרים מדינות.

הכנס הזה הוא עוד סימן למערכת היחסים ההדוקה המתקיימת בין המוסדות להשכלה גבוהה באוזבקיסטן, לרבות האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן ובין המכון הטכנולוגי חולון, והוא מהווה פלטפורמה מכובדת וחשובה להידוק היחסים עם מדינות נוספות בעולם ועם חוקרים מובילים בתחום. שיתופי הפעולה הקיימים כבר בפרויקטים ותוכניות לימוד משותפות, חילופי סטודנטים ומרצים וחילופי ידע, הם אלה אשר יצעידו אותנו קדימה לעתיד טכנולוגי משותף לטובת העולם כולו בתמיכה של תוכניות האיחוד האירופי כגון ארסמוס+.

אני מבקש להודות במיוחד לשר ההשכלה הגבוהה בממשלת אוזבקיסטן, לשגרירה החדשה של ישראל באוזבקיסטן, הגברת זהבית בן הלל ולשגרירה החדשה של אוזבקיסטן בישראל הגב' פירוזה מחמודובה, אשר סייעו ותמכו רבות בקיום הועידה.

אנו נמצאים בעידן של טכנולוגיות עילית והתפתחויות אדירות בתחומי הדיגיטל, הסייבר, מדעי הנתונים ותחומים רבים אחרים, המתבססים ונשענים כולם על המתמטיקה. כל מושבי הכנס הזה מארחים מומחים ידועי שם ובעלי מוניטין בעולם המתמטיקה.

בשנת 1994 השתתפתי יחד עם פרופ' שווקאט איופוב, מנהל המכון למחקר מתמטי באוזבקיסטן, בקונגרס מתמטיקה בציריך ובו זכינו לשמוע את פרופ' יפים זלמנוב, אשר אף זכה במדליית "פילדס" היוקרתית, ואני שמח לבשר שהוא משתתף בכנס הזה מטעם אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו.

אנו ב-HIT שוקדים על הכשרת מתמטיקאים מומחים בתחומים רבים ויוצרים את הדור החדש של מדעני המתימטיקה. לא לחינם ראשי התיבות של HIT הנם גם Humanity Innovation Technology, בנוסף
ל- Holon Institute of Technology.
אני מאמין שחדשנות וטכנולוגיה משפרים את האנושות ואנו מחויבים לקדם את התחום האנושי בנוסף לתחום המקצועי.

אני מבקש להודות במיוחד לפרופ' אוואז מרקחימוב, רקטור האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן, אשר נענה ליוזמה ויחד איתנו הביא לקיומו של האירוע החשוב הזה, לפרופ' אדיר פרידור, יו"ר הועד המנהל HIT, לפרופ' ולדימיר צ'ילין, מהאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן, לפרופ' אריפוב, מהאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן, לפרופ' אבזמוב נשיא האגודה האוזבקית למתמטיקה, לפרופ' אשורוב, ראש המעבדה במכון למתמטיקה באקדמיה למדעים של אוזבקיסטן, לפרופ' ארטיקבאייב מהאוניברסיטה לתחבורה בטשקנט, לפרופסור רובינשטיין מהטכניון בישראל ולעמיתיי מ-HIT אשר ירצו במהלך הכנס: פרופ' דוד שויחט, סגן נשיא לעניינים אקדמיים, פרופ' אנטולי גולברג, ראש המחלקה למתמטיקה בפקולטה למדעים, פרופ' מרק אגרנובסקי מהפקולטה למדעים וד"ר מיכאל קרויטר, ראש התוכנית למתמטיקה שימושית בפקולטה למדעים".

 

 

פרופ' אוואז מרקחימוב, רקטור האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן ויו"ר הכנס, אמר בדברי ברכתו כי שיתוף הפעולה הפורה וההדוק עם HIT החל לפי 4 שנים ותוך הזמן הזה כבר התקיימו שתי ועידות בינלאומיות ופרויקטים משותפים רבים מתקיימים בין שני המוסדות. "היום מתארחים כאן מדענים מ-20 מדינות וזה מראה כי הקשרים שלנו הולכים ומתפתחים - קשרי מדע וטכנולוגיה כמו גם כלכלה. אני תקווה שהועידה הזו תתאחד תחת מטרה משותפת והיא לחנך את הדורות הבאים ולהעשיר את המורשת שלנו, כפי שציין לא אחת נשיא אוזבקיסטן מר שבקט מירזייאיב, שאמר, כי הדבר החשוב ביותר הוא ידע והעוני הגדול ביותר הוא חוסר חינוך.

אחת המטרות העיקריות של אוזבקיסטן היא לצייד את דור העתיד בידע ואני סבור שהועידה הזו תסייע בידינו להשאיר מורשת כזו לדור הצעיר שלנו. אני מודה לעמיתיי מהמכון הטכנולוגי פרופ' פרידור ופרופ' יעקובוב וכן לשר ההשכלה הגבוהה של אוזבקיסטן אשר סייע ותמך בארגון הכנס הזה.
 

השגרירה הנכנסת של ישראל באוזבקיסטן, גב' זהבית בן הלל, ציינה בדברי ברכתה, כי היא שמחה לראות את שיתוף הפעולה המתקיים בין המדינות בתחום ההשכלה הגבוהה, כפי שבא לידי ביטוי בכינונה של פקולטה משותפת ראשונה למכון הטכנולוגי ולאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן בשנת 2018. "תחום המחקר הוא תחום חשוב וחיוני ואני מאמינה גדולה בחינוך גבוה", אמרה השגרירה. "כל אדם זכאי לחינוך גבוה ועלינו להפוך זאת למציאות. אני מאחלת לנו להמשיך ולחזק את הקשרים בין המדינות ובראש ובראשונה מאחלת לכולנו בריאות והצלחה בכנס".

 

השגרירה הנכנסת של אוזבקיסטן בישראל, הגב' פירוזה מחמודובה בירכה את הנוכחים ואמרה כי עולם המתמטיקה הוא זירה מרתקת ובמיוחד בתקופה זו של מגיפה עולמית, האנושות נוכחת לדעת עד כמה הכל שביר ומצד שני עד כמה אין גבולות להתקדמות. "נשיא אוזבקיסטן השיק בנאומו בינואר האחרון, מספר יוזמות הקשורות למדע, והשנה הוכרזה המתמטיקה כנושא ראשון במעלה. לאוזבקיסטן שורשים עמוקים במתמטיקה ואנו שוקדים על שמירת המורשת של אבותינו. אני מברכת את כל הדוברים ומשוכנעת שהועידה הזו מהווה צעד מרכזי בחיזוק הקשרים ופיתוח נושא המתמטיקה בין המכון הטכנולוגי ואוניברסיטת אוזבקיסטן וכן בין שתי המדינות והעולם כולו".

 

במהלך הכנס ירצו ארבעה חברי סגל אקדמי מ-HIT:

  • פרופ' דוד שויחט, סגן נשיא לעניינים אקדמיים ירצה על: "מערכות דינמיות מרוכבות".
  • פרופ' אנטולי גולברג, ראש המחלקה למתמטיקה בפקולטה למדעים ירצה על: "משוואת ברנולי לא ליניארית".
  • פרופ' מרק אגרנובסקי מהפקולטה למדעים ירצה על: "גיאומטריה אינטגרלית על ספירות- התמרות פונק מכלילות".
  • ד"ר מיכאל קרויטר, ראש התוכנית למתמטיקה שימושית בפקולטה למדעים ירצה על: " בעיית הסימן בתורות שדה על סריג: מעבר לאצבעוני לפשץ".
     

 


 

תוכנית הכנס ליום ב' 12/10/2020: (לפי שעון טשקנט)

 

12:00-13:00

Minister of Higher and Secondary Special Education of the Republic of Uzbekistan

Mr. Inomjon Majidov

Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of the Uzbekistan to State of Israel

Mrs. Feruza Mahmudova

Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of the State of Israel to Uzbekistan

Mrs. Zehavit Ben Hillel

Rector of National University of Uzbekistan

Prof. Avazjon Marakhimov

President of Holon Institute of Technology

Prof. Eduard Yakubov

13:00-13:40

Frontier in Mathematics and Computer Science PUBLIC TALK

Prof. Shavkat Alimov (National University of Uzbekistan)

13:40-14:20

Resolvent method for holomorphic mappings and semigroups

Prof. David Shoikhet (Holon Institute of Technology, Israel)

14:20-15:30 LUNCH
15:30-16:10

Ring Isomorphisms of Murray-von Neumann Algebras

Prof. Shavkat Ayupov (Institute of Mathematics, Uzbekistan Academy of Science)

16:10-16:50

Mixed Boundary-Value Problem for Second Order Elliptic Differential-Difference Equations in a Cylinder

Prof. Alexander Skubachevskii (RUDN University, Russia)

16:50-17:30

Estimates and asymptotic solutions for the generalized P-Laplacian equation of parabolic type with double nonlinearity

Prof. Mirsaid Aripov (National University of Uzbekistan)

 

להורדת תוכנית הכנס המלאה >>

 

עוד על הכנסלאתר הכנסדברי סיכום הכנס

 

פורסם: 12/10/2020