חדשות והודעות

פרופ' אדוארד יעקובוב וד"ר רפאל ברכאן נשאו דברים בוועידת TMTI באונ' ת"א

 

ועידת היזמות והחדשנות TMTI, בשיתוף העיתון דה מרקר ואוניברסיטת תל אביב התקיימה באוניברסיטת תל אביב ובמסגרתה התקיים הגמר של תחרות הסטארט-אפים הגדולה בישראל
The Challenge.

 

פרופ' יעקובוב בנאומו בוועידה

 

HIT היה אחד מנותני החסות לועידה אשר הפגישה משקיעים ויזמים והשתתפו בה אורחים מחברות כמו אורקל, פייסבוק, דרופבוקס וצ'ק פוינט וכן מייסדים של סטארט-אפים ישראליים מצליחים ויותר מ-150 משקיעים מהארץ ומהעולם.

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT נשא דברים בועידה ודיבר על תפקיד האקדמיה בתהליכי חדשנות ויזמות. פרופ' יעקובוב הציג את המכון בפני הקהל וסיפר על הייחודיות שלו בכך שהוא מציע לסטודנטים תוכניות לימוד רלוונטיות לתעשייה, אשר מתחדשות מדי שנה בהתאם לצורכי התעשייה. "המכון הטכנולוגי מביא את התעשייה אל הקמפוס בין השאר באמצעות פרויקטים משותפים ובכך מכשיר את הסטודנטים ומעניק להם Soft Skills ומכשיר אותם לעבודה בסביבה רב תחומית" אמר נשיא המכון.

 

בדבריו התייחס פרופ' יעקובוב להקמתו של מרכז החדשנות והיזמות החדש במכון, FUTURE HIT אשר הוקם בעקבות זכייה בקול קורא, וציין את חנוכתו של האקסלרטור אשר הושק לאחרונה, מתוך ראייה שהיזמות צריכה לשפר את חיי האנושות. "חשוב לגדל את הדור הבא עם ארגז כלים לחשיבה יצירתית אולם לא פחות חשוב מכך למצוינות ולאזרחות טובה.

השילוב הפיזי של התעשייה בתוך הקמפוס הוא שילוב מנצח והישגי המכון באים כבר לידי ביטוי בקשרים הענפים שלו עם למעלה מ-90 פרטנרים מרחבי העולם אשר משתפים עמנו פעולה באקדמיה ובמחקר".

 

ד"ר ברכאן בנאומו בוועידה

 

ד"ר רפאל ברכאן, ראש רשות המחקר, החדשנות והבינלאומיות נאם ביומה הראשון של הועידה ודיבר על בריאות דיגיטלית כדוגמה לחדשנות ויצירתיות, כאשר היצירתיות מתייחסת להבעת רעיונות חדשים וחדשנות היא לקיחת היצירתיות והבאתה לפסים פרקטיים. "בריאות דיגיטלית מהווה מרחב ידע רב תחומי שחדשנות היא מרכיב מאוד משמעותי בו. אנו משתמשים במונח בריאות דיגיטלית ולא רפואה דיגיטלית כי החדשנות נוגעת בכל תחומי הבריאות ולאו דווקא ברפואה".

 

ד"ר ברכאן דיבר על תפקיד האקדמיה הישראלית בהקשר של חדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית, וציין כי יש לה זכויות ומניות בכל הקשור לחדשנות ברפואה, במיוחד בפיתוח ערכות איבחון ותרופות כגון "קופקסון", אזילקט" ו"אינטרפרון", אולם מצד שני בבריאות דיגיטלית קיימות פחות דוגמאות (לדוגמה - מזור רובוטיקה, איבחון מוקדם של פרקינסון באמצעות גלי קול, איבחון מוקדם באמצעות אצבעון חכם ועוד).
פיתוחים אלה מועטים מכיוון שמדובר במרחב ידע צעיר יחסית ובנוסף- לאקדמיה יש מספר חסמים:

  • חסך ביישומיות
  • חסך ברב תחומיות
  • הכשרה אקדמית אנכרוניסטית בענפי הבריאות
  • חסך בהכשרה On Going, לימודי המשך רלוונטיים (דוגמת מדעי הנתונים).

 

ד"ר ברכאן ציין כי ניתן לגשר על החסמים הללו, וזה בדיוק מה שנעשה במכון הטכנולוגי חולון. "לדוגמה- אנו מתחילים בפיתוח קורסים חדשים בתחום הרפואה הדיגיטלית, שהם רב תחומיים Hands-on, וממשיכים לקומה הבאה של תוכניות הלימוד החדשות: טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה, שהרעיון בהן הוא לצייד את רופאי העתיד בנדבך של ידע טכנולוגי שיסייע להם להיות רופאים וחוקרים טובים יותר, ואילו בקומה השלישית- אנו מפתחים מסגרות שונות בהן ניתן יהיה להכשיר לאורך זמן אנשי מקצועות בריאות בתחומי הטכנולוגיה השונים. 
"בעיני בריאות דיגיטלית היא רכבת  שבה האקדמיה צריכה לשבת בקטר ולא באחד הקרונות" סיכם
ד"ר ברכאן.

 

במסגרת הועידה התקיימה גם תחרות הסטארט-אפים הגדולה בישראל - עם פרס ראשון של 250 אלף ד' השקעה מקרן TAU Ventures. המכון הטכנולוגי אירח את משתתפי התחרות ב "דמו דיי" שקדם לוועידה, במהלכו היזמים עבדו עם מנטורים כדי להתכונן לחצי הגמר.

 

 

פורסם: 24/07/2019