חדשות והודעות

THE NEXT HIT 2012 הרעיונות הגדולים הבאים הוצגו בפני יזמים ומשקיעים

המפגש בין תלמידי המכון ובוגריו לבין המשקיעים והיזמים נתן לכולם את ההזדמנות להתנסות מעשית בהתמודדות עם תנאי שוק אמיתיים.
אירוע היזמות הטכנולוגית שלH.I.T מכון טכנולוגי חולון, Next HIT , נועד לעודד סטודנטים ובוגרים מכל תחומי הלימוד אשר נלמדים במכון, להציג רעיונות אשר עד כה זכו לחשיפה, במקרה הטוב, במסגרת פרויקט הגמר במהלך הלימודים, ובמקרה הפחות טוב, רעיונות מצוינים אשר פשוט נגנזו במגירה או במוחו של זה שחשב עליהם.
 
 
 
 
ד"ר ורד הולצמן, דקאן יזמות אקדמית מסבירה: הדרך היזמית היא דרך לא פשוטה. כל מי שצעד בה יכול לספר שמדובר בדרך מלאת תקוות, שאיפות, הבטחות, אכזבות, למידה ושיפור מתמיד, ורק אחוז מעטים מהצועדים בה מגיעים לרגע המיוחל בו הם מקבלים השקעה המאפשרת לרעיון שלהם להמריא ולקרום עור וגידים. להגיע עם רעיון טוב ומוצלח ככל שיהיה זה פשוט לא מספיק. כדי להשיג השקעה בסכומים שיספיקו לפתח מוצר יש לעבור דרך חתחתים של איתור משקיעים פוטנציאליים, קביעת פגישות עם אותם משקיעים- משימה לא פשוטה לכשעצמה, וכשכבר מתקיימות פגישות חשובות מעין אלה, יש להתכונן אליהן ולהגיע אליהן מוכן.

מטרת אירוע היזמות הטכנולוגית במכון הטכנולוגי חולון היא להציע לסטודנטים ולבוגרים שלנו פלטפורמה הרבה יותר ידידותית וקלה, לחסוך להם את כל הדרך הקשה והסיזיפית עד לפגישה ולתת להם כלים להצליח בפגישה עצמה. המרצה עדי לוי-איתן מהפקולטה לעיצוב ליוותה את המתמודדים וסייעה להם להציג פרזנטציה עם מסרים ברורים, תוך שימוש בעזרים מכובדים ומעוצבים. התוצאה היתה מדהימה: המצגות היו ברמה מאד גבוהה ועוררו עניין אצל המשקיעים. הרעיון של האירוע הזה מבחינתנו, הוא להשקיע בסטודנטים ובבוגרים שלנו, ולהציע להם ולרעיונותיהם מעין מסלול המראה כדי שהרעיון הגדול שלהם יצא לאור ויזכה להצלחה. המשתתפים זכו כאן בזכייה כפולה: 1- הם זכו להתנסות בהצגת מיזם אמיתי ולפגוש במשקיעים אמיתיים אשר תרים ומחפשים רעיונות גדולים, אנשים שכנראה אלמלא תחרות זו הם לא היו פוגשים. 2- המתמודדים זכו בליווי ובהנחיה מקצועיים של עדי לוי-איתן וקיבלו כלים מצוינים כדי לגשת לאירוע מעין זה באופן הנכון והמקצועי ביותר.

האירוע התקיים בשיתוף פעולה עם חברת ההשקעות והיזמות NetMe, המחברת נסיון, רעיונות ואנשים.

בסוף האירוע שלושה מציגים זכו בפרסים כספיים מטעם המכון:

דנה יחייא שווקמן , בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי זכתה בפרס הראשון, על סך 3,000 ₪. דנה עיצבה את WannaReach: מערכת מדפים דינאמית המאפשרת נגישות ועצמאות לאדם החי בכסא גלגלים. מערכת המדפים הדינאמית מאפשרת להגיע למדפים, להניח עליהם חפצים ולהציגם בבית, בסלון או בחדר העבודה.

 
מיטל צמח בר בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי זכתה בפרס השני על סך 2,000 ₪. דנה פיתחה  את foozi: יחידת אינפוזיה ייעודית לילדים.

 
ויקטוריה פטיחובסקי – בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי זכתה בפרס השלישי על סך כספי של 1,000 ₪. היא פיתחה את
 
"mood-food": כלי אוכל אינטראקטיביים המשפרים את חווית האכילה ומעודדים את האינטראקציה שנוצרת בין הורה לילד בזמן האוכל.

לד"ר ורד הולצמן, דקאן יזמות אקדמית חשוב להדגיש כי אין מדובר באירוע חד פעמי, אלא בתחילתו של תהליך מתמשך הממוקד בקידום היזמות והחדשנות במכון הטכנולוגי חולון, תהליך שיבוא לידי ביטוי באופנים שונים ובצורות שונות, וביניהם אירוע דומה שהחל מהשנה יתקיים במכון בכל שנה: "אירוע מסוג זה נעשה במסגרת מדיניות ההשקעה שלנו בסטודנטים ובבוגרים. חשוב לנו לספק לבאים בשערינו כלים ופלטפורמות לפיתוח חשיבה יצירתית ודרך יזמית. ההיענות השנה היתה טובה, קיבלנו תגובות מצוינות מהמשתתפים, מהיזמים ומהמשקיעים, ואנחנו צופים שבשנה הבאה יותר סטודנטים ובוגרים ינצלו את הפלטפורמה הזו, המהווה מקפצה של ממש לרעיונותיהם ופיתוחיהם".
 
כתבה מצולמת שהתפרסמה באתר של גלובס:

 

THE NEXT HIT 2012 הרעיונות הגדולים הבאים

THE NEXT HIT 2012 הרעיונות הגדולים הבאים

THE NEXT HIT 2012 הרעיונות הגדולים הבאים

 

דנה יחיא שווקמן מקבלת את הפרס הראשון מנשיא המכון, פרופ' גדי גולן, ומדקאן יזמות אקדמית, דר' ורד הולצמן

בוגרת המכון דנה יחיא שווקמן מציגה לכל משתתפי האירוע את מערכת המדפים המודולרית

FOOZI- יחידת אינפוזיה ייעודית לילדים, פיתוח של בוגרת המכון מיטל צמח בר, אשר זכתה במקום השני באירוע.