חדשות והודעות

Sonic IDHO – Interaction Design Hands On

בH.I.T - המכון הטכנולוגי חולון עובדים על הגאדג'טים והחוויות הטכנולוגיות של המחר. רעיונות חדשים על היחסים בינינו לבין הטכנולוגיה שבחיינו באו לידי מימוש מפתיע ומאתגר בתערוכת הסיום של הקורס המיוחד לעיצוב אינטראקציה, שהתמקד השנה בתחום הסאונד.

חדשנות, עיצוב וטכנולוגיה - קורס ייחודי בעיצוב אינטראקציה ב H.I.T- המכון הטכנולוגי חולון:

12 סטודנטים מובחרים השתתפו זו השנה השלישית בקורס מעשי בין-תחומי לעיצוב אינטראקציה – תחום העיצוב המוביל כיום בפיתוח של מוצרים טכנולוגיים בעולם.

הסטודנטים- מעיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזותית, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, וטכנולוגיות למידה – נפגשו בקורס אחד משותף כדי לחלום, להמציא, לעצב ולבנות ביחד אובייקטים אינטראקטיביים (גאדג'טים ושאר המצאות טכנולוגיות כיד הדמיון והמחשבה).

הסטודנטים התנסו הלכה למעשה במהלך הקורס בתחום עיצוב האינטראקציה: תחום שבוחן מחדש – בתיאוריה וביצירה - את מערכת היחסים בינינו ובין הטכנולוגיה השזורה בחיינו. הסטודנטים שואלים: איזו טכנולוגיה אנחנו רוצים סביבנו? איזה סוג של יחסים אנחנו רוצים עם הטכנולוגיה הזאת? ועונים על השאלות האלה תוך כדי עבודה.

 

בתערוכת הסיום של הקורס המיוחד, שהתקיימה בסוף ינואר 2009, יכלו המבקרים להתנסות בפירות תהליך היצירה. זהו תהליך שהתחיל מבחירת הקונספט והמצאת האובייקט הטכנולוגי, דרך התכנון והמימוש שלו, עבור בפתרון הבעיות ובבנייה, ועד להצגת אב-טיפוס ממשי פועל (פרוטוטייפ).
 
בין הפרויקטים שהוצגו בתערוכה:
(לחץ על התמונה המוקטנת לקבלת התמונה בגודל מלא)
 

H aKir

"הקיר" הוא יוזמה אינטראקטיבית המשלבת מוזיקה, יצירה ותנועה. מטרת הפרויקט היא לאפשר לכל אחד לנגן בדרך

 

קלה, אינטואיטיבית וכיפית על ידי נגיעה בקיר. המגע והתנועה יוצרים צלילים וחוויה ויזואלית משלימה.
 

 

Oper ator

מה היית מוכן לספר לאדם זר?

Oper ator הוא אובייקט תקשורת קצת אחר. הוא מנתק את המסר מהדובר ויוצר חוויית שיתוף חדשה, בשילוב אנונימיות ומציצנות.

 

כסאות מוזיקליים

פרויקט שחוקר את המשחקיות שבמוסיקה.

על במה עומדים שבעה אובייקטים, ויוצרים מעין מרחב של לאונג'. כאשר מתיישבים על אובייקט, מופעל סאונד של כלי מוסיקלי. כל אובייקט מפעיל כלי אחר, וכך שבעת האובייקטים הם פלטפורמה לג'אם סשן. האינטראקציה בין האובייקט לבין המשתמשים ובין המשתמשים השונים לבינם מייצרת מוסיקה מגוונת והתרחשות בין-אישית מיוחדת.

 

UNMUTE

עמדת פעם בתור מאחורי אנשים מעצבנים ורצית לומר משהו, אבל לא הצלחת להוציא הגה? קרה פעם שדרכו עליך, ולא העזת להגיד כלום?

UNMUTE הוא מכשיר נייד שעוזר להתגבר על נטייתנו להפוך ל"אילמים חברתיים". הוא מאפשר לנו לבטא רגשות בסיטואציות שונות באמצעות קולות דינמיים, שנשלטים על ידי שפה של תנועות יד.

 

 

הקורס הייחודי במעבדה לאינטראקציה מתקיים ביוזמתה של מיכל רינות">מיכל רינות, מעצבת אינטראקציה שבאה מרקע של פסיכולוגיה קוגנטיבית. היא מתעניינת בעיצוב ובניית חוויות אינטראקטיביות שמשתמשות בחושים, ובמיוחד בסאונד ובמגע.  מיכל היא בוגרת בוגרת בית הספר הראשון בעולם שהוקדש לתחום זה, Inter action Design Institute Ivre a שבאיטליה,ועבודות שלה הוצגו במוזיאונים וכנסים באירופה וארה"ב. היא ביצעה פרויקטים מול סוני, נוקיה, IDEO, וכן חברות רבות בשוק ההיי-טק הישראלי. מיכל היא חברת סגל במחלקה לעיצוב תעשייתי ב-H.I.T המכון הטכנולוגי חולון ומקימת המעבדה החדשה לעיצוב אינטראקציות במכון. יחד עם מיכל מלמד את הקורס נמרוד רם, איש מחשבים ואמן.