חדשות והודעות

סיכום ביקור משלחת HIT באוזבקיסטן

 

 

ישיבת סיכום של ביקור משלחת HIT לכנס STEMM באוזבקיסטן התקיימה בנוכחות שגריר אוזבקיסטן בישראל מר סעיד רוסטמוב, המזכיר השני בשגרירות, מר מקסוד איבודולוייב, פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, מר שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT, פרופ' לב רפופורט, פרופ' גילה קורץ, ד"ר דן כהן וקס, גב' אילנית ליטאי מארגון "עין מציון", מר פנחס פוזיילוב, גב' רונית פוזיילוב, מר איליה לוי, עוזר הנשיא וגב' טוני לוי, אחראית קשרי חוץ בלשכת הנשיא.

 

מימין: פרופ' קורץ, גב' לוי, ד"ר כהן-וקס, מר גולדברג, מר פוזיילוב, פרופ' יעקובוב, גב' פוזיילוב, השגריר רוסטמוב, גב' ליטאי, המזכיר השני מר איבודולוייב, פרופ' רפופורט, ד"ר בניס

 

במהלך המפגש הודה הנשיא לשגריר אוזבקיסטן על סיועו האישי וסיוע השגרירות בישראל בתכנון סיור המשלחת והמפגשים המוצלחים שהיו לה:

"אני רוצה להביע את מלוא הערכתי ותודתי על הסיוע הרב של שגרירות אוזבקיסטן בישראל ובאופן מיוחד על עזרתו של השגריר רוסטמוב. נהננו כמבקרים, נהננו כמדענים וכמי שבונים את הגשר בין מדינותינו. תודתי העמוקה גם לשגריר ישראל באוזבקיסטן מר אדוארד שפירא, שיחד עם השגרירות כולה מילאו תפקיד מכריע בארגון המשלחת".

 

מימין: פרופ' יעקובוב, השגריר רוסטמוב, מר איבודולוייב

 

שגריר אוזבקיסטן בישראל הודה על המילים החמות ואמר כי הוא מלא הערכה ותודה לפרופ' יעקובוב ולכל חברי המשלחת על העבודה הנפלאה שעשו באוזבקיסטן בתחומי החינוך והמדע, תוך חיבור לעולם החדשנות והעסקים שהוא תחום חדש במדינה. "מדובר בשלב חדש הנפתח באוזבקיסטן בתחום האקדמיה והעסקים ואני מזדהה עם דבריו של פרופ' יעקובוב שאכן נפתח עידן חדש באוזבקיסטן וHIT הוא שותף מרכזי לכך. נשיא המכון זיהה את הצורך ואת הרצון הקיים באוזבקיסטן לצעוד קדימה וזה מרשים ומרגש מאוד. בשנים האחרונות לא ביקרה אצלנו משלחת בסדר גודל כזה ואני מביע כאן את מלא הערכתי הרבה אליכם, שמח להיות חלק מהתהליך הזה ועומד לשירותכם בכל רגע".

 

פרופ' יעקובוב והשגריר רוסטמוב

 

טוני לוי, אחראית קשרי חוץ בלשכת הנשיא, אמרה כי המסע הזה של המשלחת הוא אכן הצעד הראשון והוא פתח לעתיד במערכת היחסים העמוקה שבין שתי המדינות. אחינו האוזבקים העניקו לנו אירוח מדהים, נדיב וחם ואני מודה להם על כך. 

 

ד"ר דן כהן וקס סיפר כי זה ביקורו הראשון באוזבקיסטן ואף ידע קודם לכן מעט מאוד על המדינה, אולם מצא שם אנשים חמים ומזמינים והמשלחת זכתה באירוע מופלא. "לדעתי זה הבסיס לביסוס הקשרים בין ארגונים, אנשים ומדינות. מהזוית האקדמית מצאתי לשמחתי הרבה סטודנטים מקומיים סקרנים וצמאים לידע חדש. אני מקווה שבעתיד הקרוב תהיה לי הזדמנות לתרום להעמקה וביסוס היחסים בינינו כי יש לנו הרבה מה לתרום ולהיתרם ואני מקווה להמשך הדדי של היחסים.

 

פרופ' גילה קורץ, ציינה אף היא, את הכנסת האורחים וקבלת הפנים החמה והנדיבה. ראינו דוגמה חיה ואמיתית לחיים משותפים ומכבדים של יהודים ומוסלמים וזה מחמם את הלב. מבחינה אקדמית ראינו צמא גדול לידע ולמדנו זה מזה. אני מצפה לנסיעות עתידיות ולמפגשים נוספים מהסוג הזה.

 

מר שמואל גולדברג מנכ"ל המכון ציין כי זו הפעם הראשונה שלו באיזבקיסטן וכי התרשם מאוד מקבלת הפנים החמה לה זכתה המשלחת בכל מקום. הוא הודה לשגריר על החברות האמיצה בין המכון לבין ממשלת אוזבקיסטן והביע תקווה להעמקת הקשרים הללו.

 

מימין: השגריר רוסטמוב, פרופ' יעקובוב, גב' ליטאי

 

אילנית ליטאי, מארגון "עין מציון" ציינה כי היא מזדהה עם כל מה שנאמר על קבלת הפנים לה זכתה המשלחת. בביקורנו בבתי חולים הופתענו מהרצון העז של הרופאים הצעירים ללמוד. היו לנו שני כנסים בסמרקנד וטשקנט וסמינרים קטנים בבית החולים. הכדור נמצא עתה בידיים של הממשל האוזבקי להמשיך את עבודת החינוך והלימוד, בין אם מדובר בהבאת רופאים לישראל והכשרתם כאן או בהכשרה שם. בארגון שלנו מתנדבים טובי הרופאים בישראל ונשמח מאוד להמשיך את שיתוף הפעולה בינינו".

 

מימין: גב' לוי, ד"ר כהן-וקס, פרופ' קורץ, מר גולדברג

 

פרופ' לב רפופורט ציין כי התרשם מהמדינה היפה וקבלת הפנים, אך ציין כי התחום שלו, ננו-חומרים ויישומים של ננו-חומרים בתעשייה, עדיין חיתוליו באוזבקיסטן ויש צורך להכניס אותו לתוך מערך הלימודים בצורה חזקה יותר שכן יש מספר קטן יחסית של סטודנטים שעוסקים בכך. 

 

שגריר אוזבקיסטן בישראל השיב לו כי אכן התחום חדש לחלוטין והמדינה נמצאת בנקודת התחלה ויש צורך בהיכרות מעמיקה יותר של הסטודנטים איתו. "אנו שמים דגש רב על נושא החדשנות ובונים על הדור הצעיר שינהיג את המהלך ואת המדינה בתחום הזה ומודים ל-HIT שהיה הראשון להביא את נושא החדשנות למדינה שלנו".

 

גב' רונית פוזיילוב ציינה כי זה לה הביקור השני באוזבקיסטן וכי היא חשה וראתה הבדל גדול מהביקור הקודם. "יש תזוזה וחשתי בה. התחלנו עם הפרויקט של WaterGen ואנו מתכוונים להמשיך עם פרויקט הסנסורים לקרקע בטכנולוגיה חדשה. אני מאמינה גדולה בחינוך שמאפשר להגיע להישגים".

 

מר פנחס פוזיילוב העלה על נס את פעילות המכון בכלל ופעילותו של פרופ' יעקובוב בפרט וציין כי הקשרים בין המדינות הן תחילתה של דרך ארוכה שתשפיע על כל מדינות האיזור. 

 

בסיום המפגש העניק הנשיא לשגריר, לסגנו ולמר פוזיילוב את סיכת היובל של HIT וכן הוענק אות הוקרה מטעם המכון לשגריר אוזבקיסטן על תמיכתו ועזרתו הרבה בארגון המשלחת.
 

פרופ' יעקובוב והשגריר רוסטמוב

 

 

פורסם: 29/05/2019