חדשות והודעות

יום השנה ה-25 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין

 

סטודנטים, חברי סגל אקדמי וסגל מנהלי יקרים,


יום השנה ה-25 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין חל השנה בתקופה קשה במיוחד. 


האירוע הטרגי הווה עבורנו כחברה נקודת שבר אשר הציגה והציפה את השוני בין ה"שבטים" ופתחה מסע לחיזוק וחיבור מחודש בחברה הישראלית.


אחד מלקחי האירוע שזעזע את המדינה לפני 25 שנה הוא לנסות ולעשות הכל על מנת לחזק את הסולידריות בינינו, לאחד כוחות ולחנך להגברת הסובלנות, לקבלת האחר, לקבלת דעה אחרת ולאחריות חברתית.


לאורך השנים, המכון חרט על דיגלו את המעורבות הקהילתית וחיזוק החברה הישראלית ופועל רבות בנושא. כאשר אני מציג את הצלחות המכון ופעילויותיו העתידיות, בפני שותפינו וידידינו הרבים בארץ ומחו"ל, אני תמיד מדגיש את המילה "יחד". 


 אני עושה זאת  מתוך הבנה ואמונה שכוחנו נמצא באחדותנו, והתגייסותנו המשותפת כקולקטיב למען המטרה, היא היסוד להצלחה. הדבר נכון עבורנו כמוסד אקדמי מוביל והדבר נכון עבורנו כמדינה מובילה.


כיום, ישראל, כמו שאר העולם, מתמודדת עם נגיף הקורונה שכפה עלינו שני סגרים עד כה, ריחוק חברתי, אבטלה גואה וקיטוב קיצוני בעם, שנדמה שלא היה כמותו מעולם.


אנו נמצאים עתה בשעת מבחן רצינית וחשובה, כאשר מכל כיוון אנו עומדים בפני אתגרים: בריאותיים, כלכליים, חברתיים ולאומיים. תוצאות המבחן הזה עשויות להוביל אותנו לעתיד טוב יותר ולשינוי של ממש  ולכך עלינו לשאוף.


ישנן גם סנוניות של תקווה. בימים אלו ממש נושבות רוחות של פיוס, נורמליזציה ושלום, גם עם מדינות מתנכרות ועויינות – אף אם רחוקות, אך במקביל לשלום עם אויבינו לשעבר, עלינו לעשות שלום בינינו. אנו מחויבים לאחות את השסע הקשה הקיים בעמנו, לחזור לערכים הבסיסיים של חברה סובלנית ומקבלת, כי רק כך נתגבר על כל שאר האתגרים.


אני קורא לכולם בימים של ריחוק חברתי, לשמור על קירוב לבבי. 


כדי לצלוח את האתגרים העומדים בפנינו ואף לשגשג כחברה, עם ומדינה אנו צריכים לשמור על שלושה עקרונות.


ביחד!


ביחד!


ביחד!


בברכה לימים טובים יותר.


ביום קשה ונורא זה, נזכור את ראש ממשלת ישראל רא"ל (במיל) יצחק רבין כמצביא דגול, וכמנהיג שעשה למען עמו, רווחתו ושלומו. 


יהי זכרו ברוך, 


פרופ' אדוארד יעקובוב
נשיא  HIT מכון טכנולוגי חולון