חדשות והודעות

הצלחה לפרויקט השגחה מקוונת בבחינות סמסטר ב HIT

 

תקופת הקורונה אתגרה גם את תחום ההשגחה בבחינות במוסדות להשכלה גבוהה. 
פרופ' יוסף בן עזרא, דקאן הפקולטה להנדסה: "רצינו להמשיך ולקיים את  הפעילות האקדמית בצורה תקינה על אף המצב ופירושו של דבר גם הגנה על פרוייקטי גמר ומבחנים. היה חשוב לנו לקיים את המבחנים בצורה הרגילה."

 

 

לצורך זה הוקם צוות של 3 אנשים מהפקולטה: נצר מצליח, מהנדס המעבדה לאנרגיה חלופית, יקיר מנחם, מנהל המעבדה לעיבוד נתונים במרכז למידול מתמטי , שניהם מנהלים את פרויקט השגחה מקוונת ובשיתוף עם זוריק מקייבסקי, יועץ אקדמי ומדריך מעבדות, התבקשו לספק פתרונות לפקולטה בנושאים הללו.

 

ההתחלה הייתה עם ההגנה על פרויקטי הגמר, כאשר הסטודנטים שלחו לבוחנים את הפרויקטים ולאחר בדיקה הם קיימו בחינה בזום. הפורמט הזה שודרג לבחינות מקוונות. יחד עם יפעת רוזנטל, המזכיר האקדמי, נבנה מערך ההשגחה המקוונת, שלפני שבועיים סיים את הפיילוט בהצלחה רבה, וכבר בתחילת השבוע שעבר החל לספק שירות השגחה על בחינות מקוונות לכלל הפקולטות במכון.
 
יקיר מנחם: "המערך שהקמנו הינו מהמתקדמים שיש באקדמיה הישראלית ונבנה במהירות שיא, ובכך הצלחנו למקם את המכון בחוד החנית של הבחינות המקוונות. הוא מספק מענה הן לסטודנטים והן למרצים, מגן על טוהר הבחינות ומאפשר לסטודנטים להיבחן מהבית, תוך שמירה על בריאותם ועל הנחיות משרד הבריאות והמשרד להשכלה גבוהה. צוות המערך משגיח על כ-1000 נבחנים ביום והתגובות שאנו מקבלים הן חיוביות מאוד. בנוסף לשמירה על טוהר הבחינות, הצוות נותן מענה גם במקרה של תקלות טכניות, ומספק פתרון המאפשר למרצים לענות על שאלות הסטודנטים במהלך הבחינה באופן נוח ומהיר."


פורסם: 23/7/20