חדשות והודעות

נשיאת האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים בביקור ראשון ב HIT

 
נציגי הנהלת האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים בראשות פרופ' נילי כהן  ערכו ביקור רשמי ב- HIT.   אל פרופ' כהן נלוו  פרופ' דוד הראל, סגן נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים, גב' גליה פינצי ,מנכ"לית האקדמיה וגב' דגנית עזר מנהלת לשכת הנשיאה והמנכל"ית.
 
בתמונה מימין לשמאל: פרופ' רפאל ברכאן, פרופ' מוטי חרדים, פרופ' דוד שויחט, פרופ' אדוארד יעקובוב, פרופ' נילי כהן, פרופ' דוד הראל, גב' גליה פינצי, גב' דגנית עזר. צילום: עומר ביטס

האורחים, אשר הגיעו להתרשם מהפעילות הענפה הנערכת במכון, התקבלו על ידי נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, פרופ' דוד שויחט – ס. נשיא לעניינים אקדמיים, ד"ר רפאל ברכאן – ראש רשות המחקר, פיתוח וקשרי חוץ, מר שמואל גולדברג – מנכ"ל, וגב' מירי אבישר – עוזרת נשיא.

פרופ' יעקובוב  סקר בפניהם את תולדות המכון וציין כי אנו מאמינים כי המשך קיומה של מדינת ישראל תלוי בהיותה מעצמה טכנולוגית, וביסוסה ככזאת תלוי במכון המכשיר מהנדסים, מדענים , מנהלי טכנולוגיה ומעצבים כן אנשי סגל איכותיים. HIT" מגייס לשורותיו חברי סגל צעירים ודינאמיים בעלי ניסיון מרשים וזכיות בקרנות מחקר לאומיות ובינלאומיות. הם משולבים בסגל הקיים של המכון ויכולים להמשיך ולעסוק במחקרים .
 
הנשיא ציין עוד כי מבין המתקבלים ללימודים במכון 25% הם בעלי נתוני קבלה גבוהים במיוחד. "אנו מכשירים את הסטודנטים בהתאם לצורכי התעשייה מבלי להתפשר על הדרישות האקדמיות הגבוהות ובד בבד מחנכים אותם לאזרחות טובה ואחריות חברתית. 

ד"ר רפאל ברכאן הציג את  רשות המחקר, הפיתוח וקשרי חוץ וציין כי ".חוקרי המכון זכו וזוכים בשנים האחרונות במענקים מקרנות מחקר יוקרתיות וכי המכון גאה בקידום האג'נדה המולטי דיסציפלינרית הן בהוראה והן במחקר.
 
הקמת מרכזים ומעבדות רב תחומיים מאפשרים מחקר פורץ דיסציפלינות, שיתופי פעולה על התעשייה כמו גם בינלאומיות של הוראה ומחקר אקדמיים. המכון סימן לעצמו בשנים האחרונות לקדם אג'נדה זו ולנצל את מענקי המחקר וקשרי אקדמיה- אקדמיה –תעשייה לצורך זה.
 
פרופ' נילי כהן אמרה עם תום הביקור כי היא עוקבת בעניין וגאווה אחר התהליך אותו עובר המכון לאורך השנים ושמחה  מאוד לראות את הפעילות המרשימה המתקיימת בו. היא ציינה כי תבחן דרכים לשיתוף פעולה בין האקדמיה הלאומית למדעים ובין HIT.

 

 
פורסם: 24.5.2017