חדשות והודעות

ניוטון, מדע אמונה והמאה ה-21 - כנס בינלאומי ב- HIT

 

אלפי דפים בכתב ידו של אייזיק ניוטון, אשר רובם נתגלו לאחר מותו על ידי קרובי משפחה, פותחים צוהר לחלקים מפתיעים ופחות ידועים של מפעל חייו והגותו של המדען המפורסם.

 


בנוסף לתרומתו המשמעותית, החשובה והמרכזית לתחומי המכניקה, האופטיקה והחשבון הדיפירנציאלי והאינטגרלי, חקר ניוטון באופן מעמיק את ההסטוריה של הממלכות הקדומות, ואת שפתם הסימבולית של נביאי התנ"ך, את התהליכים והמרכיבים של תגובות כימיות, את היחסים שבין מידות אורך קדומות,  את התאריך המשוער של יום הדין ואת תפקיד העם היהודי בהיסטוריה של העולם.


בהיותו נוצרי אדוק ביותר, התייחס ניוטון אל הטבע וההיסטוריה כאל ישות  שלמה אחת, נשלטת על ידית וכנית אלוהית שאינה גלויה לבני האדם.
הוא האמין שסודות מסוימים על ידי התוכנית האלוהית הוצפנו בתוך תיאור מידות בית המקדש, ואת מחקרו זה תיעד במאות דפים כתובים, כמו  גם את חקר המידות הקדומות של המשכן ובית המקדש העתידי כפי שהופיע בנבואתו של יחזקאל הנביא.


במחקר הזה הסתמך ניוטון על הידע המעמיק שלו בברית החדשה והישנה, במשנה, בתלמוד, בכתבי הרמב"ם והרמב"ן כמו גם בכתביהם של מלומדים, הסטוריונים ותיאולוגים מתקופות שונות. ניוטון אף קרא וכתב בעברית באופן שוטף.


כנס ניוטון 2018, הנערך ביוזמת פרופ' אדיר פרידור, מתימטיקאי ופיזיקאי ויו"ר הועד המנהל של HIT,  מבקש לשפוך אור על האספקטים הללו, שהינם פחות מוכרים במורשתו של ניוטון וללמד כיצד הפיזיקה שלו נתפסת כיום אצל פיזיקאים ופילוסופים.

 

למידע נוסף אודות הכנס והרשמה >>>

 

 

פורסם: 31.10.18