חדשות ואירועים

דבר הנשיא – ניוזלטר מאי 2012

לכל בית המכון הטכנולוגי חולון - שלום,
 
727 שגרירים חדשים ונאמנים הצטרפו החודש לרשת החברתית ההולכת ומתרחבת של המכון הטכנולוגי חולון. מניין זה של שגרירים כולל את 638 הבוגרים שקיבלו את תעודת ההסמכה - תואר ראשון, ו- 89 נוספים שקיבלו את תעודת המוסמך - תואר שני. כל אחד ואחת מהבוגרים והמוסמכים מייצג את המכון הטכנולוגי ואת הפעילות הענפה המתקיימת בו. כל אחד מהם, בעת הגיעו למקום עבודה חדש, בעת היפגשו עם מכרים וידידים, בעת שהותו בחיק משפחתו, ולמעשה בכל עת ובכל מקום, הוא חלק ממארג  H.I.T המכון הטכנולוגי חולון.
אני מלא הערכה לבוגרים ולמוסמכים שרכשו כאן את הידע, התרבות והכלים, שילוו אותם בהמשך דרכם, ובטוחני שכל אחד מהם גאה בשיוכו למכון הטכנולוגי. המכון היה להם בית במשך תקופת לימודיהם, וימשיך להיות עבורם מוקד של פעילות מחקרית, יצירתית ועסקית גם בעתיד.
הקשר בין הבוגרים והמוסמכים שסיימו את לימודיהם ומהווים חלק מהחברה העסקית והקהילתית, הינו קשר בר העמקה ויש לחזקו על מנת ליצור את הרשת החברתית של בוגרי וידידי המכון הטכנולוגי חולון. כל אחד ואחת מהסטודנטים, כל אחד ואחת מהבוגרים, כל אחד ואחת מאנשי הסגל האקדמי וכל אחד ואחת מאנשי הסגל המנהלי, כולם מהווים נקודות חיבור והתקשרות ליצירת המארג המבוקש של רשת חברתית עשירה ותומכת.
הפתיחות של המכון אל הסביבה המקיפה אותו היא בעלת חשיבות עצומה להצלחתו ולהצלחת תלמידיו ובוגריו במהלך הדרך. חרתנו על דגלנו הרחבת היכרות עם גורמים שונים בקהילה העסקית והחברתית האופפת אותנו על מנת לפתוח צוהר לאפשרויות חדשות ולהזדמנויות מכוננות לסגל המכון, לתלמידיו ולבוגריו.
רשימת הפעילויות במכון להרחבת רשת הקשרים ולהעצמת פעילותה היא עשירה ומגוונת. מבין אותן פעילויות ראוי לציין את סמינר טמפוס של האיחוד האירופי, שבמסגרתו הגיעו כ- 70 משתתפים ומומחי השכלה גבוהה ממדינות האיחוד האירופי ומהמדינות השותפות לביקור בן יומיים בישראל ובמכון הטכנולוגי. במהלך הסמינר נוצרו היכרויות חדשות והתחלות של שיתופי פעולה בין קבוצות המחקר במכון ובין המכונים של האורחים.
מחקרHITלצורך תמיכה בפעילות המחקרית של קבוצות המחקר הושקה מערכת מחקרHIT שתהווה פלטפורמה לעבודה משותפת על מחקרים יישומיים שבהם מעורבים חברי הסגל של המכון, סטודנטים, וכן גורמים חיצוניים למכון. המערכת תהווה את התשתית לשיתוף וניהול הידע בקבוצות המחקר. מערכת המחקרHIT  תהיה בהמשך כלי לניהול ידע של הפקולטות, הדקאנים, הסגנים, וראשי המחלקות.
קבוצות המחקר במכון הולכות ומתרבות ולהן נולדו גם קבוצות בנות ואף נכדות. שני מחקרים שבשלו הועברו לחברת היישום עייט המסייעת לחוקרים בהעברת הטכנולוגיה לתעשייה.
 
אירועים נוספים שהתקיימו החודש ובהם נוצרו הזדמנויות והיכרויות חדשות:

קבוצת חוקרים צעירים מהמכון הטכנולוגי התארחה בבית השגריר הבריטי במסגרת אירוע Young Leaders in Science and Innovation Spring reception.
אירוע TEDx Youth התקיים במכון ונתן במה לילדים מצטיינים בתחומם להציג את פעילותם והצלחתם בתחומי הטכנולוגיה ובכלל.
למפגש Breakfast with Jeff הגיעו עשרות משקיעים ויזמים להיכרות ויצירת קשרים חדשים ולהצגת הזדמנויות לסטודנטים, לבוגרים ויזמים אחרים.
במפגש זרקור ניתנה לסטודנטים הזדמנות להיפגש עם מעסיקים פוטנציאליים, ובהדרכת LinkedIn שהתקיימה לאחרונה הוצגו הכלים הרלוונטיים והעכשוויים לחיפוש עבודה בתחומי העיסוק המתאימים לכל אחד – עיצוב, הנדסה, מדעים וניהול.
אורחים נוספים שהגיעו למכון ממשרד המדע, ממשרד התמ"ת, ממשרד האנרגיה והמים וממשרד ראש הממשלה, מהווים את נקודות הקשר שלנו להמשך פעילות המחקר והיצירה באופן שעונה על צרכי המדינה, העם והחברה.
אני קורא בהזדמנות זאת לכל חברי הסגל האקדמי לחבור לקבוצות המחקר ולהגיש הצעות מחקר בהתאם לקולות הקוראים הנשלחים מרשות המחקר – ד"ר רפי ברכאן.     
 
ולסיום, ברכות לפרופ' אדוארד יעקובוב עם הופעת ספרו החדש המתאר פריצת דרך בפתרון פונקציות בלטרמי. וכן ברכות לפרופ' מוטי חרדים על הזכייה במענק המחקר של מפא"ת. כמו כן, איחולי הצלחה לד"ר רונן שושניק על ההגשה ל- ICT Call 9 במסגרת FP7 של האיחוד האירופי.
 
בברכה,
גדי גולן