חדשות ואירועים

Taxilink

טקסי-לינק, המונית האינטראקטיבית המוצבת בלובי בנין 8 נבחרה מתוך מאות הצעות שהוגשו לייצג את ישראל במסגרת פסטיבל ARS Electronica שבעיר לינץ שבאוסטריה. זהו הפסטיבל הגדול והוותיק ביותר בעולם לאומנות מדיה וטכנולוגיה שקיים מזה 30 שנה. בפסטיבל זה גם הוצג המיצב לראשונה.

טקסילינק היא למעשה מונית אינטראקטיבית שמחברת בזמן אמת בין שתי ערים רחוקות זו מזו: בין העיר לינץ, בירת התרבות של אירופה ב2009 לירושלים. בעיר אחת ישנם נהגי מוניות אמיתיים המחוברים באמצעות אודיו ווידיו בזמן אמת למונית הסטטית הזו, הממוקמת בעיר השנייה.

אדר' לילך שטיאט: בנינו אובייקט שהוצב בכיכר העיר לינץ ועליו עלו "נוסעים" אשר פגשו בזמן אמת נהגי מוניות ירושלמיים שלקחו חלק בפרויקט וכך "הסיעו" את הנוסעים שבאוסטריה ברחבי ירושלים. כך נוצרה חוויה אישית ופרטיקולרית לכל "נוסע" וזכרון של מקום בו ביקר באופן מזדמן ווירטואלי. הנהגים הירושלמיים ניהלו שיחות אישיות עם כל נוסע ובכך גם חשפו פן אישי על העיר מנקודת המבט שלהם.

במונית הסטטית יש מסך קדמי שהציג את הדרך מהמונית הנוסעת בירושלים, מסך מראה בו היה וידיאו של נהג המונית ומצלמה ששידרה את הנוסעים הסטטיים חזרה לנהג המרוחק.

האדריכלית ואומנית הניו מדיה לילך שטיאט היא מרצה בכירה בפקולטה לעיצוב ואחראית על פרויקטים מגוונים בהקשר של שיטוט עירוני ומחקר על זכרון חוויתי באמצעות החיבור בין חלל וטכנולוגיה. היא הציעה להביא את טקסילינק למכון כתחנה וירטואלית לשיתוף וקישור בין אקדמיות שונות בארץ ובעולם.

כל המעונין להתרשם עוד מעולם המציבים האינטראקטיביים של לילך מומלץ לבקר באתרים הבאים:

www.taxilinkproject.com
www.whitetentcity.com
www.lilachitayat.com

כולם מוזמנים להגיע ולהתנסות בחוויה המיוחדת של ה"נסיעה" בטקסילינק!

לובי בנין 8, נסיעה טובה!