חדשות ואירועים

H.I.T- מילים מהשולחן הנשיאותי

לכל בית המכון הטכנולוגי חולון - שלום,

 

מצוינות הוא שמו של תהליך העשייה האקדמית והמנהלית שלנו כאן במכון. למצוינות זו אין אבני דרך, לוחות זמנים, ויעדים מוגדרים. המאפיין היחיד של מצוינות זו הוא תהליך הטיפוס במעלה גבעת העשייה, המגמה החיובית בתנועה כלפי מעלה, השאיפה המתמדת לפסגה האינסופית – זהו היעד של תהליך המצוינות !

אבן דרך בתהליך המצוינות, תחנת ביניים במסלול הטיפוס, היא ההצטיינות ! ישנה "הצטיינות בהוראה", "הצטיינות במחקר", "הצטיינות באירוע כזה או אחר", "הצטיינות בניהול", "זכייה בפרסים", ועוד. לפיכך, המדרגות במעלה "הר המצוינות" הן "ההצטיינויות המקומיות, הנקודתיות" – ובהן התברכנו כאן במכון לרוב !

מרחבי הקמפוס ממשיכים להוריק לצד הבינוי המואץ. אנו בעיצומה של הרשמה לשנת הלימודים הבאה עם מערך שיווק משומן מתמיד. קיימנו וממשיכים לקיים ללא לאות ימים פתוחים כאן ומחוץ למכון, תערוכות, ירידים, כנסים. כל זה נעשה במאמץ משולב, שכם לשכם, של המערך האקדמי עם המערך המנהלי כאן במכון.

נפרדנו בברכות מראש רשות המחקר היוצא, ד"ר משה רן, וקיבלנו באיחולים את ראש רשות המחקר החדש, ד"ר רפי ברכאן. רשות המחקר תהפוך מעתה להיות מוקד העשייה במחקר וביצירה ותרכז תחת כנפיה גם את כל מנגנוני הניהול והמעקב על עשייה זו.

 

בחודש פברואר כינסנו לראשונה השנה את המועצה האקדמית של המכון. מועצה זו סמכה ידיה על דרכינו האקדמית כפי שהתווינו.

הוועדה לתכנון אסטרטגי בראשותה של ד"ר עדנה פשר סיימה את הכנת התכנית וממצאיה יוצגו בקרוב.

בחודש פברואר אירחנו כאן את פורום ועד ראשי המכללות המתוקצבות – ור"מ, לאימוץ השותפות בינם לבין המכון.

בסוף חודש מרס קיימנו את מפגש " "NEXT HIT 2012 ליזמות סטודנטים. באירוע הפגשנו 25 סטודנטים בוגרים, רובם מן הפקולטה לעיצוב, עם 30 משקיעים שהגיעו על מנת לחפש הזדמנויות עסקיות.

כעת נשואות עיננו לטקסי הסיום והענקת התארים לתלמידי הסמכה ומוסמכים, 700 בקירוב, שיתקיימו ב- 14-15 למאי 2012. במקביל לטקסי הסיום יתקיים במכון סמינר טמפוס של האיחוד האירופי בנושא "שת"פ אקדמיה/תעשייה". בסמינר ייקחו חלק שר החינוך גדעון סער, שגריר האיחוד האירופי בישראל, המדען הראשי של משרד התמ"ת אבי חסון, המדען הראשי של משרד המדע פרופ' אודי גזית ועוד "מומחי בולוניה" של האיחוד האירופי שיגיעו לארץ במיוחד לאירוע.

 

ברכות לזוכים במענקי מחקר ואיחולי הצלחה למגישי ההצעות:

ברכות לפרופ' מוטי פרנק וד"ר סיגל קורל- קורדובה על הזכייה במענק המחקר של האגודה להנדסת מערכות.

שלוש הגשות TEMPUS: אחת בהובלה של המכון ושתיים נוספות כשותפים בצוותים של אוניברסיטאות אחרות.

שתי הגשות לאיגוד האינטרנט הישראלי: פרופ' מיקי רונן, ד"ר דוד רז וד"ר אירנה מילשטיין.

שתי הגשות COST: פרופ' מוטי חרדים וד"ר הדס ויינברגר.

תודה רבה לכולכם, לעושים במלאכה, וחג פסח שמח וכשר לכם ולבני ביתכם.

 

בברכה,

 

גדי גולן