חדשות ואירועים

10 דברים שלא ידעתם על המחלקה ללימודים כללים!

מנהלת המחלקה: ד"ר פרנסין רובינסון

 

  1. התכנית החדשה ללימודים כלליים תופעל החל משנת הלימודים תשע"ג. תהיינה שלוש רשימות של קורסים – (א) לימודי אדם, סביבה, קיימות ואחריות חברתית, (ב) לימודים הומניסטיים ו-(ג) חינוך גופני. בתוכניות 4 שנתיות יצטרך כל סטודנט לקחת לפחות 2 קורסים מרשימה א' ולפחות 2 קורסים מרשימה ב'. כרשות ניתן יהיה לקחת עד 2 נ"ז מרשימה ג'. מי שיבחר לא לקחת קורסים מרשימה ג' ייקח קורס נוסף מרשימה א' או מרשימה ב'. 

  2. חדש במחלקה ללימודים כלליים! החל מסמסטר ב' תשע"ב המחלקה ללימודים כללים מעבירה קורס במעורבות חברתית, שבו הסטודנטים מתחייבים בפעילות קהילתית תוך תאום עם עמותות שונות, כדי לעזור, לתרום ולפתור בעיות במערכת הקהילתית.

  3. המחלקה ללימודים כללים מציעה קורס בכתיבה מקצועית באנגלית. בקורס זה הסטודנטים רוכשים כלים שיסייעו להם בעולם המקצועי. בסוף הסמסטר הסטודנטים מגישים פרויקט מבוסס על המקצוע בו הם מתעתדים לעסוק.

  4. המחלקה ללימודים כללים מציעה קורס בפיתוח מיומנויות חשיבה. הקורס מועבר בשפה האנגלית ובמהלכו נלמדות שיטות לפיתוח ושיפור מיומנויות החשיבה . הקורס  מקנה כלים לפתרון יצירתי של בעיות, באמצעות אלגוריתמים ומודלים . חלק מהסטודנטים אף משתתפים בכנס בחו"ל בסוף הסמסטר!

  5. החל מסמסטר א' תשע"ג תבוטל המתכונת הקיימת של הקורס "אוריינות אקדמית". במקום זאת, יוצמדו לימודי האוריינות לקורס קיים בכל אחת מתוכניות הלימודים. מדובר בקורסים בהם הסטודנטים נדרשים לקרוא מאמרים, להגיש דוחו"ת ולהציג מצגות. לכל קורס כזה יהיו שני מרצים – המרצה הרגיל של הקורס ומרצה לאוריינות אקדמית אשר ידריך ויסייע לסטודנטים לנתח את המאמרים ולהכין את הדוחו"ת והמצגות.
  6. היחידה ללימודי אנגלית מציעה קורסים בארבע רמות אנגלית, כדי לאפשר לכל סטודנט לרכוש את הכלים לקריאה אקדמית באנגלית שיסייעו לו להתמודד עם החומר הנדרש בלימודיו.

  7. כל סטודנט שמתקשה באנגלית ומבקש עזרה נוספת לשיעורים הרגילים, יכול ללמוד בקבוצה קטנה עם "מורה מתקנת", מורה שתפקידה לסייע לסטודנט המתקשה בלימודי אנגלית, ללא תשלום.

  8. מעבדה לשונית- כל סטודנט עם ליקוי למידה באנגלית  יכול להיעזר במעבדה הלשונית שם מותקנת תוכנה חדשנית להקראת טקסטים באנגלית. כל סטודנט עם ליקויי למידה רשאי להסתייע בתוכנה בזמן בחינה. בנוסף, יש מחשבים ניידים עליהם מותקנת התוכנה, והסטודנטים רשאים להביאם לשיעור.

  9. ברמה A, הרמה הגבוהה ביותר של לימודי אנגלית, הסטודנטים נחשפים למאמרים אקדמיים ואף מקבלים שיעור בספרייה, במהלכו הם לומדים איך להשתמש במאגר מידע, איך לחפש מאמר אקדמי וכו'. כך, הסטודנטים מקבלים כלים מצוינים לקריאת מאמרים אקדמיים.

  10. היחידה לאנגלית מתגאה בעובדה שמזה כמה שנים אחוז המרצים ביחידה המקבלים פרס על הצטיינות בהוראה הוא האחוז הגבוה ביותר במכון! ד"ר פרנסין רובינסון: "אנו מאוד גאים בכך שהמרצים שלנו יוצרים קשר מיוחד עם כל סטודנט. אנו משקיעים שעות נוספות כדי לעזור לסטודנטים, ולהקנות להם כלים שיסייעו להם להצליח לא רק בלימודים אלא גם בחיים המקצועיים בעולם הגדול".