חדשות והודעות

מלוות אתכם – עד התואר!

הן מלוות את הסטודנטים מהיום הראשון שלהם בלימודים ועד לסיום התואר. הן נמצאות שם ברגעים הקשים וגם ברגעים השמחים (כמו בחירת תאריך לחתונה, שמשתלב היטב עם לוח הבחינות), הן כאן תמיד לכל שאלה, בקשה, והצעה. הרכזות מתכוננות ללוות את הבוגרים והמוסמכים בטקס הענקת התארים.

 
רכזות כל המחלקות והפקולטות
 
" אני צריך מועד ב'", "הייתי במילואים", "עוד חודשיים אני צריכה ללדת, וזה נופל לי בדיוק על תקופת בחינות", "אני מתחתנת! אנחנו רוצים להתחתן בקיץ , מתי זה ישתלב הכי טוב בלוח הבחינות".
אלה הם רק מקצת הנושאים בהם מטפלות רכזות המחלקות והפקולטות בעבודתן השוטפת מול הסטודנטים וסגל המחלקה. לקראת טקס הענקת תארים, שמענו מהן קצת על התפקיד המאתגר ומלא הסיפוק שלהן.
 

רויטל בן-יאיר, רכזת לשכת הפקולטה למדעים והמחלקה למתמטיקה שימושית, בתפקידה כבר משנת 1995. "אני מלווה את הבוגרים מידי שנה, כבר הפסקתי לספור בכמה טקסים השתתפתי", היא צוחקת, "זאת חוויה וגאווה עבורי. אני מתרגשת מהטקס בכל פעם מחדש, זהו יום מיוחד עבור הבוגרים, ומרגש לא פחות עבורי".

"סגל הפקולטה ואני השתדלנו תמיד להיות קשובים לצרכי הסטודנטים ולתת מענה מהיר והולם לצרכיהם. אני מאחלת לבוגרי HIT שתלווה אותם התחושה והוקרת התודה מחוויית הלימודים שחוו במכון, מהיחס האישי והתמיכה שקיבלו מהסגל המנהלי והאקדמי. כמו כן, אני מאחלת להם כמובן, שסיום לימודיהם במכון יפתח בפניהם "ים של דלתות" להיות מועסקים בכל אשר יחפצו".


 
עבור אתי חכים, רכזת לשכת דקאן הפקולטה ניהול טכנולוגיה ורכזת תואר שני, זהו הטקס החמישי שבו היא מלווה את בוגרי התואר השני. "השנה מסיימים כ-50 בוגרים, ואני נרגשת עבור כל אחד ואחת מהם".
כרכזת, העבודה שלי היא ללוות את הבוגרים מראשית קבלתם לתוכנית, דרך ההשלמות ולבסוף אני פוגשת אותם במעמד המרגש של הצגת עבודות הגמר, עליהן הסטודנטים עובדים מאד קשה.

לבוגרים אני רוצה להגיד, שאני שמחה לראות אתכם בטקס הסיום, מלווים בבני משפחותיכם. אין לי ספק שגם בזכותם אתם מקבלים את התעודה היקרה והמוערכת. אני נרגשת ושמחה עבור כולם, אך אבקש לציין את סיפורם של 2 סטודנטים המסיימים את התואר "בחגיגה גדולה". הבוגרת לירון שלנו יצאה לא מזמן מטיפול נמרץ. כשבעלה התקשר ואמר שהיא יצאה מכלל סכנה, ובעיקר כשדיברתי איתה, הבנתי עד כמה הכל שביר ושום דבר אינו מובן מאליו. לירון היקרה, אני מאחלת לך בריאות ובשורות טובות לך ולמשפחתך היקרה.
 
אני רוצה גם לציין במעמד זה את יוסי שלנו, שסיים את התואר בנחישות רבה ובעזרתו של ד"ר אמנון גונן. ליוסי ארעה תאונה קשה במהלך לימודיו. למרות האשפוז הארוך הוא הצליח להגיע לקו הסיום. הוא איתנו היום וזה הניצחון הפרטי שלו, של משפחתו ושלנו.
אני מאחלת לכל המוסמכים המשך הצלחה בכל אשר יפנו ושלא ישכחו אותנו....
 

 
אסתי טל, רכזת תחומי הנדסת תקשורת וביו הנדסה בפקולטה להנדסה: "ההתרגשות מגיעה לשיאה עם כניסתי למכון בערב הטקס - לראות את כל הבוגרים, עוטים את הגלימות, מתרגשים ונרגשים, מלווים בבני משפחה. אותי זה מרגש מאד!!"
היא בתפקיד מאז שנת 2005 ,השנה זו תהיה הפעם התשיעית שהיא מלווה בוגרים בטקס התארים.

על האופן שבו היא רואה את תפקיד הרכזת היא אמרה: "התפקיד שלי כרכזת באופן רשמי הוא "ללוות את הסטודנט במהלך שנות לימודיו לתואר", מבחינה אדמינסטרטיבית ומנהלית. בעיני, התפקיד טומן בחובו הרבה מעבר לכך. לא פעם אני מרגישה שאני מהווה עבור הסטודנטים דמות תומכת (אפילו רגשית) מכוונת ומייעצת. "

"אנחנו, הרכזות, פוגשות אנשים מכל קשת הגילאים - אם זה עתודאים שאך סיימו לימודים בתיכון וכבר התחילו את לימודיהם באקדמיה והם לא תמיד יודעים אך לבצע את המעבר הזה. אם זה אנשי צבא, או אנשים בוגרים יותר ובעלי משפחות ומחויבויות רבות שנתקלים בקשיים לא מעטים ... ואנחנו הרכזות נמצאות פה בכדי לייעץ, לכווין ולמצות את כל האפשרויות, על מנת לסייע להם להשלים את התואר על הצד הטוב ביותר. אני חייבת לציין שמרבית הסטודנטים מוקירים ומעריכים מאד את עבודתנו והסיפוק הוא עצום.
בהזדמנות זו, אאחל לבוגרים שיישכילו ליישם את כל מה שלמדו במכון, שיעמדו עימנו בקשר גם אחרי שהם עוזבים ובכלל, הצלחה בדרכם".
 

 
מירי אסיאס, רכזת לימודי מוסמכים ורכזת לשכת דקאן. בתפקיד משנת 2007.
"השנה זו תהיה הפעם השישית שאני מלווה בוגרים הן בתואר הראשון והן בתואר השני בטקסי התארים.
לראות את הסטודנטים מגיעים למעמד סיום התואר, כאשר כולם בגלימותיהם, זה מרגש במיוחד.
 
המכון לובש בגדי חג ואני ה"מארחת", עוברת ביניהם ומברכת אותם על הגעתם למעמד הסיום. אנו נזכרים יחד בכברת הדרך של כל אחד ואחד מהם. הערכתם והמילים החמות בזמן הלימודים בכלל ובסיומם בפרט, מחממות את ליבי ומחדשות בי את המצברים לעבור את התהליך עם סטודנטים חדשים עם הרבה אנרגיות חיוביות, חיוך ושפע של סבלנות".
 

 
חמדה כהן ולאה קריכלי רכזת המחלקה לעיצוב פנים ורכזת המחלקה לעיצוב תעשייתי בהתאמה, נכנסו לתפקידן בשנת 2008. השנה זו תהיה הפעם השישית שהן מלוות בוגרים בטקס התארים.
 
"בעיקרון אנחנו פועלות מתוך תחושת שליחות ומשתדלות לתת לסטודנטים הרגשה שהם בידיים טובות ושהפקולטה היא בית. יש עניינים פורמאליים בהם אנחנו מחויבות, כמו בנית מערכת שיעורים ולוח הגשות, וכל פרויקט כזה שם בראש ובראשונה את הסטודנט והצרכים המיוחדים של הסטודנטים לעיצוב. בעניינים הלא פורמאליים אנחנו מלווים סטודנטים בעניינים שלא קשורים באקדמיה אך משפיעים מאוד על הלימודים, כמו קביעת תאריך לחתונה, היריון ולידה".
 

 
אריאלה רנקביץ, היא רכזת המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, והיא בתפקיד מאז שנת 2012: "התפקיד שלנו בפקולטה הוא ייחודי ומעניין. הסטודנטים כאן הם אמנים, וככאלה – המעורבות הרגשית שלהם היא עצומה, ולפעמים לא מובנת לאנשים אחרים. אנו משתדלות לתת לכל סטודנט תחושה שהוא אחד ויחיד מצד אחד, וחלק ממערכת תומכת ומשומנת היטב – מצד שני. אנו משתדלות להכיל אותו כאדם, ולא רק כבורג קטן במערכת. הוא העיקר במערכת מבחינתנו".

"האתגר שלנו כל יום מחדש – לראות איך אפשר לסייע לסטודנט לסיים את השנה ואת לימודיו בצורה הכי חיובית ומוצלחת מבחינתו, תוך שמירה על שפיות, על בריאות, על משפחה ועל ערכים אחרים בחיים. זהו אתגר לא פשוט, כיוון שהקשיים בדרך הם עצומים".

"בנימה אישית אוסיף, שתענוג עבורי לעבוד בצוות מצומצם ואיכותי של רכזות נפלאות, מהן אני לומדת כל יום מחדש".
 

 
רוני אברמסון היא רכזת התכנית לתואר שני בפקולטה לעיצוב מאז שנת 2013. הטקס הקרוב יהיה הטקס הראשון בו היא תלווה בוגרים: "מאחר וזאת הפעם הראשונה שאני חווה את הטקס, אני בהחלט מתרגשת עבור הסטודנטים שליוויתי השנה".

"הסטודנטים של התואר השני הם מבחינתי אמנים לכל דבר, וכך גם אני משתדלת להתייחס אליהם. הם מגיעים אלינו בגיל אחר, בוגרים יותר ומכווננים יותר על המטרות שלהם בחיים. הם אנשים מאוד מוכשרים שנבחרים בפינצטה, הן מבחינת כשרון והן מבחינת היכולת להשתלב בקבוצה. לא סתם קוראים לנו "התכנית לעיצוב משולב", שכן אנחנו מקפידים על צירופם של מועמדים שמגיעים מעולם העיצוב, האמנות, הטכנולוגיה, המחשבים, מדעי הרוח ועוד – וזאת כדי שנוכל לייצר שיח מרתק כקבוצה קטנה יחסית של סטודנטים נבחרים.
התפקיד שלי כרכזת הוא לאפשר לסטודנטים למצות את עצמם באופן המיטבי, ולהעניק להם את כל מה שניתן כדי להצליח.
 
הרכזות בפקולטה מאחלות: "מאחלות לבוגרים שלנו שיוכלו למצוא את דרכם ולהשתלב במהירות ובהצלחה במקצוע".
 

 
סנקר ירדנה נכנסה לתפקידה כרכזת המחלקה טכנולוגיות למידה באוגוסט 2005.
"השנה זו תהיה הפעם השמינית שאני מלווה בוגרים בטקס התארים וכמו בכל שנה אני מתרגשת ושמחה מאוד לקראת הטקס".
על תפקיד הרכזת היא מספרת לנו: "אני אוהבת את הסטודנטים כאילו היו ילדיי. תפקיד הרכזת בעיני אינו מסתיים בטיפול בניירת של הסטודנטים. רכזת צריכה להיות גם אוזן קשבת. הסוד שלי הוא כבוד הדדי והמון סבלנות...
יש סטודנט אחד שאני זוכרת אותו מתחילת דרכו ב-HIT, זה מישהו שאפשר להתאהב בו מהרגע הראשון שרואים אותו. המחלקה התלבטה לגביו האם לקבל אותו לתואר או לא, והוא הגיע אלי כדי שאולי אוכל לעזור לו. הסברתי לו שאין באפשרותי לעזור לו, אך עודדתי אותו שלא יאבד את התקווה ושהכל יסתדר. לאחר התלבטויות של המחלקה הוחלט לקבל אותו ללימודים. זהו אחד הסטודנטים המצטיינים של המחזור הזה... והאהבה בינינו נמשכת עד היום.."
 

 
עבור אילנה בן נון סיסקל , רכזת דקאן הפקולטה לניהול טכנולוגיה והתוכנית לתואר ראשון , תהיה זו הפעם השמינית השנה שהיא מלווה בוגרים בטקס התארים.
 
אני בתפקיד מאז שנת 2006. אני רואה בתפקיד הרכזת תפקיד מאד חשוב ומשמעותי. הרכזת נמצאת בממשק עם הסטודנטים, המרצים, סגן ראש התוכנית של התואר הראשון ודקאן הפקולטה. אני רואה חשיבות רבה במתן תמיכה ועזרה לסטודנטים, כדי שיוכלו להתמקד בלימודים ולסיים את הלימודים בהצלחה ובהנאה. שינוי שלעיתים לנו נראה קטן, יכול להוות שינוי משמעותי לסטודנטים ולהקל על הלימודים. הדלת שלי תמיד פתוחה בפני הסטודנטים וחשוב לי שהסטודנטים ירגישו בנוח לפנות כדי שניתן יהיה לבדוק כיצד ניתן לסייע.
 
תמיד בשבוע של הטקס מלווה אותי תחושה של התרגשות גדולה וציפייה. המסע שהחל לפני 4 שנים מגיע לסיומו. הבוגרים השקיעו מזמנם, למדו, התמודדו עם קשיים ואתגרים ועמדו בהם בהצלחה. במהלך הזמן הזה גם יצא לנו להכיר את הסטודנטים ולהיות עדים לכל מיני אירועים חשובים בחייהם. לדוגמא, ישנם שני בוגרים במחזור זה, שהכירו בלימודים, הם בינתיים התחתנו ושניהם יקבלו את התעודה בטקס הקרוב. זה מרגש לראות שבנוסף למאמץ שהשקיעו בלימודים ולתעודה הנכספת יצאה גם חתונה....
 
אני מאחלת לכל הבוגרים שלנו, להמשיך במסע, להעז, להתקדם ולהשפיע בכל אשר יפנו והכי חשוב לא לוותר, לחלום ולהגשים את חלומותיהם.
 

דנית ממרוד-כהן היא רכזת המחלקה למדעי המחשב. היא בתפקיד מאז שנת 2008, והשנה זו תהיה השנה ה – חמישית שהיא מלווה בוגרים בטקס התארים.

"כששואלים אותי על תפקידי במחלקה אני אומרת שזה כמו "אמא" - דואגת , מסבירה ומכוונת את הסטודנט במהלך התואר. מעבר לעבודה השוטפת והמקצועית יש לי את הזכות לתת תחושה של בטחון, עזרה, אמפטיה ואוזן קשבת לכל אחד ואחד מהסטודנטים.

"כמו כל שנה זו התרגשות עצומה לדעת שכל סטודנט סיים את חובותיו לתואר, להיזכר בשנה הראשונה שנפגשנו בסמסטר הראשון כשכולם חששו ועוד לא כל כך ידעו באיזו דרך הם בחרו... כשסטודנט מסיים את התואר אני מרגישה שנתנו לו במחלקה את מרב הידע, הכלים והאפשרויות על מנת שהוא יצא לשוק העבודה בצורה הטובה והיעילה ביותר ושהדרך שלו סלולה ובטוחה, ומעבר לכל שהבחירה שלו ללמוד ב HIT הייתה נכונה.


 
טובית רוטשס היא רכזת בפקולטה להנדסה משנת 1997: "למרות שאני חוגגת כבר 17 שנים בטקסי סיום, בכל פעם מחדש אני חווה התרגשות וגאווה עצומה.

כרכזת, אני מלווה את הסטודנטים שלי עקב לצד אגודל במהלך כל שנות לימודיהם, כאן, במכון הנפלא שלנו, ומשתדלת להיות קשובה לכל בעיה, דילמה או שאלה ועושה ככל יכולתי בכדי לסייע ולעזור, ולא רק בצד הלימודי. לא פעם פונים, מתייעצים, משוחחים ומשתפים אותי גם ברמה האישית ומבחינתי, זו מחמאה אדירה!!! אנו צועדים יחדיו 4 שנים ויותר, במהלכן אני נקשרת אליהם ואחר כך מתגעגעת.... חלקם נשארים בקשר גם לאחר שסיימו את התואר ולא שוכחים אותנו. אני רוצה לאחל לכל הבוגרים המקסימים שלי המון הצלחה בהמשך הדרך, עשייה פורייה מלאת סיפוק ו.... שלא ישכחו שבכל מקום בו הם נמצאים הם גם שגרירי HIT המכון הטכנולוגי חולון. אני גאה בבוגרים - יישר כח".


 
גם מייטל סנקש היא רכזת במחלקה למדעי המחשב, והיא בתפקידה מאז 2013, כך שבעצם, זו הפעם הראשונה שהיא מלווה בוגרים בטקס התארים: ההתרגשות גדולה, לדעת שהמחלקה למדעי המחשב גדלה ומשנה לשנה ומספר הבוגרים שמסיימים בהצלחה עולה. זו גאווה גדולה.
 
"להיות רכזת במחלקה למדעי המחשב זו תחושה של משפחה. חשוב לי לתת לסטודנט את ההרגשה הביתית שיש מי שעוזר ומקשיב לו ברגעי הקושי וברגעי ההצלחה".
"הבוגרים שלנו קיבלו במסגרת התואר כלים רבים להצלחה. אני מאמינה שיצליחו בחייהם המקצועיים, ויישמו את הידע והכלים שניתנו להם למען עתידם והתפתחותם המקצועית".


הזמנה לטקס הענקת תואר ראשון- 14 במאי | רשימת הבוגרים
הזמנה לטקס הענקת תואר שני- 15 במאי | רשימת המוסמכים