חדשות והודעות

פעילות חדשה במכון – Multidisciplinary Journal Club


ד"ר שי גול, מהמחלקה למתמטיקה שימושית, פתח בתחילת השנה תכנית אשר מעניקה "בית" לסטודנטים בעלי רצון לעשייה משמעותית בתחומי המחקר המולטי-דיסציפלינרי. השנה הצטרפו לתוכנית 5 סטודנטים אשר מטרתם היא ליצר פרויקטים אשר יוצגו בכנסים ויוכלו להיכתב על בסיסם מאמרים לכתבי עת בינלאומיים. 

 

מימין לשמאל :עמר לוי ירדן ג'ינו ד''ר גול ירדן שלנגר שחר רוזנשטיין אביב הוכמן

מימין לשמאל :עמר לוי ירדן ג'ינו ד"ר שי גול ירדן שלנגר שחר רוזנשטיין אביב הוכמן


ד"ר שי גול, מהמחלקה למתמטיקה שימושית בפקולטה למדעים ב HIT, התרשם לטובה מרמת המוטיבציה של הסטודנטים במכון להצלחה אקדמית. במהלך השנים עלה בראשו רעיון כיצד יוכל לעזור לאותם סטודנטים לצמוח – בניית מסגרת אשר תאפשר לסטודנטים לפרסם ולהציג מחקרים ופרויקטים בכנסים וכתבי עת בינלאומיים.

 

ד''ר בראכן, ראש ראשות המחקר החדשנות והבינלאומית אשר פעילות Multidisciplinary Journal Club נמצאת תחת חסותה

ד''ר רפאל בראכן, ראש ראשות המחקר החדשנות והבינלאומית אשר פעילות Multidisciplinary Journal Club נמצאת תחת חסותה

 

השנה, בחסות הרשות למחקר, חדשנות ובינלאומיות, קרמה היוזמה עור וגידים, הפרויקטים שעובדים עליהם הסטודנטים הם מולטי-דיסציפלינריים ודורשים מהם עבודה רבה שלא במסגרת תכנית הלימודים הרגילה.

 

דגמי פרויקטים

דגמי פרויקטים

כאשר ד"ר גול הגיע לראשונה למכון לפני כ 5 שנים הוא נחשף לתמהיל המיוחד של המכון, הכולל סטודנטים למדעים, הנדסה, ניהול וטכנולוגיה לצד סטודנטים למקצועות העיצוב. לפני כשלוש שנים ד"ר גול פתח קורס בחירה למתמטיקה ללא מספרים העוסק במיוחד בדפוסים. הקורס, לטענתו, היה "קשה ומאתגר" ובמהלכו הוא התרשם מרמת הסטודנטים והעניין שהם גילו בלמידה, אך בעיקר מהרצון שלהם לבלוט ולהצליח. כך הבשילה במוחו המחשבה כי בתחומים מסוימים המכון יכול להפוך לאחד המוסדות המובילים בעולם האקדמי, בדגש על יישומיות רב-תחומית. 

 

דגמי פרויקטים


בשנה שעברה עבד ד"ר גול עם סטודנט אחד באופן פרטני על פרויקט מורכב. החוויה גרמה לו להבין שבכדי לקדם סטודנטים הרוצים ללמוד, להתפתח ולהצליח יש לתת להם גג. כך השנה, בחסות הרשות למחקר, חדשנות ובינלאומיות, פתח את ה- Journal Club, מסגרת אשר מאפשרת לאותם סטודנטים לעבוד ולהתפתח ולהציג את הישגיהם בכתבי עת וכנסים בינלאומיים מובילים. השנה התקבלו ל Journal Club חמישה סטודנטים מהפקולטות השונות במכון (Journal Club מיועד לכלל הפקולטות) וכל אחד מהם עוסק בפיתוח פרויקט חוצה דיסציפלינות.

 

ניסיון הגדרת גשרים ע''פ מודל מתמטי אוולוט ואינוולוט

ניסיון הגדרת גשרים ע"פ מודל מתמטי אוולוט ואינוולוט


ירדן שלנגר, סטודנטית  לתקשורת חזותית שנה ב', מספרת: "השתתפתי בשנה שעברה בקורס של ד"ר גול בגלל החיבור עם האומנות. שם נתקלתי לראשונה בפרקטל - צורה גאומטרית המורכבת מעותקים מוקטנים של עצמה. ניתן למצוא מבנים דמויי פרקטלים רבים בטבע. לפרקטלים יש שימוש רב בכלכלה בפיזיקה ובגרפיקה ממוחשבת. תרגמנו צורה דו ממדית לתלת ממדית כדי לחקור לאיזה צורות זה דומה בטבע ולנסות ליישם זאת לטובת שימוש במשחקי מחשב. השנה הצטרפתי למועדון כי רציתי להמשיך, מעניין אותי לקחת רעיון מופשט ולממש אותו. ב- Journal Club אנחנו נפגשים אחת לשבוע אחד עוזר לשני וד"ר גול עוזר לנו לפתח את החזון שלנו ומספק לנו את הכלים שאנו צריכים. זה לא מובן מאיליו, וזה מגניב שעושים דבר כזה במכון." 


פורסם:28.1.20