חדשות והודעות

בואו להכיר את מלה ברסלבסקי 

מתאמת מחקר וחדשנות ברשות לחדשנות ,יזמות ובינלאומיות

 

מלה הגיעה למכון לפני כשנה וחצי הישר מהאוניברסיטה העברית בירושלים שם עבדה 11 שנים  במשרד הבינלאומי ובפקולטה לחקלאות. באוני' העברית עסקה  מלה בפיתוח תכניות בינלאומיות שלא לתואר ופיתוח בינלאומיות מוסדית. 

 


"לתפקיד שלי יש כמה רבדים" אומרת מלה. "הרובד הראשון הוא ניהול המחקר ותקציבי המחקר שקיימים במכון. אני למעשה הזרוע המקשרת בין החוקר לבין הקרן אשר מממנת אותו. במסגרת התפקיד אני מסייעת  לחוקר בכל מה שקשור לניהול המחקר שלו מבחינת הגשות, קשר עם הקרן, רכש מחקרי וכוח אדם.
הרובד השני כולל זיהוי וקישור להזדמנויות  מחקריות שקיימות בעולם. אני אחראית על שליחת  קולות קוראים , הזמנות לכנסים ומעקב אחר לידים להזדמוניות המתאימות לאג'נדה המחקרית של  החוקר המכון. אני מלווה את החוקר בתהליך הכתיבה וההגשה. 
התפקיד הזה דורש הבנה טובה של מנהל עולם הקרנות, שהוא עולם סבוך וקשה להבנה."

 

"אני כאן כדי  לעזור לחוקרים ולהפוך את כל התהליך הזה לקל ופשוט" מסבירה מלה. חוקר צריך להעמיד תקציבי מחקר עם ברצונו לפתח תחום מחקר ולהתפתח כחוקר. כתיבת הצעה תחרותית היא אתגר של ממש שחשוב להתמקצע בו ולהבין אותו.  זהו תהליך, ואנחנו פה על מנת ללוות ולתמוך.

 

מלה מדגישה כי את תחושת הסיפוק הרבה כאשר הצעת מחקר זוכה . הצעות מחקר שלנו מתחרות עם הצעות מכל העולם ועם טובי המוסדות ומתקיימים תנאי תחרות קשוחים, בהם דווקא למכוני מחקר קשה יותר לקבל תקציבי מחקר. זהו  האתגר שלי בתפקיד ומכאן גם תחושת הסיפוק שבהצלחה. 


לאור המגמה להפיכת המכון למוסד אוניברסיטאי מציינת מלה כי בניית התשתית של מחקר אקדמי אוניברסיטאי ישפרו בהרבה את סיכויי המכון בעתיד לקבל מענקים מקרנות תחרותיות. אנחנו כמוסד צריכים לחזק את החוקרים שלנו מבפנים, להסיר משוכות אדמיניסטרטיביות ולאפשר גישה למשאבים שיצרו קרקע פורייה לפיתוח המחקר. 


מלה מחזיקה בתואר ראשון בספרות השוואתית מאוניברסיטת חיפה ובתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת אוהיו, ארה"ב (שם התגוררה כעשר שנים).

 

פורסם: 06/05/2021