חדשות והודעות

ספריית המכון קוראת לך

 
ספרים מאובקים? ספרניות שלוחשות "שששש"? חלל ישן עם ריהוט כבד? לא בספרייה שלנו! ספריית המכון היא אחד המקומות המזמינים, הנעימים והמעוצבים בקמפוס, ומציעה לסטודנטים סביבת למידה כייפית ומעוררת השראה.
 
 

אם תשאלו את מיכל חיל, מנהלת הספרייה, מה היא חושבת על הספרייה, היא בטח תתחיל את דבריה בזה, שמבחינתה הספרייה היא קודם כל מרכז מידע ובית ללמידה.
 
מיכל: "חוץ משפע הספרים המוצעים בספרייה, בגרסה דיגיטאלית או מסורתית, אנו מציעים לסטודנטים ולסגל מגוון חללים ללימוד בקבוצות או ללמידה באופן פרטני. יש לנו 'חדר שקט', שבו בד"כ לומדים סטודנטים באופן פרטני, וחללים רבים המיועדים לעבודה בקבוצות. השולחנות העגולים תומכים בכך. יש לנו גם 'פינת זולה' נעימה, המיועדת לאתנחתא קלה תו"כ הלימודים.
 
ספריית המכון
 
המבקרים בספרייה, סטודנטים וסגל כאחד, יכולים ליהנות משירותי היעץ הניתנים על-ידי הספרניות, לאיתור מאמרים, ספרים או כתבי עט. עם זאת, הספרייה גאה להשיק סרגל כלים חדש, אינטרנטי, אשר נתמך על-ידי גוגל ונקרא 'פרימו', לאיתור עצמאי, פשוט יעיל וידידותי של מקורות אלה.

מיכל חיל, מנהלת הספרייה: "הסרגל הוא שירות חדש שישפר בעשרות מונים את חווית המשתמש, הוא מאפשר גישה בקליק אחד (גם מרחוק) לקטלוג, למאגרי המידע ולשאר חומרים המצויים בספרייה".
 
הספרייה במכון היא גם בית לתרבות והעשרה, ומציעה תכנים שהם מעבר לתכנים הלימודיים. כך לדוגמא אירחה הספרייה בשנה שעברה תערוכות רבות והרצאות העשרה מהן נהנו אורחי הספרייה. מיכל חיל: "גם השנה הספרייה תמשיך לארח תערוכות, הרצאות ו'טעימות' תרבותיות נוספות אליהן נשמח להזמין את ציבור הסטודנטים והסגל.
 
פינת מנוחה בספריית המכון
 
כעת למשל מוצגים בספרייה באופן מרוכז כ 70 ספרים, כולם בתחומי הצילום והאמנות, אשר נתרמו על-ידי משפחתו של ד"ר שלמה אבהרמוב ז"ל, איש סגל המחלקה לטכנולוגיות למידה. כולם, וחובבי הצילום בפרט, מוזמנים לספרייה לעיין, ללמוד וליהנות מהאוצר הזה. בהמשך השנה מתוכננים דברים נוספים כך שכדאי לבוא ולבקר, וליהנות משלל הדברים שהספרייה מציעה.
 
הצעות ורעיונות לייעול השירות הניתן בספריה, ניתן להפנות ל: library@hit.ac.il