חדשות והודעות

דוברים מ-HIT בפורום הבינלאומי על חינוך להוראה שהתקיים באוניברסיטת קזן, רוסיה

 

הפורום אורגן על ידי האוניברסיטה הפדרלית של קזן בשיתוף האקדמיה הרוסית לחינוך בתמיכת האגודה הרוסית למחקר בחינוך.

מטעם HIT השתתפו בכנס יעל אבני וד"ר דניל אומנסקי – ממעבדת MADE, ד"ר דן כהן וקס ראש התוכנית לתואר ראשון בפקולטה לטכנולגיות למידה וטוני לוי אחראית על קשרי חוץ בלשכת נשיא המכון.

מטעo אוניברסיטת קזן נכחו פרופ' אירינה ניגמטולינה, מנהלת בפועל של גן הילדים במכון לפסיכולוגיה וחינוך ופרופ' אלנה גורוביץ מהמחלקה לשפה הרוסית ולבלשנות יישומית באוניברסיטת קזן.

 

 

יעל אבני:

הצגנו בכנס את הפעילות שמתקיימת במעבדה בנושאים של חינוך-הוראה-אוטיזם.

מעבדת MADE היא מעבדה רב-תחומית שעוסקת בפיתוח, מחקר והוראה בתחומי העיצוב והטכנולוגיה לצרכים רפואיים וצרכים מיוחדים.

המעבדה היא חלק מהפקולטה החדשה לטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה ונועדה לתמוך בסטודנטים ואנשי סגל מכלל הפקולטות במכון בנושאים של פיתוחים רפואיים או פיתוחים לצרכים מיוחדים.

בכנס הוצגו פרויקטים שפותחו במעבדה במסגרת הקורסים שונים שהעברנו (הן בארץ והן בחו"ל). במהלך הקורס סטודנטים מהפקולטות השונות התבקשו להציע פתרונות לעידוד התקשורת בין תלמידים על הרצף האוטיסטי בבית ספר "ניב" בחולון. פיתוח הרעיונות נעדה בעבודה צמודה ביחד עם הילדים והמורות שלהם.

הצגנו את מתודולוגיית העבודה עם צוותים רב-תחומיים ובין לאומיים של סטודנטים, האופן בו אנו עובדים עם השותפים מהקהילה, השיקולים שנלקחים בחשבון בבחירת הפרויקטים וכיצד פתרונות שיצרו הסטודנטים, מצליחים להשפיע לטובה על הילדים ועל האינטראקציה ביניהם.

 

 

ד"ר דן כהן וקס:

הצגתי בפני המשתתפים את מבנה הפקולטה לטכנולגיות למידה כולל תוכנית התואר הראשון על שלושת אשכולות הלימוד שלה – פיתוח הדרכה, פיתוח טכנולוגי ועיצוב מולטימדיה אינטראקטיבית וכן את תוכנית התואר השני שלנו. דגש מיוחד הושם על חשיבות הקשר האינטרדיסיפלינרי הקיים בין אשכולות הלימוד השונים וכיצד הוא בא לידי ביטוי בפרוייקטי הסטודנטים ובפרויקט הגמר. בפני משתתפי הפורום הוצגו פרויקטים טכנולוגיים מתקדמים פרי עמלם של חברי הסגל והסטודנטים בפקולטה.

 

 

נושאים נוספים שנדונו במפגש היו חיזוק קשרי אקדמיה, תעשיה וחברה, השפעת התעשיה בעידן הנוכחי על האקדמיה, שילוב מומחי תעשייה מרכזיים בתוכנית הלימודים האקדמית, תוכניות לימודים משותפות לסטודנטים מצטיינים ועוד.

 

 

פורסם: 30/05/2021