חדשות והודעות

יריד תעסוקה 2018

יריד התעסוקה השנתי התקיים ב-HIT בהשתתפות למעלה מ- 50 חברות מובילות במשק בתחומי הטכנולוגיה, ההנדסה, האלקטרוניקה והעיצוב, שהציעו מגוון משרות לסטודנטים ובוגרים. ביריד התעסוקה 2018 השתתפו בין השאר IBM, Checkpoint, Sapiens, Applied Materials, תעשייה אווירית וחברות נוספות.

 

יריד תעסוקה 2018

 

היריד, אשר אורגן ע"י ליאת בלבן, מנהלת יחידה להכוון תעסוקתי בדקאנט הסטודנטים,  מושך אליו  מדי שנה חברות רבות המעוניינות לגייס סטודנטים של HIT אשר נחשבים לבעלי מוטיבציה גבוהה וידע מקצועי טוב.
רבים מנציגי החברות המשתתפות אשר התרשמו וציינו לשבח את הארגון וכן את כמות המשתתפים הנאה.

 

במפגש שנערך עם נציגי המעסיקים אשר באו ליריד, סקר נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב את תולדות המכון ואת העשייה הענפה המתקיימת בו באקדמיה ובמחקר. עוד ציין הנשיא, כי בשנה הבאה יחגוג המכון 50 שנה להיווסדו ושילובם של בוגריו בתעשייה בפרט ובשוק העבודה  בכלל, מהווה הוכחה מתמשכת להגשמת יעדיו המרכזיים.


במסגרת המפגש הוענק אות הוקרה מטעם המכון למר אורן הלמן, מייסד דף הפייסבוק "סיכוי שווה", העוסק בשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה ומונה כ-50 אלף חברים. את האות העניקו למר הלמן נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג וליאת בלבן מנהלת היחידה להכוון תעסוקתי בדקאנט הסטודנטים. בדבריו, ציין מר הלמן כי מדובר בתופעה גדולה וכי בשילובם של בעלי מוגבלות בשוק העבודה יש תועלת משקית עצומה. "לעובדים האלה נאמנות ארגונית ומוטיבציה גבוהה והם מחפשים יציבות מבקומו תהעבודה. הם יכולים למלא מגוון רחב של תפקידים עם אחוזי שחיקה גובהים עד יגל הפרישה. אם נצליח  לראות את האדם ולא את המוגבלות שלו ונקבל אותם לעבודה נגלה שיש לנו עובדים מצוינים".

 

מנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג, ציין כי מתוך 130 עובדי מנהלה במכון יש 5% בעלי מוגבלות הנחשבים לעובדים נאמנים ואיכפתיים ביותר המועסקים במכון שנים רבות.

 

בהמשך המפגש האזינו המשתתפים לשתי הרצאות בנושא גיוון תעסוקתי מטעם חברת IBM  ותוכנית סיפתח השייכת לג'וינט-תבת .
מטרתה של התוכנית היא להעלות את מספר הסטודנטים והבוגרים הטריים המשתלבים בשוק העבודה בהתאם להשכלה ולכישורים שלהם.
התוכנית פועלת במכון הטכנולוגי ובמוסדות אקדמאים נוספים.


סנפירה בדש- מנהלת גיוס וממונה על העסקת עובדים עם מגבלת בחברת IBM ישראל אשר הרצתה בין השאר על חדשנות בארגונים:
"לאורך עשורים רבים IBM מובלה שינוי וחדשנות אשר באו לידי ביטוי גם בעקרונות של העסקה מגוונת והכלה, אלו מהוים עקרונות בסיס בתרבותה הארגונית.
IBM בישראל מיישמת הלכה למעשה תרבות של גיוון תעסוקתי - המייצרת הזדמנויות לגיוס הון אנושי מגוון, סביבת עבודה מכילה ובעלת פוטנציאל גבוה לחדשנות וליצירתיות. תמהיל העובדים המגיעים מרקע שונה מאפשר לנו להציע פתרונות מגוונים ובכך לסייע ללקוחותינו להתמודד עם האתגרים של העולם המשתנה. לכל אחד מאיתנו תפקיד חשוב בקידום העסקה של אוכלוסיה מגוונת, ותמיד עלינו לשאול את עצמינו מהו הדבר שאת/ה יכול/ה לעשות באופן אישי כדי לקדם גוון והכלה ?".

 

יריד תעסוקה 2018

 

לינה זילברברג, מנהלת תוכנית סיפתח נתנה דגשים של "עשה ואל תעשה" בתהליכי גיוס, מיון וקליטת עובדים עם מוגבלות בארגון. האמירה הייתה לאנשי משאבי האנוש שנכחו בקהל- מה שצריך להוביל את תהליך הגיוס הוא הסתכלות על יכולות וכישורים ולא שיח על המגבלה והקשיים שלה. לינה עודדה את המגייסים בשיח כנה ופתוח מול המועמד- בשאלות כמו "האם יש לך צורך בהתאמות כדי להשתלב כראוי בתפקיד? אילו התאמות נדרשות"? התנהלות מול מועמד בשיח כנה ופתוח תוביל לתהליך מיון אפקטיבי של המועמד, תסיר חששות ותקדם את התהליך כראוי.
אנשים עם מוגבלויות מביאים עימם מוטיבציה להצליח בתפקיד, נאמנות לארגון ותורמים לשיפור שביעות הרצון של שאר העובדים
האמירה לארגונים היא- אל תוותרו על מועמדים איכותיים אילו, פשוט עשו את זה!


ד"ר יוליה עינב, דיקאנית הסטודנטים :
החברה הישראלית משנה את פניה ומתאימה את עצמה למגמות חברתיות בינלאומיות. היום ידוע, גם במערכות וחברות עסקיות, שגיוון תרבותי ותעסוקתי שווה הצלחה, קידמה ושגשוג. אנחנו שמחים להיות חלוצים ביצירת יריד תעסוקה יחיד מסוגו בארץ הדוגל בעיקרון של גיוון תעסוקתי ומספק הזדמנות שווה לכל אחת ואחד מהסטודנטים והבוגרים שלנו.

 

ליאת בלבן מנהלת היחידה להכוון תעסוקתי בדקאנט הסטודנטים:
יריד התעסוקה מושך אליו  מדי שנה חברות רבות המעוניינות לגייס סטודנטים של HIT אשר נחשבים לבעלי מוטיבציה גבוהה וידע מקצועי טוב. רבים מנציגי החברות המשתתפות אשר התרשמו וציינו לשבח את הארגון וכן את כמות המשתתפים הנאה. אני מאמינה בלב שלם שגיוון בתעסוקה מייצר הזדמנות מצויינת לגיוס הון אנושי ואיכותי  שמאפשר לארגון להתפתח ולגדול ולכן היה לי חשוב מאוד שהיריד הייחודי הזה יצא לדרך וגם יצליח הלכה למעשה. אנו דוגלים בתפיסה של ליווי הוליסטי ומתמשך של סטודנטים עד היותם בוגרים טריים וגם לאחר מכן ומאפשרים לסטודנטים ללמוד במסלול גמיש המאפשר לימודים ועבודה. זהו יתרון עצום עבור חברות בתעשייה שמעוניינות לאתר כוח אדם מקצועי שיכול לעבוד בזמינות גבוהה מהממוצע".
 

 

 

 

 

 

פורסם: 10.4.18